Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Varsellyset for kjølevæska lyser når jeg starter opp noen ganger nå.

Er det noen spesiell væske jeg må fylle på?

Skal ha insp2 på mandag, bytter de kjølevæske da? (Skal gjøres hvert 4. år i følge manualen.)

Da gidder jeg isåfall ikke kjøpe inn og fylle på i morra.

Er det krise å kjøre med litt for lite kjølevæske over helga? Lampa lyser kun første 30 sek. / minuttet jeg kjører.

Blir en bilig uke...

insp2 + bytte av bremseklosser + eukontroll i samme slengen + sjekking i tråd med "subframe disaster" tråden.

Ble 7500 bare for insp2 når jeg bestilte time. Det andre kommer i tillegg...

Dette var inkl. 20% rabatt pga BMWCCN.

Koster å være kar! :(

Skrevet

fyll på vann! kjøleveske er bare en vis % av vannet i systemet 4:1 eller noe (regner med at du mener frost veske), så det går meeget bra å fylle en liten skvett (slik at du ligger på max nivå) på ekspansjons tanken/radiator...

siden du skal på verksted med den alikavæl, er jo bare å si til de at de skal bytte den det, tror ikke det er bytte av kjøleveske på insp2, de bare kontrollerer nivået osv... eneste de skifter på insp2 i motor rommet er tennplugger, olje på gear og motor å olje filter, mikro/akf filter, er ihvertfall det som står oppgitt på insp 2 listen...

Skrevet

Smart.

han spurte om jeg ville bytte bremsevæske og en eller annen væske til i forbindelse med servicen da dette ikke var gjort tidligere i følge serviceheftet.

Bestilte time for et par uker siden, så kan godt hende det var kjølevæska han snakka om...

Kortidsminneforeningen :roll:

Skrevet
":3iff6m44]Smart.

han spurte om jeg ville bytte bremsevæske og en eller annen væske til i forbindelse med servicen da dette ikke var gjort tidligere i følge serviceheftet.

Bestilte time for et par uker siden, så kan godt hende det var kjølevæska han snakka om...

Kortidsminneforeningen :roll:

da burde du skifte den, siden bilen er så ny ville jeg kosta på meg det...

bremsevæska er jo ganske viktig, når den blir gammel blir kokepunktet på den lavere, har kansje ikke så mye å si ved normal kjøring, men er lurt å bytte den en gang i året +/-

Skrevet
Du merker fort om du har for lite kjølevæske på denne årstiden.

Bare kaldluft i kupeen...det drar! :lol:

hm!

Når du sier det så er det ikke all verdens varme i bilen om dagen!

weheeE34:

Målte kokepunktet før banekøringen på Rudskogen, og dette var greit, men skal bytte da det tydligvis ikke var gjort tidligere.

Bremseklosser er også de orginale, så ikke rart de trengs å byttes de heller.

Skrevet

woohoo, bilen levert og ny pris utregnet inkl. eukontroll og bytting av bremseklosser: 12.100,- :shock:

Godt det ikke er hvert år, får å si det sånn...

Skrevet
Men i svarte! 10200 for insp.2!? Betalte 6000 for det jeg. 6500 inkl. mikrofilter.

Hmm...

De skal bytte microfilter, bremsevæske, kjølevæske, bremseklosser og ta eukontroll i tillegg til resten av insp2 lista.

Skal sjekke opp den regninga litt... Går jo en del timer da.

Skrevet

Fra en annen tråd om emnet der jeg sjekket prisen på Trondrud før jeg dro til Danmark:

":2xjg9l52]

Da har jeg vært på Trondrud.

6353,- inkl mva.

verkstedmateriell = 159,-

insp2 = 1995,-

motorolje = 1209,-

t-stift = 1008,-

luftfilter = 205,-

filter akf = 379,-

oljefilter = 109,-

ej norden = 17,-

total 5082,- + mva

Dette var da uten 15% rabatt gjennom BMWCCN

Da blir det spennende å se hva de resterende kronene består av!

Tar med denne lista og sammenligner før jeg betaler...

Skrevet
":3b268cub]tja, ikke så mye å spare på det.

insp2 inkl. mva ble 10.200 bare det...

Å gud hjelpe meg! kan da ikke koste så mye! det der må du få sjekket opp bedre..

Skrevet

Jepp,

Virker som bilen ikke blir klar i dag heller...

Leverte den i går klokka 09.00.

Får vel hente den i morra da, og sjekke opp den sjekklista med prisene. Tar med utskrift av tilbudet jeg fikk tidligere på 6353,- så får jeg se hva som er lagt til. Høres mye ut med 6k for å skifte bremse og kjølevæske, 2 bremseklosser og ta en eukontroll (som jeg så han hadde satt 245,- +mva på)...

Mystisk...

edit:

Fra GS:

Bremseklosser fram E36/46/z3/z4 kr: 944.63

Da er det jo minst 2000,- der + jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...