Gå til innhold

hvilken olje type er best til bmw

Anbefalte innlegg

• Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Brukte helsyntetiskk mobil 5w4o på min gamle e30 325i, nå bruker jeg kun Biltema helsynt. 5w50 på min e30 320i. Vil ikke si at den har noe mer eller mindre ventiltikking. Har vel kjørt ca. 35000 km på denne oljen, med bytte ca hvar 8000. Har ikke merket noen forskjell i forbuk av olje eller slitasje.

(Justerer ventilklaringen ganske ofte, ca hver 5000. Ja det er kanskje å overdrive, men hva skal en ellers bruke tiden på? Så med slitasje mener jeg slite kanter på kamen, om dette er en bra måte å se slitasjen på kan sikkert diskuteres.)

Skrevet
Jeg fylte Castrol TWS på min E34 sist gang jeg skiftet olje. Så dere mener at det bare er bortkasta penger? Burde ikke den olja være god for motoren?

Skal skifte olje nå til våren, og lurer på å kjøpe Castrol RS, så den var så billig på Koed. Hva mener dere om det? Blir ikke å fylle på Biltema olje, skeptisk :roll:

I Shell smøreboka som tar for seg alle biltyper og modeller står det delsynt som hoved olje og synt i parantes på E34.

Bruk billig delsynt olje og bytt oftere. Biltema er sikkert helt kurrant, er jo kommet frem tidligere i denne tråden at de handler olje fra Statoil og merker den med Biltema!

• 2 weeks later...
Skrevet

Byttet olje på min tidligere E36 320. Aner ikke hva slaks olje det var i den fra før. Men prøvde meg på biltemas olje. Hørte litt mer tikking etter oljebytte. Vet ikke om det bare var tilfeldig men.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...