Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 943
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
ja, funker det godt? åsså skriver du noen småting. hva må til for å få det komplett? =) er meget positiv til dette, håper det gikk bra.

selger dere en oppgradering av bensintrykksregulatoren? en bedre, denne er vel progresiv?

Er noen y ledd til div vakumslanger og et overgangstykke der du skal ha olje ut. Og vis du skal kjøre olje i retur av bunnpanna må du finne en sånn plugg selv.. Se på biltema!! :D

Ellers gikk bilen våres veldig bra bukte ca 4-5 dager på montering vis du står på.

Har ingen oppgradering av bennsinregulatoren, men hva mener du med en bedre denne fungerer fint, Ja den er progresiv

Skrevet
jeg vil se film!, jeg vil se film!, hehe :lol:

HEHE!! Skal love at dette kommer ut,men ikke før 1-2 uker.. skal bort å kjøre den på rulle for å se hva dataene blir. Dette kommer til å ta litt tid.

Skrevet

Er det en m50 b20 du har montert turbo på? Når du skal ha den på rulle så husk å notere hvilken effekt du får ved forskjellige turbotrykk. Er litt interesert i å se 0.4 bar. Over det må det vel litt modifisering på motoren...

En ting til. Noen som vet ka som må til for å få dette godkjent hos biltilsynet? Har en 1994 320. Tenkte å ta ut ca 210hk..

Skrevet
Er det en m50 b20 du har montert turbo på? Når du skal ha den på rulle så husk å notere hvilken effekt du får ved forskjellige turbotrykk. Er litt interesert i å se 0.4 bar. Over det må det vel litt modifisering på motoren...

En ting til. Noen som vet ka som må til for å få dette godkjent hos biltilsynet? Har en 1994 320. Tenkte å ta ut ca 210hk..

Det skal jeg gjøre.. Bilen tåler mere enn 0,4 på orginal motor.Det som må til er bensin nok. Har prøvd 0,3 og 0,4 og 0,5bar dette går fint. Men 0,6 og 0,7 begynnte billen å kutt pga for lite bensin. Men prøvde også 0,8 gikk noe forferdelig opp til 3700-4200omdreininger :D også var det slutt da lyste bare helt rødt på lamdameteret. Ikke nokk bensin :?

Med en chip og noen andre dyser kan du fint kjøre 0,7 på orginal motor

Skrevet
Jeg personlig ville ikke hatt olje returen under olje nivået.

Det sinker gjennomstrømmnings hastigheten på olja mer enn hva godt er med tanke på varme.

Dessuten kan det bli såpass stort mot trykk at simmeringer kan gå lekk. Inte bra.

hei.. hvem har sagt at vi har olje returen under olje nivå?

Vi har den over, og da går det helt fin med å kjøre olja ned der. Mange andre som har gjort dette tidligere. En annen ting det er ikke trykk ut oljeretur fra turbo. Og blir heller ikke stor trykk på simmringer når turbo er over olje nivået

Kanskje jeg som misforstår, men tror Ballder mener at oljereturen, altså selve slangen, kommer under oljenivå da den blir satt i tappepluggen i bunnpanna. Altså oljen vil møte motstand når den treffer oljen i bunnpanna. Riktig Ballder?

Var det jeg mente ja.

Oljen er forsåvidt stadig på retur helt til den er i bunnpanna igjen.

Sjeldent returen ender i løse lufta. :lol:

Og en ting til.

Om du ikke har målbart oljetrykk på turbo, så er det noe feil på gang...

Bør være tilnærmet lik trykket på motor det.

a-dekk sier at det ikke er trykk på retur, noe som er helt feil. Sier seg selv det.

Men at det skal havarere med en gang av den grunn er lite trolig, men på sikt så går det lenger om man legger retur over oljenivået.

Skrevet

"a-dekk sier at det ikke er trykk på retur, noe som er helt feil. Sier seg selv det"

forsto jeg deg feil eller mener du at det skal være trykk på retur?

isåfall skal det absolutt ikke være det.r det trykk der er det noe vesentlig feil :wink :lol:

Skrevet
Jeg personlig ville ikke hatt olje returen under olje nivået.

Det sinker gjennomstrømmnings hastigheten på olja mer enn hva godt er med tanke på varme.

Dessuten kan det bli såpass stort mot trykk at simmeringer kan gå lekk. Inte bra.

hei.. hvem har sagt at vi har olje returen under olje nivå?

Vi har den over, og da går det helt fin med å kjøre olja ned der. Mange andre som har gjort dette tidligere. En annen ting det er ikke trykk ut oljeretur fra turbo. Og blir heller ikke stor trykk på simmringer når turbo er over olje nivået

Kanskje jeg som misforstår, men tror Ballder mener at oljereturen, altså selve slangen, kommer under oljenivå da den blir satt i tappepluggen i bunnpanna. Altså oljen vil møte motstand når den treffer oljen i bunnpanna. Riktig Ballder?

Var det jeg mente ja.

Oljen er forsåvidt stadig på retur helt til den er i bunnpanna igjen.

Sjeldent returen ender i løse lufta. :lol:

Og en ting til.

Om du ikke har målbart oljetrykk på turbo, så er det noe feil på gang...

Bør være tilnærmet lik trykket på motor det.

a-dekk sier at det ikke er trykk på retur, noe som er helt feil. Sier seg selv det.

Men at det skal havarere med en gang av den grunn er lite trolig, men på sikt så går det lenger om man legger retur over oljenivået.

Klart det er samme trykk inn på turbo som det er i motor... Men vis du har en turbo motor så prøv dette selv. Ta av flens eller slange på returen av turboen så ser du selv. Men siden du har så veldig greie på dette så skulle du jo vist dette. Gidder ikke diskutere dette mere.

Skrevet
"a-dekk sier at det ikke er trykk på retur, noe som er helt feil. Sier seg selv det"

isåfall skal det absolutt ikke være det.r det trykk der er det noe vesentlig feil :wink :lol:

Skal ikke være trykk på retur av turbo, der renner det bare

Skrevet

Det jeg mener er at det blir trykk på retur om man hindrer oljen i og flyte fritt.

Retur under oljenivå kan være en god hjelper til og skape trykk.

Tett returen 100% og man har samme trykk der som på motor.

Da går det garantert til helvete.

Bør vel også ha stor nok dim på retur siden.

Personlig ville jeg gå for 20 mm eller mer, men det er vel ikke ikke nevnt her inne.

Skrevet

Jeg har nå fulgt med på denne tråden, for jeg også skal ha turbokit på 320'en min til påske (om Madammen og lommeboka gjir meg lov) 8) . Jeg forstår hvordan alle delene fungerer, det er kun den progressive bensintrykk regulatoren jeg lurer på. Betyr progressiv at jeg må justere den inn selv eller stiller den seg selv ette turbotrykket? Eventuelt hva kobles den på utenom retur-slangen? Har googlet på alt annet, jeg vet nå hvordan hele sulamitten fungerer i teori. Kun den progressive bensinsaken som jeg ikke blir klok på. Noen som vet?

Hilsen ivrig fyr som vil inni "SOTSNURRE" klubben :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...