Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 943
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Du må fremvise dokumentert effekt, og ja m3 bremser e36 vil jo si enten 286 eller 321hk, holder i massevis.

Eg har vært i kontakt med biltilsynet lenge no, faen ingen gode svar og få!

Å bmw norge vil ikkje hjelpe meg. Noen her på forumet btw så har godkjent turbobygg i ein e36 320? papirer? Orker ikkje sverige eller tuv i tyskland liksom..

Skrevet
hvordan kan svergie hjelpe deg?

Biltilsynet i sverige er mye greiere når det gjelder godkjenning av ting. Her i norge er vi vanskelige. Men det krever eksport av bil, registrering i sverige også import til norge etterpå. Mye styr med andre ord. Så dette er absolutt ikkje vært det om du ikkje satser på høy effekt.

Alternativet er SS Performance som kan sende bilen til tyskland og få den tuv godkjent. Dette koster 15.000kr og oppover. Kontakt dem for pris:

www.ssperfomance.no

:)

Skrevet
hvordan kan svergie hjelpe deg?

Biltilsynet i sverige er mye greiere når det gjelder godkjenning av ting. Her i norge er vi vanskelige. Men det krever eksport av bil, registrering i sverige også import til norge etterpå. Mye styr med andre ord. Så dette er absolutt ikkje vært det om du ikkje satser på høy effekt.

Alternativet er SS Performance som kan sende bilen til tyskland og få den tuv godkjent. Dette koster 15.000kr og oppover. Kontakt dem for pris:

www.ssperfomance.no

:)

det tror jeg ikke stemmer, jeg tenkte å kjøpe en 142 med kappa tak som var godkjent i svergie, var i kontakt med norge (satans vegvesen) og de sa at jeg måtte godkjenne det i norge å, skulle tro det var det samme med turbo.

Skrevet
har ikke bare med bremser å gjøre, spørs jo på trykk, 0,5 i trykk? da går det jo fint med m3 bremser?

Ja, blir vel å lade 0,5-0,6... Eller muligens å skifte dyser, hjerne og det som trengtes for å lade 0,7-0,8.. Blir vel i "verste" fall i underkant av 300hk uansett.. Så da burde vel m3 bremser holde?

Skrevet

Det er ikkje umuligt nei :) eg skal i kontakt med "statens vegvesens ombygginsorgan" på tirsdag, dei kan godkjenne det mest utrulige, å dei har alle rettigheter. Men det er ikkje allti dei bryr seg om småting som motormodifikasjonar. Dei driver mest med stor ombyggingar av bilar og folk som bygger biler sjøl. Skal skrive tilbakemelding på forumet ;)

Dette var bt i bergen!

De fleste andre av dykk har snakka med den vanlige "teknisk avdeling", dei basera seg kun på papir og fakta...

Skrevet

jeg er dritklar for å sette på en turbo men hvordan ligger det ann med godkjenning av en bmw e34 525 24v med dette kittet? hva må til? bremser? og hva med forsikringen? hvordan vil denne øke hvis man melder ifra? og kan man få godkjent bilen ombygd hos biltilsynet uten å varsle forsikringsselskapet?

dette er jo det viktige, det som koster mest penger.. 10 lapper til turbo er greit nok det, men 10 lapper mer i forsikring er kanskje ikke så kult...

Skrevet

ey vurdere strekt et slik sett til min snart ny innkjøpte m50 maskin

men er ikke på jakt etter å hente ut så sykt med hester bare å turbolyd!

kan jeg lade 0.3 bar uten å bytte topppakninge bolter osv? eller får å si det rett ut uten å røre motoren?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...