MR tech Skrevet November 27, 2006 Share Skrevet November 27, 2006 Jeg har nylig blitt en lykkelig eier av en 320 M - Tech (automat), går det an å chippe den? og hvor mange hester får jeg i såfall, har 160 nå med effektpotte...og hva er forskjellen fra M- techen og en M3? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Captain Skrevet November 27, 2006 Share Skrevet November 27, 2006 Jeg har nylig blitt en lykkelig eier av en 320 M - Tech (automat),går det an å chippe den? og hvor mange hester får jeg i såfall, har 160 nå med effektpotte...og hva er forskjellen fra M- techen og en M3? Velkommen til forumet Det går an å chippe den ja, men man får ikke mye hk i forhold til hva det koster. Med effektpotte og nytt filter er det sjelden man vil få noe voldsomt mer, kanskje 5hk. Vet ikke hva du har gjort med bilen din, om du har gjort noe annet enn eksos, men selv om fabrikanten av eksos lover 10hk, filter-fabrikanten lover 5hk, og de som lager chip sier 20hk, så betyr ikke det at disse tallene kan legges sammen = at man får 35hk av disse 3 tingene. I mange tilfeller er man heldig om man får 10hk totalt. Trimchip.no sier at 320i får 168hk etter chip, som ofte kan tas med en klype salt, så kanskje du sitter igjen med 160hk med chip og eksos. Når det gjelder M-tech og M3, så er jo M-Tech bla designdetaljer som f.eks fanger foran, og sportsunderstell osv. M3 er en helt egen modell, hvor motor, understell, bremser osv skiller seg vesentlig fra de mer "vanlige" modellene. Det en chip gir i tillegg til hk er dreiemoment, som egentlig er mye viktigere om det er skyvet i ryggen du er ute etter. På 320 sier trimchip.no en økning fra 190Nm til 212Nm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vildrin Skrevet November 27, 2006 Share Skrevet November 27, 2006 Chip gjør nesten ingen forskjell på hk i vanlig sugemotor. Men du merker godt at det er en forandring i dreiemoment. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR tech Skrevet November 27, 2006 Forfatter Share Skrevet November 27, 2006 ok takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet November 27, 2006 Share Skrevet November 27, 2006 Velkommen, velkommen! Hva slags bil har du kjøpt? e36, e46 eller e90? 320d, 320i, 320Ci ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå