Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg personlig ville ikke hatt olje returen under olje nivået.

Det sinker gjennomstrømmnings hastigheten på olja mer enn hva godt er med tanke på varme.

Dessuten kan det bli såpass stort mot trykk at simmeringer kan gå lekk. Inte bra.

hei.. hvem har sagt at vi har olje returen under olje nivå?

Vi har den over, og da går det helt fin med å kjøre olja ned der. Mange andre som har gjort dette tidligere. En annen ting det er ikke trykk ut oljeretur fra turbo. Og blir heller ikke stor trykk på simmringer når turbo er over olje nivået

• Svar 943
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Er også litt skeptisk til å føre oljeretur i tappepluggen, men har igjen lest at flere har gjort det uten problemer. Prebols hadde jo det blant annet på sin 325i E36.

Så nå er det egentlig kun downpipe som mangler i dette kitet?

Ja downpipe og noe smått

Skrevet

Til A-Dekk.

Hvordan er det tenkt å få plass til oljefilteret på en M20 325i som har uttak for oljekjøler i tillegg. Dette kommer veldig i komflikt med grenerøret. Og det er ikke mulig å få plass.

Skrevet
Til A-Dekk.

Hvordan er det tenkt å få plass til oljefilteret på en M20 325i som har uttak for oljekjøler i tillegg. Dette kommer veldig i komflikt med grenerøret. Og det er ikke mulig å få plass.

NÅ må dere lese litt!!! På e30 kommer Turboen opp istede for!!Så dette er ikke noe problem

Skrevet
e30 325? bra jeg ikke har bestilt ennå da, håper det er en workaround..

Er ikke noe problem da det er et helt annet grenrør turboen vill komme opp i motor rommet ditt så er ikke noe plass mangel da!! Vær vennelig å spørr meg før du hører på andre her, Så slipper du å bli nærvøs :D

Skrevet

Nå må DU lese litt.

Det er ikke TURBO`N som dette kommer i komflikt med, med GRENERØRET. !!

Grenerøret går så langt ned at det er ikke mulig å få plass til oljefilteret eller rørene til oljekjøleren.. og det mangler mye på at det skal bli plass der også.

Så hvis ikke dette er noe problem.. kan du da fortelle meg hvordan dere løser dette.

Bil: E30 325i

Skrevet
Nå må DU lese litt.

Det er ikke TURBO`N som dette kommer i komflikt med, med GRENERØRET. !!

Grenerøret går så langt ned at det er ikke mulig å få plass til oljefilteret eller rørene til oljekjøleren.. og det mangler mye på at det skal bli plass der også.

Så hvis ikke dette er noe problem.. kan du da fortelle meg hvordan dere løser dette.

Bil: E30 325i

'

Nå er du ute å rusler.. Dette er bilde av en e36!!! ikke e30 er et helt annet grenrør der og turboen kommer opp på dette. Så er ikke noe plassproblemer der!!

Legger ved bilde så du slipper å forklare meg hvordan du gjøre dette. Jeg har montert dette og veit dette så skjønner ikke hva du vill fram til. Sier jeg det går så går det. Lurer ikke folk her!!

grenrrm20hy0.th.jpg

Skrevet

Hvorfor skulle en produsent lage et grenrør som ikke fungerer? Regner med de har tatt høyde for dette ved produksjon.

Dersom adekk garanterer at det passer, hvorfor diskutere?

Skrevet

Det sinker gjennomstrømmnings hastigheten på olja mer enn hva godt er med tanke på varme.

Dessuten kan det bli såpass stort mot trykk at simmeringer kan gå lekk. Inte bra.

Vi har den over, og da går det helt fin med å kjøre olja ned der. Mange andre som har gjort dette tidligere. En annen ting det er ikke trykk ut oljeretur fra turbo. Og blir heller ikke stor trykk på simmringer når turbo er over olje nivået

Kanskje jeg som misforstår, men tror Ballder mener at oljereturen, altså selve slangen, kommer under oljenivå da den blir satt i tappepluggen i bunnpanna. Altså oljen vil møte motstand når den treffer oljen i bunnpanna. Riktig Ballder?

Skrevet

Kanskje jeg som misforstår, men tror Ballder mener at oljereturen, altså selve slangen, kommer under oljenivå da den blir satt i tappepluggen i bunnpanna. Altså oljen vil møte motstand når den treffer oljen i bunnpanna. Riktig Ballder?

Ååå ja.. da er jeg med. Men har vært ute å kjørt med demobilen våres i dag er ingen problemer med dette. Så dette kan alle gjøre.

Skrevet

ja, funker det godt? åsså skriver du noen småting. hva må til for å få det komplett? =) er meget positiv til dette, håper det gikk bra.

selger dere en oppgradering av bensintrykksregulatoren? en bedre, denne er vel progresiv?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...