B.E.E. Skrevet November 29, 2006 Share Skrevet November 29, 2006 Har alltid vært en stor fan av åpne K&N filter. Har faktisk hatt slikt filter på alle bilene jeg har hatt. Etter å ha skiftet over til original luftfilterboks på 328en, er jeg ikke i tvil. Trodde ikke jeg kom til å si dette, men kommer aldri mer til å montere K&N filter! Bilen høres mye roligere ut. Den sportslige eksosen blir ikke lenger overdøvd av noe som kan minne om en kvelt valross. Motorkarakteristikken kom mye bedre frem, og er jeg alt i alt fornøyd med "oppgraderingen". Kjente desuten ingen forskjell på bilen forøvrig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tiller Skrevet November 29, 2006 Share Skrevet November 29, 2006 Om man absoultt må ha kn filter anbefaler jeg innsattsfilter:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
snurresprett Skrevet November 29, 2006 Share Skrevet November 29, 2006 velkommen i klubben:) prøvde med Åpent filter på den forige e36 og det var skuffende greier, skal ha innsattsfilter på den eg har nå Derimot på e28 528 eg hadde var det andre boller;p Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas 750iL Skrevet November 29, 2006 Share Skrevet November 29, 2006 Jeg har to k&n nnsatsfilter i min, å jeg er kjempe fornøyd. Om man absoultt må ha kn filter anbefaler jeg innsattsfilter:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.E.E. Skrevet November 30, 2006 Forfatter Share Skrevet November 30, 2006 Noen som har merket noen som helst forskjell med innsatsfilter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RenZor Skrevet November 30, 2006 Share Skrevet November 30, 2006 Man merker ikke store forskjellen med et slikt "sportsfilter" om en ikke har turbo. På vanlig sugemotor er det nok bare lyden som forandrer seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet November 30, 2006 Share Skrevet November 30, 2006 Bilen høres mye roligere ut. Ja.. de fleste monterer dem jo for å få den motsatte effekten. Orginaleksosen på 328 høres da forresten ikke spesielt sportslig ut, lager jo nesten ikke lyd. Eisenmann-eksosen min bråker så mye at jeg egentlig hører svært lite forskjell med åpent filter eller ikke. Litt mer snerring bare. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.E.E. Skrevet November 30, 2006 Forfatter Share Skrevet November 30, 2006 Bilen høres mye roligere ut. Ja.. de fleste monterer dem jo for å få den motsatte effekten. Orginaleksosen på 328 høres da forresten ikke spesielt sportslig ut, lager jo nesten ikke lyd. Eisenmann-eksosen min bråker så mye at jeg egentlig hører svært lite forskjell med åpent filter eller ikke. Litt mer snerring bare. Stemmer at originaleksosen er noe tam. Jeg har både grenrør og sebring effektanlegg på min, men ønsker enda "litt" mer godlyd hvordan er eisenmann eksosen egentlig å kjøre med? Min eksos høres nesten ikke inne i bilen. Kjører jeg med rutene nede, hører jeg antydning til litt godlyd i det fjerne... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwgutt Skrevet November 30, 2006 Share Skrevet November 30, 2006 2,5" - 3" strakerør gjør seg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet November 30, 2006 Share Skrevet November 30, 2006 hvordan er eisenmann eksosen egentlig å kjøre med? Min eksos høres nesten ikke inne i bilen. Kjører jeg med rutene nede, hører jeg antydning til litt godlyd i det fjerne... Den høres godt. Til tider litt for godt. Jeg trodde ikke den bråket så mye utvendig dog (sitter jo alltid inne i bilen hvis den flytter på seg), men responsen fra andre er at de hører at det er jeg som kommer... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pocket Skrevet November 30, 2006 Share Skrevet November 30, 2006 .... men responsen fra andre er at de hører at det er jeg som kommer... Hum...Får stadig vekk den kommentaren der jeg også, og jeg har kun Simons bakpotte Har vel kjørt nesten 20 000km med den nå, så den begynner vel å bli innkjørt i lyden Har forresten FK innsats filter på min, synes det er helt greit. Er vel kanskje ørlite grann mer lyd i det enn det orginale, hvis man hører godt etter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet November 30, 2006 Share Skrevet November 30, 2006 Det gir vel ikke mye effekt akkurat med et slikt filter. Selv har jeg åpent og det ligger helt nede siden av grøftelyset, men det må ligge der for det er vel eneste sted jeg har plass Jeg hadde innsatsfilter på 323 og 320n. Virket greit det, men merka NULL forskjell på noe ytelse på de. Bittelitt annerlunda lyd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind81 Skrevet November 30, 2006 Share Skrevet November 30, 2006 Nettop satt inn innsatsfilter på 540´n, hverken merka eller hørte noe forskjell med det i, kansje så vidt på lyden.. Noen som vet hvordan det blir med åpent filter på den bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håvard ///M3 Skrevet November 30, 2006 Share Skrevet November 30, 2006 Om man absoultt må ha kn filter anbefaler jeg innsattsfilter:-) Den støtter jeg. åpent filter tror jeg bare er oppskrytt. Å hvertfall så lenge man ikke har friskluft inn i stengt boks rundt filteret. De måler jo mye høyere luft temperatur på innsugslufta med et åpent filter(uten slik hus rundt) enn med den orginale luftfilter boksen.. naturligvis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chriso Skrevet November 30, 2006 Share Skrevet November 30, 2006 Skulle tro at det orginale filteret er optimalisert for bilen. Mulig det er derfor man ikke får mer effekt med desse "sportsfilterne" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå