Gå til innhold

demontere speedo i 02`e46? how to?

surbotaab
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal montere dette i bilen til dama:

IMG_0036.jpg

mener å huske at det lå en tråd her på forumet om hvordan man åpnet speedometeret, men nå har eg søkt og ikke funnet noenting :cry:

lurer da på om noen har en link til denne siden, event kan fortelle meg framgangsmåten for dette...

har skrudd ut selve speedometeret men vil ikke koble ifra hvis en da må parre dette sammens igjen med diagnosevertøy (noe jeg ikke vet om man må eller ikke)

syntes huske at man kunne ta av selve "glasset" uten å ta ifrahverandre hele speedometeret, men det ser ut til å være limt til ramma.... (turte ihvertfall ikke å bende noe mer på det....)

har noen noe info om dette så hadde det vært fint om de kunne delt det med meg :)

kan event lage ein DIY om å demontere speedo i e46 når jeg finner ut av det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Har montert slik i min e46 med ringer.ble veldi bra.Fant ut at einaste måten var og lirke glasse forsikti av.Og ja det er limt,så du må vere tålmodig og vere veldi forsiktig.eg var uheldig å fikk et brest i glasse,men det ble heldigvist skjult når eg monterte ramma på igjen.

Eg har en e46 98mod,men det er neppe gjort noe forandringer på instrumentan.en kompis gjore og d i sin 00mod.han fikk desverre og et brest i glasse,men det ble og skjult.Og vi trengte ingen diagnoseverktøy etter dette.Men det er en sjanse å ta p.g.a at det er lett at det sprekk.Men er du øm å tolmodig går d bra.Ble overraska at det var så fort gjort å ta ut selve instrumente på e46.Løkka tell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Har montert slik i min e46 med ringer.ble veldi bra.Fant ut at einaste måten var og lirke glasse forsikti av.Og ja det er limt,så du må vere tålmodig og vere veldi forsiktig.eg var uheldig å fikk et brest i glasse,men det ble heldigvist skjult når eg monterte ramma på igjen.

Eg har en e46 98mod,men det er neppe gjort noe forandringer på instrumentan.en kompis gjore og d i sin 00mod.han fikk desverre og et brest i glasse,men det ble og skjult.Og vi trengte ingen diagnoseverktøy etter dette.Men det er en sjanse å ta p.g.a at det er lett at det sprekk.Men er du øm å tolmodig går d bra.Ble overraska at det var så fort gjort å ta ut selve instrumente på e46.Løkka tell

Hei.

Fant ut av at det letteste var å tre inn "carbon`en" bakfra... bare å splitte instrumentene uten å ta av glasset for å så tre inn carbonen igjenom hullene til speedo/turteller....

Har du forresten noen bilder av hvordan det ser ut med ringer i tilleg? vurderer dette også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.nei har ikke bilder.man kan prøve å ta et ikveld.Det bør du tenke på å handle,pynter veldig opp det også.men det va kansje derfor man måtte av med glasse på instrumente.for ringan gikk ikke ant å lure inn gjennom hullene.så da får du vurdere det orntlig. men ska se om ikke eg får lagt ut bilde til deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.nei har ikke bilder.man kan prøve å ta et ikveld.Det bør du tenke på å handle,pynter veldig opp det også.men det va kansje derfor man måtte av med glasse på instrumente.for ringan gikk ikke ant å lure inn gjennom hullene.så da får du vurdere det orntlig. men ska se om ikke eg får lagt ut bilde til deg :D

Det hadde vært fint om du kunne tatt ett par bilder ja :D

Det skal gå å sette inn ringer uten å ta av glasset også, se denne linken:http://www.bimmerboard.com/forums/posts/101448

Men da må ringene være av metall, ikke av plast med farge som jeg har sett ett par plasser...

Her er bilder av hvordan det ser ut ferdig montert uten ringer ihvertfall:http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=34643&highlight=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...