cmn Skrevet November 29, 2006 Skrevet November 29, 2006 Hei! Ei venninne av meg skal kjøpe seg bil nå, og har vært og sett på en '92 318i E36. Eier sa at det var en "slitt foring venstre foran". Noen som vet hva det bruker å være? Bærearmsforing? Bærekule? Eier hadde ikke peiling på bil, så kunne ikke si noe mer om det.. Kom bare til å tenke på at bærekuler er vel vanlig på E34, kanskje det kan være det her også? Takker for tips!
B.E.E. Skrevet November 29, 2006 Skrevet November 29, 2006 E-36 spiser opphengskuler som bare det. Det er enten indre eller ytre bærekule på bærearmen, eller selve foringen i bakkant. Ny bærearm med nye kuler koster ca 700, nye eksentriske foringer i bakkant av bærearmen ca 500 kroner for begge sider.
Superbeetle Skrevet November 29, 2006 Skrevet November 29, 2006 Et knep er vel å bytte til e30 bærearmer. Men da kan du vel ikke kjøpe løse kuler i framtiden. Ellers så har schmiedmann forsterkete bærekuler..
cmn Skrevet November 29, 2006 Forfatter Skrevet November 29, 2006 Dersom det er bærekule er det beste å kjøpe E30 bærearmer? Er disse komplett med kuler?.. Sorry folks.. E36 er definitivt ikke min sterke side.. hehe. Hva vil det vanligvis koste å skifte dette cirka? Eller omtrent hvor lang tid tar det?.. Takk for svar så langt!
jpse36 Skrevet November 29, 2006 Skrevet November 29, 2006 de har begynt å selge bærearmer med forsterka kuler nå. det var det jeg fikk når jeg kjøpte nye bærearmer. men mest sannsynelig er det foringa i bakkant som er gått. ingen stor sak å bytte
eriklepe Skrevet November 29, 2006 Skrevet November 29, 2006 skiftet til e30 bærearm for 2 år siden og hadde håpet den skulle holde endel år. Nå er den utslitt og ny er bestilt... brosteinen i bergen er ikke snill mot kuler og oppheng.
Jan e34 Skrevet November 29, 2006 Skrevet November 29, 2006 Bærekulene til e36 er kommet i en forsterket utgave nå, så det er ikke nødvendig å bytte til e30 bærearmer lenger.
Schnellfahren Skrevet November 29, 2006 Skrevet November 29, 2006 Hvis mulig, styr unna M40 motoren... bare som et tips (beklager litt OT)
Superbeetle Skrevet November 30, 2006 Skrevet November 30, 2006 Hvis mulig, styr unna M40 motoren... bare som et tips (beklager litt OT) M43 kom vel i 93, så kanskje det ikke er noe kupp å kjøpe denne da...
oddis Skrevet November 30, 2006 Skrevet November 30, 2006 Bærearmen kommer komplett med kuler hvis du kjøper den ny. Å bytte bærearm er jo en rimelig grei jobb.. Litt kinkig å komme til på innfestninga på den indre bærekulas bolt i traversen. Men har man bukk så er alle problemer små
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå