Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 943
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Får av og til litt problemer med ujevn tomgang, er det noe dere har opplevd?

Skal sjekke for lekkasje og tomgangsmotoren, men synes det er merkelig at det ikke var før turbomontering.

Virker som tomgangsmotoren er skitten, siden det kommer og går..

Ville bare høre om det er flere som har opplevd dette? :)

Skrevet

Har du byttet dyser?

Større dyser og/eller høyere bensintrykk på orginal sprut pleier å bli krøll på tomgang.Den ryker nok også svart på rolig kjøring-hvis du har prøvd det ;)

Skrevet

Har ikke funnet noen større passende dyser enda nei..

Så kjøres nå på originale 160cc dyser, så den burde vell svive som før på tomgang? Så sant det ikke er tomgangsmotor eller lekkasje i en vakumslange? :roll:

Skrevet
Har ikke funnet noen større passende dyser enda nei..

Så kjøres nå på originale 160cc dyser, så den burde vell svive som før på tomgang? Så sant det ikke er tomgangsmotor eller lekkasje i en vakumslange? :roll:

Prøv å still ned bensintrykk til 3 bar

Skrevet

Var faktisk inne på tanken, men da er det jo fare for at den vil få for lite bensin med turbotrykket, så tror jeg heller venter til jeg får montert større dyser. Og ser hvordan den da vil oppføre seg :)

Men når jeg da går for større dyser, og får satt i ny chip, vil den vell gå jevnt på tomgang? Selv om jeg stiller opp grunn-trykket til 4bar?

Skrevet
Var faktisk inne på tanken, men da er det jo fare for at den vil få for lite bensin med turbotrykket, så tror jeg heller venter til jeg får montert større dyser. Og ser hvordan den da vil oppføre seg :)

Men når jeg da går for større dyser, og får satt i ny chip, vil den vell gå jevnt på tomgang? Selv om jeg stiller opp grunn-trykket til 4bar?

Nei trur det blir for mye med org dyser og 4 bar grund trykk.. Er 3,2 bar orginalt vis jeg ikke tar helt feil.. Er ikke farlig å stille det ned litt Det stiller seg opp etter hvordan turbotrykk du får uansett

Skrevet

Nei trur det blir for mye med org dyser og 4 bar grund trykk.. Er 3,2 bar orginalt vis jeg ikke tar helt feil.. Er ikke farlig å stille det ned litt Det stiller seg opp etter hvordan turbotrykk du får uansett

Ja den vil jo øke trykket i samsvar med turbotrykket, men vil den øke nok?

Har ikke koblet til lambdameteret enda, så er litt nervøs for å kjøre med for mager blanding :lol:

Har du tabell over hvor store vanlige fiat croma 2.0 ie dyser er(ikke turbo)?

Skrevet

Ja den vil jo øke trykket i samsvar med turbotrykket, men vil den øke nok?

Har ikke koblet til lambdameteret enda, så er litt nervøs for å kjøre med for mager blanding :lol:

Har du tabell over hvor store vanlige fiat croma 2.0 ie dyser er(ikke turbo)?

Det går nok fint.. men gi meg nr som står på de dysene du lurer på så skal jeg hjelpe deg

Skrevet
]

Det går nok fint.. men gi meg nr som står på de dysene du lurer på så skal jeg hjelpe deg

Fant det ut selv hvor store de var.. De var kun 226cc.

De som står på BMW 325i og 525i er 190cc( 0 280 150 415) og ikke 160cc.

320i har mest sannsynlig 0 280 150 414, som er 154cc? :)

EDIT: Ser nå at det står forskjellig cc alt etter hvilken tabell man leser i :roll:

Men er uansett ikke samme delenr på dysene til M50B20 og M50B25 :)

Skrevet
]

Fant det ut selv hvor store de var.. De var kun 226cc.

De som står på BMW 325i og 525i er 190cc( 0 280 150 415) og ikke 160cc.

320i har mest sannsynlig 0 280 150 414, som er 154cc? :)

EDIT: Ser nå at det står forskjellig cc alt etter hvilken tabell man leser i :roll:

Men er uansett ikke samme delenr på dysene til M50B20 og M50B25 :)

Mulig du har en annen liste.. men etter bocsh sin liste er 325 525 og 320 like store.

Legger ved link der du kan se etter nr på dysene dine. Og etter denne er de like store

dvs 160cc vis du bruker det samme nr som du har oppgitt og 15,9 i ohm

http://www.injectorcleaning.co.uk/flow.htm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...