Gå til innhold

Min '94 E34 525ia

Frode H.
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 3 weeks later...
Har du et bilde av din? Har søkt etter Tizianrot men kan ikke finne noen bilder. Virker ikke som den vanligeste fargen i gata akkurat.

CIMG0642.jpg

CIMG0640.jpg

Burde vært ulovlige de her bildene, de er så UTROLIG blasse. Yter ikke akkurat bilen rettferdighet.. Bilen blir lavere(får M5 understell snart, forhåpentligvis.).

Edit: er ikke spesielt vanlig nei, har funnet en til slags på finn.no, men det er den eneste jeg har sett. Syns det er en skikkelig fin farge egentlig. Stikker seg litt ut siden "alle" andre er grå. Hengerfestet er demontert i dag, og så skal jeg fikse bakfangeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde vært ulovlige de her bildene, de er så UTROLIG blasse. Yter ikke akkurat bilen rettferdighet.. Bilen blir lavere(får M5 understell snart, forhåpentligvis.).

Se der ja, blir nok bra den når du får senket den litt. Hadde jeg kjøpt nye felger til min kan jeg med sikkerhet si at det hadde blitt slike Parallel Spoke. :)

Meget pen bil Frode H! Du vet hvordan du skal få rette look`en på bilene dine

Jeg tror faktisk jeg traff deg på Karmsunds brua igår..

Stemmer at jeg traff deg på broen i går ja, med en skammelig skitten 5er. :oops: Vasket når jeg kom hjem og i dag regnet det igjen..

Hvor har du kjøpt denne sorte plata?

Den kjøpte jeg hos Koed og hvis det ikke er for sent har de tilbud på den nå. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...

Ikke mye som har skjedd her i det siste men førermiljøet fikk seg et betydelig løft her om dagen da jeg byttet ut det kjipe plastrattet med et i skinn. Skal se etter girspak og håndbrekktrekk i skinn også for helheten sin del.

cqs1186922176n.jpg

Ellers så har det gått mest i vanlig vedlikehold. Mellomakslingen har fått seg en overhaling, "brillene" i bakhjulsopphenget er skiftet og nye traversforinger ligger klar.

Har også hatt en runde med kjølingen på bilen. Først gikk den litt kaldt og det viste seg at termostaten sto litt åpen. Jeg kjøpte ny på Mekonomen men av en eller annen grunn fulgte ikke begge gummipakningene med slik at dette måtte åpnes to ganger. Når det var i orden gikk den berømte vannpumpen i knas så da måtte vannet tappes enda en gang. Får trøste meg med at den iallefall har ferskt kjølevann nå, selv om det jeg tappet av var det reneste kjølevannet jeg noen gang har sett.

Jeg har også vært og fyllt gass på A/Cen men den varte bare tre-fire uker før det var tomt igjen. Det viste seg at det var lekkasje i den ene påfyllingsventilen og det er jo litt kjipt siden det er de eneste to punktene som ikke blir sjekket når anlegget er koblet til for trykktesting. Hadde faktisk akkurat samme case på E36en en gang, så det er sterkt å anbefale å bytte disse to ventilene til ca. 70,- pr stykk før man fyller et anlegg som begynner å bli gammelt.

Jeg vurderer også å bytte ut felgene på sommerhjulene. Har kjøpt et sett M5 felger som jeg har litt lyst å prøve på bilen men jeg får se hva det blir til.

arx1186923691n.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gsbildeler.no har denne eksos hale :

06-5604S

http://nettbutikk.gsbildeler.no/part_in ... 3&type=new

http://s205.photobucket.com/albums/bb29 ... Eksoshale/

Mine orig. rør var kappet nesten helt inne ved potten da der var sveist en DTM studs på (Ser da helt javelig ut på E34), så jeg måtte slisse et par spor i halen for å få den litt lengere inn for å få feste (Ca 2cm).

Blei ikke så verst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig fin E34..så meget pen ut i lakken og felgene gjorde seg! Perfekt bil syns nå jeg :wink: men kanskje, bare kanskje få tak i sorte nyrer? Siden du har shadowline lister rundt vinduene?

Hvor mye kostet det deg å fylle gassen? Hadde du R12 (gamle typen) fra før, eller R134a ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BoSJo,

Jeg vet ikke helt, har litt sansen for to runde tuter med avrundet ende, på størrelse med de orginale. Den du linket til var ikke så verst men kanskje litt i største laget.

Gunnar,

Har du meldt deg inn i orginalPolizei? :lol: Eller er du på jakt etter banehjul?

benger,

Lakken er egentlig ikke bra i det hele tatt, men den ser jo grei ut på bilder og på et par meters avstand. :wink:

Når det gjelder nyrer så liker jeg de best i chrome på de fleste BMWer. Det er noen som jeg synes passer sorte nyrer men ikke mange.

Fyllingen av R134a kostet 1800,- hos den lokale BMW forhandleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ta og knipse et par bilder på avstand så du kan se den bedre, blir bare ikke i kveld.

Den fyller hullet i fangere ganske bra, hvilket jeg syntes er pent.

Men alle har forskjellig smak :)

Gir beskjed når jeg har knipset litt flere bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...