cornelius Skrevet November 27, 2006 Share Skrevet November 27, 2006 vet at det finnes forskjellige m20b25eta motorene til e30, men hva skiller disse, og hva er den gamle og nye? vet du har konkave og konvekse stempler, forskjellig vekt på svinghjul? hvordan kan jeg finne ut hva slags model eta motor jeg har uten og se på blokka, for den er sendt til honing og jeg skulle ha bestilt meg et nytt svinghjul, så spm passer svinghjulene fra de forskjellige eta`ene overens, siden det ene veier 2kg mindre orginalt? nb. min har de konvekse stemplene orginalt.. på forhand takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cornelius Skrevet November 28, 2006 Forfatter Share Skrevet November 28, 2006 ingen som vet, da må jeg bare vente til jeg får blokka tilbake Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2RE_Racing Skrevet November 29, 2006 Share Skrevet November 29, 2006 Gå inn på www.bmwe30.dk gå inn på DIY og inn på E30 --> M20 og på --> 2,7 ombygging. Der er til og med bilder! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cornelius Skrevet November 30, 2006 Forfatter Share Skrevet November 30, 2006 skal bare vise til et svar jeg fikk på et annet forum, vist andre har bruk for det senere en gang: Du ser det på toppen og på stemplene. Er det en tidlig 525e motor har den stempel med dome og topp med forbrenningsrom som en 320i. Senere utgaver har dish/enda mere dish på stempel og topp med forbrenningsrom som en 320i. De siste utgavene har stempel med både dome og dish som 325i og en topp med 325i forbrenningsrom. Det er forsjell på 1- og 2-givere motronic svinghjul. Har du 1-giver motronic (dvs eta med 325i forbrenningsrom) kan du bruke hvilket svinghjul du vil (så lenge du har riktig chluchsett). Skal du bruke de to giverene på cluchhuset må du ha et svinghjul som et tilpasset dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå