rolfi Skrevet Desember 3, 2006 Forfatter Skrevet Desember 3, 2006 Ser bra ut dette Mange som restaurerer gamle biler om dagen, og jeg må si at det er det som interesser meg mest Det er de eneste prosjekttrådene jeg følger med på også En 2002 hadde også vært morsomt å hatt har jeg funnet ut, men det må bli når denne og E21n er helt ferdige Hva heter fargen på bilen din? Det er 055 Anthrazitgrau-metallic.
vid@r Skrevet Desember 3, 2006 Skrevet Desember 3, 2006 E28n din, er det en ekte 528e? Altså USA utg. ?Ikke den som var til salgs tidligere i år vel? Tror det var på finn, en gammel mann som hadde eid bilen. Han var i Norge hver sommer og da brukte han den eller noe sånt. Tror den var mørk rød hvis jeg ikke tar helt feil. Jo, det er den 528e'en som var til salgs på finn i sommer. Kjøpte den for 18000kr. Grei pris det for en e28 med alt utstyr og bortimot ingen rust. Fargen på bilen er brun metallic. Jeg skal hellakkere bilen en gang på nyåret, og da skal jeg ha samme farge. Det er jo litt kult med en brun e28... Hadde du tenkt å kjøpe den? Siden du visste det der om bilen og forrige eier? I den tråden om bilen her på forumet så får den jo gjennomgå. US-e28 er ikke særlig pene. De ligner litt på e12 fordi de har like store frontlykter, mens euro-e28 har større hovedlys. Men de bongoleppe fangerne er kassert. jeg skal ha mtech bak og euro-fanger+alpina-leppe. Det tror jeg blir sjef... Kommer til å følge med på denne tråden. e12 er kule biler, særlig hvis de får en litt svær motor og bbs styling
rolfi Skrevet Desember 3, 2006 Forfatter Skrevet Desember 3, 2006 Jo, det er den 528e'en som var til salgs på finn i sommer. Kjøpte den for 18000kr. Grei pris det for en e28 med alt utstyr og bortimot ingen rust. Fargen på bilen er brun metallic. Jeg skal hellakkere bilen en gang på nyåret, og da skal jeg ha samme farge. Det er jo litt kult med en brun e28... Hadde du tenkt å kjøpe den? Siden du visste det der om bilen og forrige eier? I den tråden om bilen her på forumet så får den jo gjennomgå. US-e28 er ikke særlig pene. De ligner litt på e12 fordi de har like store frontlykter, mens euro-e28 har større hovedlys. Men de bongoleppe fangerne er kassert. jeg skal ha mtech bak og euro-fanger+alpina-leppe. Det tror jeg blir sjef... Kommer til å følge med på denne tråden. e12 er kule biler, særlig hvis de får en litt svær motor og bbs styling Jeg hadde ikke tenkt å kjøpe den, nei. Men det er den eneste US modellen jeg har sett til salgs i Norge, det var derfor jeg kom på det. Jeg synes også at den brunfargen var veldig fin egentlig, men hadde det vært opp til meg så ville jeg beholdt US-fangerene og puffa de sammen. Det ser faktisk ikke så aller værst ut, synes jeg. Du kunne også prøvd å fått tak i en 535is leppe fra USA, den er egentlig utrolig rå. Bilde Jeg hadde en deal med us-grill og lykter til E28n min, men måtte takke nei da jeg ble nødt til å selge den. Gamle US-BMWer er kult, de har jo så og si alt av utstyr. Ser på f.eks den L6n som ligger/lå på autodb. Den har til og med integrert kjøleboks i baksetet, om jeg ikke tar helt feil. Er hovedlyktene med sånn store buede colabunn glass? Har sett en E28 fra sverige (tror jeg) med DE-lykter. Det passa veldig godt! Jeg må finne tråden din og lese gjennom den tror jeg
vid@r Skrevet Desember 3, 2006 Skrevet Desember 3, 2006 Den 535is leppen var slett ikke gal. Men jeg synes at fronten blir så massiv i forhold til resten av bilen. Det som gjorde at 535is leppa gjør seg så er at tåkelysene er innfelt i fangeren, samt at den er lakkert, noe jeg ikke tror var standard. På de vanlige modellene så ser det ut som tåkelysene er ettermonterte, slik som på min: http://www.bimmers.no/albums/album434/2_785635267.jpg Jeg fikk også med meg den L6'en. Det kuleste med hele bilen var at dashbordet var trukket i skinn. Det har ikke jeg, har bare vanlig beige plastikk. Skinntrukket dashbord hadde forresten vært helt rått... Jeg solgte de amerikanske lyktene og grillen, men må innrømme at jeg i begynnelsen tenkte litt på å ha de-lykter selv. Jeg mener det var en hvit e28 de de-lyktene stod på, kan det stemme? Jeg tror de var slike colabunn lykter. De har visst en annen styrke visstnok. Det var forresten General Electric som hadde lagd de. Er det ikke Hella på de europeiske? I neste Fahrfreude kommer det en story om planene med bilen. Jeg har ikke fått gjort så veldig mye enda, mest demontering og planlegging, samt innkjøp. Det er jo mange deler som trengs for å få dette prosjektet ferdig.
rolfi Skrevet Desember 3, 2006 Forfatter Skrevet Desember 3, 2006 Den 535is leppen var slett ikke gal. Men jeg synes at fronten blir så massiv i forhold til resten av bilen. Det som gjorde at 535is leppa gjør seg så er at tåkelysene er innfelt i fangeren, samt at den er lakkert, noe jeg ikke tror var standard. På de vanlige modellene så ser det ut som tåkelysene er ettermonterte, slik som på min: http://www.bimmers.no/albums/album434/2_785635267.jpgJeg fikk også med meg den L6'en. Det kuleste med hele bilen var at dashbordet var trukket i skinn. Det har ikke jeg, har bare vanlig beige plastikk. Skinntrukket dashbord hadde forresten vært helt rått... Jeg solgte de amerikanske lyktene og grillen, men må innrømme at jeg i begynnelsen tenkte litt på å ha de-lykter selv. Jeg mener det var en hvit e28 de de-lyktene stod på, kan det stemme? Jeg tror de var slike colabunn lykter. De har visst en annen styrke visstnok. Det var forresten General Electric som hadde lagd de. Er det ikke Hella på de europeiske? I neste Fahrfreude kommer det en story om planene med bilen. Jeg har ikke fått gjort så veldig mye enda, mest demontering og planlegging, samt innkjøp. Det er jo mange deler som trengs for å få dette prosjektet ferdig. Den er blålilla. Du kan se den som nr 2 i animasjonen her. Hvis du går på mye28.com og ser der, der er det en som har en rød 535is som er senka horribelt mye framme. Det ser utrolig kult ut. Den "tipper" framover. Noe som ser veldig bra ut på e28 og e12. Jeg skal kjøpe senkesett til bilen min også, men jeg har bare funnet 40/40. Hvis det ikke finnes framfjører som senker 60mm f.eks, så ser jeg meg nesten nødt til å kappe. Hvis ikke jeg finner coilovers. Men det er ikke vennlig mot lommeboka, spesielt ikke når jeg skal ha diff med original brems og ny girkasse også. Men nå er det nok off topic her Har du en prosjekttråd forresten?
vid@r Skrevet Desember 3, 2006 Skrevet Desember 3, 2006 Har ikke lagd en prosjekttråd enda, det kommer snart. Jeg bestiller senkesett en av dagene nå. Jeg skal ha Bilstein / H&R 40/40 senking. Slik senking som gjør at det ser ut som bilen tipper forover liker jeg ikke, men det er jo en smaksak. Passer e28 deler som bremser, diff og girkasse på e12?
rolfi Skrevet Desember 4, 2006 Forfatter Skrevet Desember 4, 2006 Har ikke lagd en prosjekttråd enda, det kommer snart. Jeg bestiller senkesett en av dagene nå. Jeg skal ha Bilstein / H&R 40/40 senking. Slik senking som gjør at det ser ut som bilen tipper forover liker jeg ikke, men det er jo en smaksak. Passer e28 deler som bremser, diff og girkasse på e12? Understellsdeler passer ikke. Hørte om en i Sverige som hadde en E28 diff på E12n sin, men jeg vet ikke hvordan han gjorde det. Det er iallefall ikke bolt on. Bremseskivene passer, men ikke calipperene. Jeg mener også å ha hørt at bremsene på E12 er bedre enn på E28, for e12 har 4-stempla calippere og e28 har 2-stempla. Men jeg skal ikke si dette sikkert. Girkassen til E12 er med hull til wire, på E28 er farten målt elektronisk fra diffen. Girkassen går vel i, men problemet blir å se hvor fort en kjører Jeg skal kjøpe nye fjærer uansett, så jeg kan ekperimentere med de gamle før jeg kaster dem med senking framme og bak osv. Fant på et forum hvor mye lavere bilen ble ved å kappe 1 vinding, skal finne dette fram igjen før jeg begynner.
rolfi Skrevet Desember 4, 2006 Forfatter Skrevet Desember 4, 2006 Jeg fikk starta bilen i dag og kjørt den inn i garasjen. Der skal den stå for å tørke og bli småfiksa før den blir kjørt til et større verksted. Jeg så nedi bagasjerommet og fant noe justeringsgreier. Jeg fikk et forslag om at det kunne være justering av hardhet på dempere, f.eks. hvis det har vært en bil som har dratt campingvogn. Men jeg aner ikke, forslag anyone? Tok også et bilde av motorrommet Og en lapp jeg fant under baksetet, sammen med ett kronestykke med en hest på, to 50-øringer fra 80 tallet, to 10-øringer fra 70 tallet og èn 10-øring fra 1957. Regner også med å ha disse felgene her som vinterfelger, hvis jeg får tak i dekk til TRX-felgene som er hos mor mi eller får tak i sommerfelger med god kant.
Bimmerlars Skrevet Desember 4, 2006 Skrevet Desember 4, 2006 Du som har tatt av dekselet over gassera? Ligger vel ikke igjen hos meg?
rolfi Skrevet Desember 5, 2006 Forfatter Skrevet Desember 5, 2006 Du som har tatt av dekselet over gassera? Ligger vel ikke igjen hos meg? Hehe, ja det er jeg som har tatt det av. Skulle se etter et nummer på blokka, og luftfilterboksen sto over hele, men fant ingenting mellom slange/ledningsvirrvarret nedi der
Bimmerlars Skrevet Desember 5, 2006 Skrevet Desember 5, 2006 Du som har tatt av dekselet over gassera? Ligger vel ikke igjen hos meg? Hehe, ja det er jeg som har tatt det av. Skulle se etter et nummer på blokka, og luftfilterboksen sto over hele, men fant ingenting mellom slange/ledningsvirrvarret nedi der Hehe, okey
rolfi Skrevet Desember 5, 2006 Forfatter Skrevet Desember 5, 2006 Du som har tatt av dekselet over gassera? Ligger vel ikke igjen hos meg? Hehe, ja det er jeg som har tatt det av. Skulle se etter et nummer på blokka, og luftfilterboksen sto over hele, men fant ingenting mellom slange/ledningsvirrvarret nedi der Hehe, okey Forresten, når du tok av BBS-fronten. Skrudde du da av hele frontfangeren først? Skal prøve å få den på igjen, men det ser ut som om jeg må ta av hele greia for å få skrudd i skruene.
Bimmerlars Skrevet Desember 5, 2006 Skrevet Desember 5, 2006 Du som har tatt av dekselet over gassera? Ligger vel ikke igjen hos meg? Hehe, ja det er jeg som har tatt det av. Skulle se etter et nummer på blokka, og luftfilterboksen sto over hele, men fant ingenting mellom slange/ledningsvirrvarret nedi der Hehe, okey Forresten, når du tok av BBS-fronten. Skrudde du da av hele frontfangeren først? Skal prøve å få den på igjen, men det ser ut som om jeg må ta av hele greia for å få skrudd i skruene. Du må av med blinklysa Ihvertfall det ene
rolfi Skrevet Desember 5, 2006 Forfatter Skrevet Desember 5, 2006 Du som har tatt av dekselet over gassera? Ligger vel ikke igjen hos meg? Hehe, ja det er jeg som har tatt det av. Skulle se etter et nummer på blokka, og luftfilterboksen sto over hele, men fant ingenting mellom slange/ledningsvirrvarret nedi der Hehe, okey Forresten, når du tok av BBS-fronten. Skrudde du da av hele frontfangeren først? Skal prøve å få den på igjen, men det ser ut som om jeg må ta av hele greia for å få skrudd i skruene. Du må av med blinklysa Ihvertfall det ene Ok. Prøvde å skru av hele fangeren, men den satt som faen. Jegmå skifte den pga bulken, men jeg ser ikke fram til å få den av med glede. På E21n måtte jeg ha av hele frontfangeren for å få på BBS-fronten, derfor jeg lurte. Men takk for hjelpen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå