Gå til innhold

el spørsmål e36


wheelman
 Share

Anbefalte innlegg

har en rød-blinkene LED som jeg tenkte jeg skulle montere i hjørne på dashbordet slik at det ser ut som jeg har alarm.

Med den hensikt og holde klåfingra folk borte:)

jeg ønsker kun at den skal blinke når tenninga er av.

så spørsmålet er da om det er noe i e36 som gir spenning da tenning er av?

vil ikke montere en bryter, da jeg ser for meg at dette vil bli stress og skru dem på hver gang man går ut av bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får kjøpt forskjellige relèer, jeg tror du får kjøpt originale BMW relèer også. Et rele er som en bryter du ikke kan betjene med fingeren men f.eks: Kople på en krets som går innom tenningslåsen din. Når du i ditt ønske skrur av tenninga blir kretsen brutt og det går ingen strøm. dette får relèet til å koble ut. da kan du ha en krets mellom batteriet, relèet og dioden din. Det som er hele vitsen med relèet er at det er forskjellige innganger på det, En eller flere hvor kretsen blir sluttet når det er strøm på relèet og en eller flere som gjør at kretsen blir sluttet når det ikke er strøm på relèet.

Håper ikke dette ble for innviklet for deg :) prøvde å forklare som enkelt som mulig.

Bare si ifra hvis du ikke skjønte så skal jeg forklare det annerledes.

koblingsskjema2va1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neinei, vet godt hva et rele er:)

men jeg trodde egnetlig ikke et rele som er normalt lukket var så veldig vanlig.

det fant jeg ut av i dag, hverken biltema eller mekonomen hadde hørt om slike:S hehe

hvor kan jeg få tak i et slikt rele, som er lukket uten spenning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk:D

jeg var på tema og forklarte dette for individet i kasse, men han bare gnei seg i hodet.

etter hva jeg kan tyde, så må det bli 87a, viss jeg vil ha det inkoblet uten spenning tilført?

stemmer dette..

har gjort det samme på min bil.. brukte 87a rele--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...