sugress Skrevet November 25, 2006 Skrevet November 25, 2006 Hei. Jeg bestilte for en stund siden Powerflex foringer til bærearmene fremme. Bestilte fra PFF5-602 fra GS bildeler. Jeg skulle skifte foringene idag, men fant det faen ikke ut. Ser på bildene fra ONLINE ETK. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=31&fg=05 Her er foringen ( nr 3 ) en hel sak. Foringene jeg skulle sette på er to-delt. Jeg skjønner ikke så mye. De foringene som står på fra før av ser ikke ut til å være av gummi. For meg ser det ut som det var et kuleledd i stål. noen som kan hjelpe meg? er snakk om en e34 520i 93 mod.
sugress Skrevet November 25, 2006 Forfatter Skrevet November 25, 2006 nå er det avklart, jeg har ALU bærearmer. ble fortalt av alle at jeg har stålbærearmer. og det går ikke an å skifte foringene på ALU bærearmer, noen som vet om dette stemmer? det står hvertfall det i Bentley manualen. noen som har noen stålbærearmer å selge? steven stavanger
535-91 Skrevet November 25, 2006 Skrevet November 25, 2006 Sikker på at det ikke er casterstag foringer du skal skifte? Kan ikke skjønne at det skal være noe å hente på å bytte foringer i bærestagene... Aluminiumsbærestag er et bedre og dyrere alternativ enn stål pga. lavere vekt(mindre uavfjæret vekt) og var sannsynligvis ikke originalt på din bil, tror det var fra 530 og opp. Behold alustagene om de ikke er utslitt i det ytre leddet og bytt casterstagforingene i stedet
535-91 Skrevet November 25, 2006 Skrevet November 25, 2006 Ser at det finnes foringer til alustagene også, bare å bytte hos GS. Skjønner ennå ikke at det skulle gi noe særlig å bytte disse til stivere. Byttet alle fire stagene mine foran og disse foringene var de eneste som var i bra tilstand.
sugress Skrevet November 25, 2006 Forfatter Skrevet November 25, 2006 jeg må bytte foringene på bærearmene fordi foringene er slitt, og jeg har fått anmerkning på NAF test. så dette er bare for å fikse opp bilen altså. noen som vet hvorfor det står i BENTLEY manualen at det ikke går ann å skifte foringene på ALU bærearmer?
sugress Skrevet November 26, 2006 Forfatter Skrevet November 26, 2006 bump . noen som kan svare på innlegg over?
Sir Hofstad Skrevet November 26, 2006 Skrevet November 26, 2006 Har byttet på alu jeg, akkurat det samme som på stål...
sugress Skrevet November 26, 2006 Forfatter Skrevet November 26, 2006 ok skeleton. var det vanskelig? har problemer med å få ut bolten. mutteren går lett av, men bolten sitter som FAEN! må du bruke presse for å få ut gammel foring? og må du bruke presse for å få inn ny?
Jan e34 Skrevet November 27, 2006 Skrevet November 27, 2006 Bolten: Ha på rustløser og vri den rundt mange ganger så tenker jeg den løsner. Den gamle foringen må presses ut, den nye monterer du med håndkraft.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå