B.E.E. Skrevet November 22, 2006 Skrevet November 22, 2006 Har originale alpina felger, 8" forran med 225/45 dekk, og 9" bak med 245/40. Hadde tenkt å beholde dette oppsettet, helt til mitt høydejusterbare understell forran brått satte en stopper for dette. Spacere ble i dag montert, og felgene går nå klar av coiloveren. Verre er det med dekkene, disse er av typen goodyear eagle f1, med felgbeskyttelses kant. Disse tar borti fjørbeinet. Kan ikke montere større spacere, da dekket vil ta borti skjermene. Har to valg; det ene er å skifte til nye fjører og dempere, det andre er å endre dekkdimensjonen. Trenger virkelig hjelp til hvordan jeg skal ordne dette. Hvordan vil det bli å kjøre med 215/45 forran og 245/40 bak? Vil bilen oppføre seg merkelig, eller vil det fungere bra? Hva hvis jeg i tillegg endrer profilen på 215 dekkene fra 45 til 40, vil dette ha store utslag? Tenkte på dette, da jeg på mine 18" felger måtte gå fra 40 til 35 profil for å gå klar av skjermene...
Quattrokiller Skrevet November 22, 2006 Skrevet November 22, 2006 Hva med å montere bredere spacere og valse skjermen?
GtiGtr Skrevet November 22, 2006 Skrevet November 22, 2006 F1 Dekkene er jo ganske brede i forhold til tallene på siden, mens Falken dekkene er ganske smale.. Så kansje du kan bytte til ett smalere 225 dekk? Dunlop SportMaxx er et knall dekk som ikke er like bredt som Goodyear dekket. Det kom en fyr inn på sjappa vår med 245/40x17 Falken som subbet og ville ha smalere dekk. Sette da på Nexen 235/40x17 men det gjorde vondt verre.. Så Falken dekkene er endel smalere en mange andre iforhold til det som står på siden, og Goodyear F1 er litt bredere en gjenomsnittet.
535-91 Skrevet November 23, 2006 Skrevet November 23, 2006 Man får altså mindre or pengene ved kjøp av enkelte dekkmerker...
Ellingsen B. Skrevet November 23, 2006 Skrevet November 23, 2006 Fungerer bra det Jeg har 235 forran og 265 bak:) Fleste biler har jo dette som standard fra fabrikk også..
mr.popp Skrevet November 23, 2006 Skrevet November 23, 2006 Hei! jeg antar at du kjører en 328 e36. (BMW 328 orginal er optimal med 225 framme og 245 bak) økt bredde gir en nesten proporsjonal forminsking på bredden av grensen for grepet. altså du vil få mindre forvarsel for når bilen slipper jo bredere dekk du har! spes på en BMW pga opphengsgeometrien. 215 framme og 245 bak vil gjøre at du får litt bedre grep bak i forhold til framme i forhold til vekt = understyring. 328 er understyrt nok fra før (pga tung motor) så det vil ikkje bli gøyt. har opplevd det med 528. EKSEMPEL : ( behold 225 og 245 ,monter spacere og øke camber vinkel med 0.5grader , og kanskje øke høyden framme?) du må måle hvor mye plass det er. å gå fra 45 til 40 går bra det. tror ikke det vil ha så veldig mye å si...bare bra i grunnen fordi dekket vil vandre mindre på felgen. men du vil få dårligere grep på regnføre. men i grunn og bunn: alt dtte er risky biznezz.
Ellingsen B. Skrevet November 23, 2006 Skrevet November 23, 2006 Hei! jeg antar at du kjører en 328 e36. (BMW 328 orginal er optimal med 225 framme og 245 bak) økt bredde gir en nesten proporsjonal forminsking på bredden av grensen for grepet. altså du vil få mindre forvarsel for når bilen slipper jo bredere dekk du har! spes på en BMW pga opphengsgeometrien. 215 framme og 245 bak vil gjøre at du får litt bedre grep bak i forhold til framme i forhold til vekt = understyring. 328 er understyrt nok fra før (pga tung motor) så det vil ikkje bli gøyt. har opplevd det med 528. EKSEMPEL : ( behold 225 og 245 ,monter spacere og øke camber vinkel med 0.5grader , og kanskje øke høyden framme?) du må måle hvor mye plass det er. å gå fra 45 til 40 går bra det. tror ikke det vil ha så veldig mye å si...bare bra i grunnen fordi dekket vil vandre mindre på felgen. men du vil få dårligere grep på regnføre. men i grunn og bunn: alt dtte er risky biznezz. er 328 framtung? Den veier sikkert mindre enn en 320i M50 motor. E36 har også tilnærmet 50/50 vektfordeling også. Blokka/toppen er jo i alu på 328
dreaz Skrevet November 23, 2006 Skrevet November 23, 2006 ikke noe problem gå ned fremme.. blir lettere på rattet å ser tøff ut bak med brede dekk likevell;) kjørte 205 forran og 245 bak i fjor selv
mr.popp Skrevet November 23, 2006 Skrevet November 23, 2006 m52b28 veier 180 kg nesten 20 kg mer enn m52b20. den er ikke "framtung" men i relativ lav fart er den understyrt når man gasser! spesiellt hvis du har smalere dekk framme. eg bare viser til fysiske fakta eg... 328 e36 har ca 51,7% av vekten sin framme. smalere dekk framme og bredere dekk bak vil vi gått grep og skyv bak og framme vil den slippe. kjører mye bilslalåm så believe me.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå