Gå til innhold

Nødvendig vedlikehold?

tobben!
 Share

Anbefalte innlegg

Lurer bare litt på hva som egentlig er nødvendig for meg å gjøre for å sørge for at bilen min holder seg fresh og i like god stand som den er i nå. Bilen det er snakk om er en e36 320i 92 modell sedan som har gått ca 250000 og har servicehefte så langt, men jeg kommer ikke til å følge opp servicer på verksted videre. Jeg er ikke ukjent med å vedlikeholde en bil, men dette er min første bmw og kjenner liksom ikke helt bilen enda. Det jeg regner som vanlig vedlikehold er olje og filterbytte på motor hver 8000 km sånn ca og plugger hver 15-20000. Passer selfølgelig på væskenivåer forøvrig. Videre skifter jeg klosser og skiver osv selv når det er behov. Andre ting har jeg som regel fått hjelp til. Er nå litt ute etter å høre hva andre ting jeg kan/bør gjøre for å få min kjære til å ha det godt, tenker da på ting som giroljebytte, diffolje, hjullager osv....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør finne ut hva som står på insp.1 og 2 skjema, finnes på nettet et eller annet sted, sikkert noen som kan hjelpe deg med det her. Da kan du plukke ut det du mener er viktig, og det vil gi deg en pekepinn på hvor ofte ting bør gjøres. Lurer på om det står i serviceheftet, eller er det instruksjonsboken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...