fLAXx Skrevet November 23, 2006 Skrevet November 23, 2006 Hei! har en 323i 1984 modell som jeg har et par problemer med , synes den bruker veldig mye bensin i forhold til "normalt" (Vet disse bilene bruker , men synes bare den bruker veeldig mye!) Noen som har noen ideer på hva jeg kan se på , hva som kan være galt eller noe som må stilles?? et annet er at når bilen er varm og jeg slipper speed pedal under kjøring , kommer det sånne små smell i eksosen , dette forsvinner hvis jeg tar inn clutch... dette gjør den også når du ruser den veldig når den står stille... noen ideer på hva det kan være? vil gjerne komme i kontakt med noen 323i eksperter. synes også bilen mangler vel mye effekt i forhold til en 325i f.eks , selvom det skiller ca 20 HK det er også en "trykk bryter" som henger på luftfilter boksen , denne mangler lokket og er ødelagt... vil gjerne vite funksjonen til denne og hva den gjør (Ser ut som 2 små skåler som ligger mot hverandre og en bryter og noe..) men hovedproblemet er jo bensin forbruket og at den virker som den mangler mye effekt! setter pris på alle svar og alle input jeg kan få! På Forhånd Takk!
mEhE Skrevet November 23, 2006 Skrevet November 23, 2006 er det luftmengde måleren du mener? om den har tatt kvelden er det ikke rart bilen din oppfører seg slik
fLAXx Skrevet November 23, 2006 Forfatter Skrevet November 23, 2006 det er ikke luftmengde måleren jeg snakket om , tviler på det er den.. men man vet jo aldri
Aroid Skrevet November 23, 2006 Skrevet November 23, 2006 det høres ut som du har feil tenning. det skal var 23grader ved 3000rmp og husk å ta av vakum slangene til fordeleren når du skal juster tenningen. Det kan var andre ting også: Vakumslangene til fordeleren står feil. Dreg falsk luft. IMM kan var gåend.
fLAXx Skrevet November 23, 2006 Forfatter Skrevet November 23, 2006 hmmm , dette var sånne tips jeg var ute etter kan jeg spørre hvorfor vakuumslangen må være tatt av?? bare nysjerrig! og skal det være flere vakuum slanger inn i den og hvor finner man en oversikt over hvor diverse vakuumslanger skal stå??? IMM?? hva er det? Takk Forresten
propan Skrevet November 23, 2006 Skrevet November 23, 2006 Jeg ville sjekket dysene,høres ut som de ikke klarer å tette,evt sjekke at bensin trykket er riktig (2,5b)
Aroid Skrevet November 23, 2006 Skrevet November 23, 2006 imm er= Luft masse måler eller mengde måler. Tenningen på 323i er justert etter vakumet på motoren. det ville sei at den justerer seg etter rpm på motoren. det ville vi ikke når man skal juster tenningen når det skal bli rett. Dem 2 vakum slangen som går i fra fordeleren. den som står på høyre siden av vakum klokken til fordeleren skal stå på høyresiden av gasspjelden. den andre vakum slangen skal på venstre siden av gasspjelden. En vakum slange som går i fra bensin trykk regulatoren skal stå på innsugmanifoilen på venstre siden av manifoilen når du står foran bilen. Den andre vakumslangen går til bensin forbruk måleren i bilen som henger ved sikringsboksen på turbedo vegen. Kan var noen skrive leif
fLAXx Skrevet November 23, 2006 Forfatter Skrevet November 23, 2006 takk takk for alle svar! dette må vi prøve litt på men flere tips mottas med takk! men er det noen som vet hva den trykk bryteren er for noe... den henger på luftfilterboksen på siden av , det går 1 stk vakuum slange inn i den og 1 kontakt inn.... er veldig nysjerrig på hva det kan være for noe??
ehrnst Skrevet November 24, 2006 Skrevet November 24, 2006 høres ut på meg som det er LMM http://e30klubben.net/e107_plugins/copp ... all%29.JPG se pådet bilde her å fortell meg om det er den grå "boksen" med svart lokk på du mener?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå