Schnellfahren Skrevet November 30, 2006 Skrevet November 30, 2006 http://www.mz3.net/articles/149.html Noen her inne som har gjort dette?
B.E.E. Skrevet Desember 1, 2006 Forfatter Skrevet Desember 1, 2006 http://www.mz3.net/articles/149.htmlNoen her inne som har gjort dette? Hvis dette virkelig hadde vært nødvendig, og gitt effekt, ville ikke da BMW designet luftfilterboksen annerledes? Har inntrykk av at alt kan modifiseres, uansett utgangspunkt. Er for eksempel diameteren på åpningen 5cm, vil noen utvide den til 8cm, og i tillegg påstå at dette gir mer effekt. Er diameteren 8cm, vil noen modifisere den til 10cm, og påstå at også dette gir mer effekt, selvfølgelig. I prinsippet skulle jo da et åpent filter gitt uendelig mye mer krefter, for ikke å snakke om det å kjøre uten filter.
tomasb Skrevet Desember 1, 2006 Skrevet Desember 1, 2006 Merket STOR forskjell på min E39 "99" med åpent filter , men kun på lyden. Fra En liten og litt tam lyd, ble det mye grovere lyd Som ventet, merket eg ingenting på effekten. Hadde åpent filter på min "91" 320 og, men det var mye mindre forskjell i lyden på den....
RFlusund Skrevet Desember 2, 2006 Skrevet Desember 2, 2006 Jeg fjernet den slangen fra luftfilter-boksen som går fram til grillen bak lykten. Da blir lyden ganske grom, spesielt rundt 15-2500rpm. lyden er fin og tilstedeværende til ca. 5000rpm. Høres veldig godt og lett å utføre. prøv på e-36 med rekke-6'er om du gidder
Dr_S Skrevet Desember 3, 2006 Skrevet Desember 3, 2006 kan bekrefte at eksosen til hagenisse er hørbar ja, etter å ha ligget bak ham noen mil. Men han sa han hørte min og
Jonner'n Skrevet Desember 3, 2006 Skrevet Desember 3, 2006 Nettop satt inn innsatsfilter på 540´n, hverken merka eller hørte noe forskjell med det i, kansje så vidt på lyden.. Noen som vet hvordan det blir med åpent filter på den bilen? har vel samme motor som deg, og kan si det blir som natt og dag! hadde innsats filter først jeg også, men gikk raskt over til et kon filter. merket lite på på effekten, men lyden blei myyye grommere:D sier bare: gjør det! gjør det!
Øyvind81 Skrevet Desember 3, 2006 Skrevet Desember 3, 2006 Jeg må prøve det da Vurderer å kjøpe eisenmann effektanlegg med fire blås, men vil ikke ha for voldsom lyd heller.. Noen som vet hvordan lyden blir på åtter`n??
B.E.E. Skrevet Desember 4, 2006 Forfatter Skrevet Desember 4, 2006 Jeg fjernet den slangen fra luftfilter-boksen som går fram til grillen bak lykten. Da blir lyden ganske grom, spesielt rundt 15-2500rpm. lyden er fin og tilstedeværende til ca. 5000rpm. Høres veldig godt og lett å utføre. prøv på e-36 med rekke-6'er om du gidder Dette måtte jo bare prøves for morro skyld. Lyden ble faktisk nesten helt lik som med åpent K&N filter. Hvis folk kjøper K&N filter kun for lyden sin del, bruker de mye penger unødvendig...
Jonass Skrevet Januar 6, 2007 Skrevet Januar 6, 2007 Nettop satt inn innsatsfilter på 540´n, hverken merka eller hørte noe forskjell med det i, kansje så vidt på lyden.. Noen som vet hvordan det blir med åpent filter på den bilen? har vel samme motor som deg, og kan si det blir som natt og dag! hadde innsats filter først jeg også, men gikk raskt over til et kon filter. merket lite på på effekten, men lyden blei myyye grommere:D sier bare: gjør det! gjør det! Noe spesielt kon filter du brukte? har hørt at mange av disse kon filtrene fra andre produsenter er meget dårlig kvalitet..
Quattrokiller Skrevet Januar 6, 2007 Skrevet Januar 6, 2007 Har Konfilter fra KN på min E-34, og synes den lyden er bare helt opphissende. Vurderer på 330-en også, men hørt at de slipper inn mer partikler, så er ikke så sikker på om jeg vil ødlegge motoren på noe sånt. Er en link her som diskuterer temaet. http://www.bmwe34.net/e34main/upgrade/Air_filter.htm Nettsiden diskuterer med er representant fa KN, og konklusjonen er at det ikke anbefales.
T Y racing Skrevet Januar 6, 2007 Skrevet Januar 6, 2007 hvis du borrer hull i luftfilterboksen (på riktig side avluftfilteret selvfølgelig) vil du få samme lyden som med et kone filter også..
oddis Skrevet Januar 6, 2007 Skrevet Januar 6, 2007 Angående design på luftfilter boks etc: Med åpent filter vil du lettere samle støv og partikler som henger seg på filteret. Det er VIKTIG å rense filteret minst hver 2000-4000km hvis man skal oppnå optimal effekt. Om sommeren på støvete grusveier bruker jeg ofte å rense det hver 1000km. I KN veiledningen står det at det skal renses hver 20 000km!!! Da hadde filteret mitt vært potte tett, virker som dissa filtra er laget for å ligge kun på bar asfalt veier. Men det er noe jeg stusser litt på da jeg ser i rensebruksanvisninen til KN filteret mitt, og det er at man skal fukte det inn med olje før man setter det på plass igjen - dette samler jo SINNSYK støv på de første turene. Høl i hodet spør du meg. Man får litt rappere innsugslyd med KN, ihvertfall på de 4 syl jeg har hatt, litt ala 'dobble webere-rapp-lyd'
Quattrokiller Skrevet Januar 6, 2007 Skrevet Januar 6, 2007 Men det er noe jeg stusser litt på da jeg ser i rensebruksanvisninen til KN filteret mitt, og det er at man skal fukte det inn med olje før man setter det på plass igjen - dette samler jo SINNSYK støv på de første turene. Høl i hodet spør du meg. quote] Kansje bedre det en att det forsvinner i motoren?
Widejuggao Skrevet Januar 6, 2007 Skrevet Januar 6, 2007 men så skal du igjen ikke drukne filteret i olja da dette kan skade LMM, skal bare sprute litt olje på det og la det luft tørke (IKKE bruk hårføne e.l da dette bare presser oljen gjennom bomullen og gjør at motoren suger dette til seg)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå