Gå til innhold

Min '94 E34 525ia

Frode H.
 Share

Anbefalte innlegg

Gunnar,

Har du meldt deg inn i orginalPolizei? :lol: Eller er du på jakt etter banehjul?

Neida, har alltid likt det jeg liker, uavhengig av om det er originalt eller ei. M5 3.8-felgene har jeg alltid likt, men jeg har aldri hatt lyst på de selv før nå. Det er noe med at jeg endelig faktisk kan kjøre med slike med sånn passe god samvittighet.. (les: S-motor under panseret). No offence til dere med M-styling/felger på biler uten S-motor.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har laget meg ters for å bytte traversforinger. Eneste som mangler nå er en gjengestang og en mutter med kulelager som tar opp aksialkreftene. Jeg kommer nok til å bruke en liten jekk i stedet for å skru ut foringen men en slik mutter kan være grei å ha til en annen gang.

dsc00046rka5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant de utvendige målene i en tråd på bimmerforums og resten har jeg funnet ved å måle på foring og synse litt. Har ikke testet ennå men regner med det skal passe. Slik det er laget nå kan det utvides med flere deler for å kunne ta andre foringer etterhvert.

Var det i Solid Edge du tegner? Jeg kunne jo scannet og sendt skissene mine over til deg hvis du vil lage skikkelige tegninger, så slipper du å finne opp kruttet på ny. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Brukte Lørdagen til en seriøs høst-polering av E34en. Har som regel herjet på for hånd tidligere uten de helt store resultatene men denne gangen testet jeg proffprodukter fra Meguiars.

Produkter som vi har handlet inn er:

M85 Lakkrens

M80 Polering

M26 voks

Meguiars skumpad'er i tre forskjellige trinn og en Makita polèrmaskin.

Merket kjapt at dette var kraftige saker og vaskeripene forsvant som dugg for solen. Etter seks timer og tre runder med maskinen var jeg fullstendig utslitt men endelig ferdig og kunne sette meg ned med kake og kaffe og sole meg i glansen. 8)

Lakken ble mye klarere og den fikk en helt annen dybde i metallicen, i tillegg er overflaten hard som glass så nå kan vinteren bare komme.

Skal se om jeg fåt tatt et par bilder utendørs en dag men her er et par som viser litt før og etter:

Utstyret:

cqs1191840340x.jpg

Før:

rgh1191841212l.jpg

Etter:

klz1191841300p.jpg

bwy1191841338t.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...