Gå til innhold

2'er feil på oljelekkasje fra girkasse - e34 520ia


ingard
 Share

Anbefalte innlegg

kan vel også være enn eller annen simmerring inni kassa

er ikke dette jævli dyrt å fikse?

Men vil ha bilen gjennom eukontroll uten først å ordne dette.. er ikke mulig å gjøre noe med en bil som ikke har skilter.. drypper ikke mye, men over tid blir det vel en del.. så frykter jo at girkassa tar ondt av dette..

hvor etterfyller man gir olje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vask den ren, så ordner det seg. Har gjort det både på girkasse og motor..

Påfyllingen er en 17mm innvendig sekskant (unbrako) oppe på siden av girkassen. Lurer på om det ikke er på høyre side av kassen. Du skal ha olje helt opp til kanten når kassen er sånn passe varm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men er det egentlig så farlig, hvis man etterfyller? er jo litt kjipt at det er en liten oljeflekk etter at bilen har vært parkert, men har andre ting som skal skiftes i første omgang for å få den registrert..

bla demperne bak, som jeg ikke helt tør ¨starte på selv..

Edit: ja, en ting til.. kanskje det er lurt å bare kaste de gamle eukotrollpapirene, og prøve helt på nytt.. for hvis de ser at det står oljelekkasje fra gir på det gamle papiret, så sjekker de vel litt nøyere.. ??

men da er det jo mulig de finner andre ting... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal inn på etterkontroll nå, må de "gamle" feilene utbedres før etterkontrollen. Ergo de undersøker ekstra nøye om det er olje rundt girkassa

leverte en bil til etterkontroll, var dama som leverte den. de trodde det var full sjekk og gikk gjennom, sendte inn skjemaet og dama fikk skjemaet i handa med alt som måtte fixes. og det var lykkedagen hennes or de hadde alt av deler på lager og kunne ta det med engang :/ da ringte hun meg og jeg sa til henne, hvis dem skjemaet fra naf kontrollen uka før der ALT de ville "fixe" var iorden... da kom verkstedsmesteren og dysset det ned og beklaget seg hvor vanskeligt dette ble pga de hadde allerede levert skjemaet online.. de måtte ringe og tilbakekalle eu-kontrollen..

uansett dette ble veldigt avspora men meningen min er at hvis du bestiller full eu kontroll så ser de ikke de gamle merknadene på eukontrollen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...