Lilla Coupe Skrevet November 25, 2006 Share Skrevet November 25, 2006 Peilet olje i dag å det var hvitt skum på tuppen av pinnen. Åpnet olje lokket å det var en god del hvitt skum der å Tru om topp pakningen har gitt opp? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwfanatic Skrevet November 25, 2006 Share Skrevet November 25, 2006 da har nok pakningen din gitt opp som du sier ja.. hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmert Skrevet November 25, 2006 Share Skrevet November 25, 2006 ja, det er no dritt ass:P gjorde det på en bil jeg hadde.. må spyle gjennom hele systemet. kjipt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 323i E36 Skrevet November 25, 2006 Share Skrevet November 25, 2006 Har du hatt mye småkjøring i det siste? Isåfall ta deg en lengre kjøretur der motor blir skikkelig varm og se om det forsvinner eller iallefall minsker. Hjelper ikke dette, er nok toppakning mulig en årsak. Prøv med det letteste først. Du kan også se om det forsvinner vann og/eller olje... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Energetic Skrevet November 25, 2006 Share Skrevet November 25, 2006 dette er helt vanlig på biler som småkjøres Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boost Skrevet November 25, 2006 Share Skrevet November 25, 2006 ikkje kjør lenger.. bytt med eingang.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 323i E36 Skrevet November 25, 2006 Share Skrevet November 25, 2006 ikkje kjør lenger.. bytt med eingang.... Så du mener man skal koste på 10-15000,- viss det bare er en så liten bagatell som å ta seg en lengre kjøretur? Uten at jeg skal garantere det, så tror jeg ikke motoren tar mer skade enn den evenuelt har gjort på de 5-6 milene det er snakk om å kjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36-M-Tech cab Skrevet November 26, 2006 Share Skrevet November 26, 2006 hehe, prøv å tapp av oljen å kjør fem seks mil da... Klart motoren kan ta skade av å kjøre med vann i oljen. Nok at en smørekanal til et vitalt lager blir tilstoppet det så går lageret etter fem min!Det jeg hadde gjort var å tappet av oljen, filter og fylt opp til maksmerket med en billigolje. Selfølgelig tørket ut av påfyllingslokket, kanskje tilogmed tatt av toppdekselet og gjort rent der.Da hadde jeg startet opp og tatt en liten kjøretur, for så å tappet av oljen igjen og byttet olje og filter en gang til. Da har man fått skyllt igjennom systemet. Så kan man se om det kommer igjen!!Sjekk om der minker kjøleveske. Men ingen skal komme å si at det motoren ikke slites mer av å kjøre med vann i oljen!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 323i E36 Skrevet November 26, 2006 Share Skrevet November 26, 2006 hehe, prøv å tapp av oljen å kjør fem seks mil da... Klart motoren kan ta skade av å kjøre med vann i oljen. Nok at en smørekanal til et vitalt lager blir tilstoppet det så går lageret etter fem min!Det jeg hadde gjort var å tappet av oljen, filter og fylt opp til maksmerket med en billigolje. Selfølgelig tørket ut av påfyllingslokket, kanskje tilogmed tatt av toppdekselet og gjort rent der.Da hadde jeg startet opp og tatt en liten kjøretur, for så å tappet av oljen igjen og byttet olje og filter en gang til. Da har man fått skyllt igjennom systemet. Så kan man se om det kommer igjen!!Sjekk om der minker kjøleveske. Men ingen skal komme å si at det motoren ikke slites mer av å kjøre med vann i oljen!! Jeg skrev iallefall "enn den eventuelt har gjort" og jeg kan ikke forstå at det blir tryggere å kjøre med en nyere olje. Den tar jo "inn" like mye vann fordi? Til trådstarter: Ta komp.test, sylinderlekkasjetest, mål CO i vannet. Da skal de vel iallefall klare å finne ut om det er noe galt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36-M-Tech cab Skrevet November 26, 2006 Share Skrevet November 26, 2006 hehe, prøv å tapp av oljen å kjør fem seks mil da... Klart motoren kan ta skade av å kjøre med vann i oljen. Nok at en smørekanal til et vitalt lager blir tilstoppet det så går lageret etter fem min!Det jeg hadde gjort var å tappet av oljen, filter og fylt opp til maksmerket med en billigolje. Selfølgelig tørket ut av påfyllingslokket, kanskje tilogmed tatt av toppdekselet og gjort rent der.Da hadde jeg startet opp og tatt en liten kjøretur, for så å tappet av oljen igjen og byttet olje og filter en gang til. Da har man fått skyllt igjennom systemet. Så kan man se om det kommer igjen!!Sjekk om der minker kjøleveske. Men ingen skal komme å si at det motoren ikke slites mer av å kjøre med vann i oljen!! Jeg skrev iallefall "enn den eventuelt har gjort" og jeg kan ikke forstå at det blir tryggere å kjøre med en nyere olje. Den tar jo "inn" like mye vann fordi? Til trådstarter: Ta komp.test, sylinderlekkasjetest, mål CO i vannet. Da skal de vel iallefall klare å finne ut om det er noe galt. Joda, du skrev det, men det jeg tenkte var at dersom det var bare kondens som gjør det, så er det bedre å skylle igjennom, og fylle ny olje. Enig med overnevnte om fremgangsmåte ellers Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lilla Coupe Skrevet November 26, 2006 Forfatter Share Skrevet November 26, 2006 Bilen har kun blitt brukt til små kjøring siste mnd. Tempraturen har variert mellom 20 minus å nu 4 pluss da problemet kom. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36-M-Tech cab Skrevet November 26, 2006 Share Skrevet November 26, 2006 Da tror jeg nok det holder med å gjøre slik som jeg beskrev lenger oppe med å tappe av oljen og sann. Pass på at du kjører bilen såpass mye at den får normal arbeidstemperatur. Ta et oljeskift, og begynn å bruk bilen mere:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 323i E36 Skrevet November 26, 2006 Share Skrevet November 26, 2006 I.o.m med at det har kommet nå som det har vært kaldt, mener jeg enda at det er stor sjangse for at det kommer bort ved en kjøretur der motor blir skikkelig varm. Når motoren ikke blir skikkelig varm, danner det seg kondens som gjør at det blir slik majones (vinner ikke å fordampe). Det skal visstnok skyldes utformingen på toppen. Har hatt det på begge mine E36'er (henholdvis med motorene M52B20 og M52B25). Dette har vært et "problem" når det har vært småkjøring når det har vært kaldt ute. En lengre kjøretur og det har kommet bort i mitt tilfelle. Skal ikke sitte å si det garantert, men tror dette er årsaken til deg også, såfremt du ikke har kjørt motor hardt før den har nådd skikkelig driftstemp. BMW's topper skal visstnok være litt følsomme for slikt. Mister du vann da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R.E.H Skrevet November 26, 2006 Share Skrevet November 26, 2006 ta deg en kjøretur som sagt! en litt lengre.. må få ordentlig arbeidstemperatur.. så forsvinner det! galskap å skifte motor pga det.. det er en bagatell.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lilla Coupe Skrevet November 26, 2006 Forfatter Share Skrevet November 26, 2006 Takk for alle svar. Kjørte 4 mil og da var det ikke kommet hvitt skumm, men det var litt kondens under olje lokket. Minket ikke noe på ekspansjons tanken. Har akkurat hvert ute å sjekket dette, etter at motoren ble kald. 5 timer etter kjøre turen. Samme nivå som i morges når motoren var kald. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå