Bimmerlars Skrevet Desember 30, 2006 Skrevet Desember 30, 2006 Er det lenge til du skal ha ut gulvteppet i bilen Rolf? Interessert i å vite hvordan det er med rust der
rolfi Skrevet Desember 30, 2006 Forfatter Skrevet Desember 30, 2006 Er det lenge til du skal ha ut gulvteppet i bilen Rolf?Interessert i å vite hvordan det er med rust der Nææ. Siden du spør så fint, så kan jeg prøve å få det til i morgen imens det er lyst. Er ikke nok lys i garasjen til å drive på om kvelden.
Bimmerlars Skrevet Desember 30, 2006 Skrevet Desember 30, 2006 Er det lenge til du skal ha ut gulvteppet i bilen Rolf?Interessert i å vite hvordan det er med rust der Nææ. Siden du spør så fint, så kan jeg prøve å få det til i morgen imens det er lyst. Er ikke nok lys i garasjen til å drive på om kvelden. Neimen så hyggelig Da ser jeg fram til rapport!
rolfi Skrevet Desember 31, 2006 Forfatter Skrevet Desember 31, 2006 Oi... Jeg våkna for 30 min siden og da var det ikke akkurat lyst lengre gitt... Får ta det en av de kommende dagene, det går jo heldigvis mot lysere tider
Bimmerlars Skrevet Desember 31, 2006 Skrevet Desember 31, 2006 Haha Fort gjort det i disse feriedager
rolfi Skrevet Januar 13, 2007 Forfatter Skrevet Januar 13, 2007 Mja, da fikk jeg vognkortet fra 1976 i posten i dag. Jeg er eier nr. 10 (!!!!!!!!!!!) på bilen. Den skifta eier 7 ganger mellom 1983 og 1988 Er det forresten noen som skal til Nederland med bil snart, som kunne tatt med noe greier for meg? (ikke hasj...) Jeg har enda ikke fått tatt ut teppet, for det er så seriøst kaldt at jeg får nesten koldbrann bare av å gå ut døra.
GSS Skrevet Januar 13, 2007 Skrevet Januar 13, 2007 Du, jeg bor vel i samme landsdel som deg, og her er det ikke mye kaldt! Kom deg ut!
rolfi Skrevet Februar 23, 2007 Forfatter Skrevet Februar 23, 2007 Prosjekt "fuktvekk" har nå begynt. Jeg har revet opp teppet i gulvet bak og lagt en hårføner der. Så nå blir det kanskje lettere å fjerne støymattene. Jeg har drevet en liten halvtime nå med å knekke ut gjennomfrøsne støymatter. Hehe. Fikk plutselig motivasjon tilbake, og kom på at jeg fikk superundertøy til jul Men som sagt. Lite slår følelsen av å knekke løs myke støymatter... Kommer tilbake med mer info senere når jeg er ferdig, må ut å se om det har begynt å brenne nå snart. Er det interesse for bilder, så kan jeg ta noen. UPDATE: Det er RUSTFRITT Gulvet har vært vått, men ingenting under der har rusta! Har hatt ut asfaltmatter og hele pakken, RUSTFRITT Endelig ser hele prosjektet lysere ut Tar nok noen bilder i morgen.
rolfi Skrevet Mai 22, 2007 Forfatter Skrevet Mai 22, 2007 Jeg er... ...vet ikke helt... Uansett så har jeg begynt igjen. Fikk virkelig gløden nå som det ble varmere og blablabla ute. Har stappa bilen i garasjen. Kan oppdatere dere litt. Sist gang jeg skreiv sto bilen i garasjen. Den ble kjørt ut av garasjen like etterpå og satt ute. Jeg ble dritlei av rust, rust, rust, kjeks, hull blablabla. På veien dit (5 meter elns.) så ble 2 hjulbolter brutalt knukket. De står nå i navet og venter på bedre tider, uansett så ble jeg lei og lot den stå. Jeg har sett på den hver dag og tenkt at ting burde gjøres, men har liksom aldri fått gløden... Før nå! Nå er bilen ribba, med unntak av frontlykter, understell, motor, bakfanger, passasjersete og dører. Taktrekk og støyisolering der er tatt ned, dashbord, frontrute, bakrute, blablabla er tatt ut. Rust har jeg funnet, vær sikker! Jeg har i dag tatt av skjermene... Hvorfor de var skrudd fast er noe jeg lurer på. Her har man altså brukt fugemasse. Fugemasse overalt! Jeg har pilla fugemasse i flere timer i dag, allikevel er jeg ikke kommet til slutten enda. Under skjermen på ventre side var det faktisk ikke noe skummelt i det heletatt, utenom fugemasse. Rusta som vises er bare lett overflate. På høyre side er det verre. Mye gravrust, hull inn til motorrommet, og ellers ganske hullete. Her er den vanlige plassen under frontruta. Godt rusta hull, og rust oppover A-stolpen innvendig. Innerskjermer bak. Fant også et rusthull i bensintanken, så denne skal byttes. Noen tips til det? Har åpna påfyllingslokket, slik at bensinen fordamper... Men det tar lenge. Skulle helst hatt en "bytt bensintank guide". Her er bilde av hvor flott det så ut under lokket i kofferten. Stemningsbilde av motorrom og resten av bilen
Dralle Skrevet Mai 22, 2007 Skrevet Mai 22, 2007 Det skal vel være en dreneringskru på tanken. Jeg tok ned tanken på 745´en min i går (100 liters! tank faktisk) Siden skruene til banda var så rustne, kappa jeg de med vinkelsliper (selvfølgelig på en plass der de ikke låg an mot tanken). Jeg tømte den etter jeg fikk den ut ved å tømme ut bensinen gjennon påfyllingsstussen og over på kanner. Selve tanken er ikke tung i det hele tatt - men er det så mye bensin på at du ikke klarer å løfte den kan jo du alltids bruke dreneringsskruen. edit: du må huske å sette på igjen bensinlokket om du skal bruke vinkelssliper
rolfi Skrevet Mai 22, 2007 Forfatter Skrevet Mai 22, 2007 Det skal vel være en dreneringskru på tanken. Jeg tok ned tanken på 745´en min i går (100 liters! tank faktisk) Siden skruene til banda var så rustne, kappa jeg de med vinkelsliper (selvfølgelig på en plass der de ikke låg an mot tanken). Jeg tømte den etter jeg fikk den ut ved å tømme ut bensinen gjennon påfyllingsstussen og over på kanner. Selve tanken er ikke tung i det hele tatt - men er det så mye bensin på at du ikke klarer å løfte den kan jo du alltids bruke dreneringsskruen.edit: du må huske å sette på igjen bensinlokket om du skal bruke vinkelssliper Forteller du meg nå at det ikke trenger å være noe kapp og sveis når jeg skifter bensintank? Det har jeg nemlig blitt fortalt og har akseptert, uten å ha lagt meg noe nermere inn i det...
GSS Skrevet Mai 23, 2007 Skrevet Mai 23, 2007 Din tank er det sansynligvis ingen dereneringsskrue på Rolfi. e12 har ikke det, i allefall ikke nyere. Er det som faceliften, noe jeg er rimelig sikker på at det er, så sitter tanken i tre bolter på undersiden. Når du har fjernet dem er er det mulig den henger igjen i lim mellom tanken og karosseriet. Bare dra i den, så kjenner du at det slipper (sitter den fortsatt er den nok en bolt til ) Og om tanken ikke er halvfull er den ikke tung heller. Tom veier den ingenting. Løsne den, så finner du ut det.
Tordd Skrevet Juli 14, 2007 Skrevet Juli 14, 2007 hei...fin bil ..mykje rust?..va endel mindre på min ...men dette blir bra etter litt rustsveising!..lykke til ...har strøkne seter i lysebrundt soff, samme teppe som du har i din helt strøkent(svært lite slitt) og dørtrekka(samme som i din) i god stand, som eg skal selle, interesert?
rolfi Skrevet Juli 15, 2007 Forfatter Skrevet Juli 15, 2007 hei...fin bil ..mykje rust?..va endel mindre på min ...men dette blir bra etter litt rustsveising!..lykke til ...har strøkne seter i lysebrundt soff, samme teppe som du har i din helt strøkent(svært lite slitt) og dørtrekka(samme som i din) i god stand, som eg skal selle, interesert? Skal lære meg å sveise skikkelig, så skal jeg få det gjort unna. Interiør har jeg i blått stoff, får også snart dører med svarte dørtrekk så jeg trenger ikke mer interiør nå. Men ellers takk Skal prøve å fikse sportsskinn eller alpina baksete etterhvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå