Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 943
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

hvor store er dysene på m30b34 fra e28 535i? og hvor mye kan man lade med disse dysene på en m20b25?

Skrevet
hvor store er dysene på m30b34 fra e28 535i? og hvor mye kan man lade med disse dysene på en m20b25?

Hvis jeg ikke tar helt feil, er de 236cc(0 280 150 201).

Jeg vil tippe maks 240-250hk med disse, men det kan sikkert A-Dekk eller Norman svare på?

Skrevet

EDIT: Ny info om emnet på side 51!

Ser det er stor interesse rundt dette temaet.

Vil komme med en del oppklarende info rundt temaet "sette inn større dyser".

Det er fullt mulig - rent fysisk - å sette inn større dyser.

Man vil imidlertid umiddelbart støte på ett eller flere problemer:

1. Om man setter inn lavohm (2-3 ohm dyser) i et system beregnet for høyohm dyser (12-16 ohm) så brenner man umiddelbart utgangstrinnet i styreenheten.

Mao sjekk at du har rett type dyser FØR du setter dem inn!

2. Om man BARE setter inn større dyser, så vil dette føre til at motoren får fetere blanding på ALLE belastinger og turtall. Det er vel ikke akkurat dette som er hensikten . . .

3 Om man KOMBINERER større dyser med software som er tilpasset turboinnstallasjonen de skal brukes i - ja da kan man oppnå meget gode resultater. Motoren vil da få tilført tilstrekkelig med bensin ved turbotrykk - og fremdeles ha std kjørbarhet ved lavere belastinger.

Som en bonus så vil den faktisk gå på tomgang også, og ikke bruke 3 liter på mila ved småkjøring :-)

Nå har det seg slik at jeg faktisk kjenner en som har bra greie på akkurat dette :-)

Han bygde faktisk turbo på en M20B20 i 1992 . .

Så for dere som er interssert i tilpasset software for større dyser/turbo i E30/E36

så kan dere ta kontakt på tilbud@trimchip.com eller 934 67791.

Før dere tar kontakt så vil jeg be om at dere har følgende info tilgjengelig:

Motortype.

Serie # på styreenhet ( 0 261 200 xxx)

Serie # på dyser ( 0 280 150 xxx), gjelder BOSCH dyser. Må ha # på std og større dyser.

Planlagt ladetrykk.

Andre modifikasjoner på motor mm

Jeg er til tider vanskelig å nå på telefon, men ringer opp igjen så snart jeg har mulighet.

Mvh

Norman

www.trimchip.com

Skrevet
Ser det er stor interesse rundt dette temaet.

Vil komme med en del oppklarende info rundt temaet "sette inn større dyser".

Det er fullt mulig - rent fysisk - å sette inn større dyser.

Man vil imidlertid umiddelbart støte på ett eller flere problemer:

1. Om man setter inn lavohm (2-3 ohm dyser) i et system beregnet for høyohm dyser (12-16 ohm) så brenner man umiddelbart utgangstrinnet i styreenheten.

Mao sjekk at du har rett type dyser FØR du setter dem inn!

2. Om man BARE setter inn større dyser, så vil dette føre til at motoren får fetere blanding på ALLE belastinger og turtall. Det er vel ikke akkurat dette som er hensikten . . .

3 Om man KOMBINERER større dyser med software som er tilpasset turboinnstallasjonen de skal brukes i - ja da kan man oppnå meget gode resultater. Motoren vil da få tilført tilstrekkelig med bensin ved turbotrykk - og fremdeles ha std kjørbarhet ved lavere belastinger.

Som en bonus så vil den faktisk gå på tomgang også, og ikke bruke 3 liter på mila ved småkjøring :-)

Nå har det seg slik at jeg faktisk kjenner en som har bra greie på akkurat dette :-)

Han bygde faktisk turbo på en M20B20 i 1992 . .

Så for dere som er interssert i tilpasset software for større dyser/turbo i E30/E36

så kan dere ta kontakt på tilbud@trimchip.com eller 934 67791.

Før dere tar kontakt så vil jeg be om at dere har følgende info tilgjengelig:

Motortype.

Serie # på styreenhet ( 0 261 200 xxx)

Serie # på dyser ( 0 280 150 xxx), gjelder BOSCH dyser. Må ha # på std og større dyser.

Planlagt ladetrykk.

Andre modifikasjoner på motor mm

Jeg er til tider vanskelig å nå på telefon, men ringer opp igjen så snart jeg har mulighet.

Mvh

Norman

www.trimchip.com

Trimchip anbefalles på det største! bilen vil gå bra og utrolig god servise!

Skrevet

Til de som skal bytte dyser. Vis dere skal lade rundt 0,6-0,8 må dere minimum ha noen dyser som er 250cc. Jeg selv kjører med noen som er 277cc nå og ser ut som disse skal holde i massevis.

Som Norman sier og, viktig at det er høy ohm dyser!!

Så vær forsiktig med å bare prøve noen som du har liggenes :lol:

Skrevet
Noen sprøsmål:

Lurte på sånn ca pris på nye dyser?

Er det mye arbeid å bytte?

Går veldig fort, jeg selv gjorde dette på 20 min.

Har noen dyser jeg, men hva skal du ha. Eller hvor store vil du ha. Har noen 205cc og 250cc, disse er brukte men fungere som de skal.

Kan evt skaffe nye og, da blir det 440cc og disse koster ca 3000kr for 6 stykk

Skrevet

Ved hovedkontakten. der har jeg løsna de svarte klipsene som ligger underdekselet. og inni selvekontakten. og bak seff. du sa, bøye den bakerste delen oppover og sa trekke? Føler meg litt inhabil her..

Skrevet
Noen sprøsmål:

Lurte på sånn ca pris på nye dyser?

Er det mye arbeid å bytte?

Går veldig fort, jeg selv gjorde dette på 20 min.

Har noen dyser jeg, men hva skal du ha. Eller hvor store vil du ha. Har noen 205cc og 250cc, disse er brukte men fungere som de skal.

Kan evt skaffe nye og, da blir det 440cc og disse koster ca 3000kr for 6 stykk

Er ikke 440cc i største laget? Hadde de ikke vært for store, så hadde alt vært så mye enklere/billigere for meg :P

Skrevet
Ved hovedkontakten. der har jeg løsna de svarte klipsene som ligger underdekselet. og inni selvekontakten. og bak seff. du sa, bøye den bakerste delen oppover og sa trekke? Føler meg litt inhabil her..

Hehe, var nærvøs jeg og. Men Norman på trimchip sa at disse satt litt og mått ta i litt, men husk å bende litt ned

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...