Hendo Skrevet November 30, 2006 Share Skrevet November 30, 2006 tenkte jeg skulle bygge en slik en i bilen... så langt jeg ser blir denne helt lukket... noen som har andre forslag til design?.... 2x10" Kassen er nå ferdig og jeg kommer med bilder snart... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nino Skrevet November 30, 2006 Share Skrevet November 30, 2006 hva er du ute etter da? båndpasskasse? går jo an å sette dit noen plexiglass. så har du innsyn til elementene hvis det er det du er ute etter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hendo Skrevet November 30, 2006 Forfatter Share Skrevet November 30, 2006 var noe i den rettningen jeg tenkte... hvor tykk plexiglass burde jeg bruke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nino Skrevet November 30, 2006 Share Skrevet November 30, 2006 det kommer litt ann på hvor stort område du skal dekke. men, 1cm eller noe sånt må da holde. det er ikke noe særlig bra med større flater med plexi. det har en tendens til å bli litt utett etterhvert. men, alt kommer jo ann på hvor tkyt glasset er.og om det er flere avstiver i glasset. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hendo Skrevet November 30, 2006 Forfatter Share Skrevet November 30, 2006 har sjekket litt... hvor i huleste får man tak i plexi?.... dyrt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nino Skrevet Desember 1, 2006 Share Skrevet Desember 1, 2006 sjekk på forskjellige mekaniske verksteder. ja, koster litt. men, kvalitet koster Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Desember 1, 2006 Share Skrevet Desember 1, 2006 Jeg har endel plexi liggende. Finn ut hvor mye du trenger så skal du få en pris av meg. Husk på at kassen over er vanskelig å få rett tuning på. Så bassen kan fort høres litt snål ut. Om frekvensen ikke peaker rett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hendo Skrevet Desember 1, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 1, 2006 takk Nautiluz.. sender deg pm med størrelse.. har du forslag på annen kasse?. tror jeg lager en i mdf først for å "prøve" hvis det viser seg att den virker på riktig måte etter instilling så kan jeg bytte ut noen av sidene med plexi.. eller lage ny kasse med plexi.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hendo Skrevet Desember 1, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 1, 2006 burde jeg bruke ett stort eller 2 moderate reflexrør opp i hattehylla?... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nino Skrevet Desember 1, 2006 Share Skrevet Desember 1, 2006 2stk regner jeg med... husk på å få dem i tilstrekkelig størrelse da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nino Skrevet Desember 1, 2006 Share Skrevet Desember 1, 2006 lag den i vanlig spon først forresten. det er jo mye billigere enn mdf. så prøver du deg ut med det før du går for mdf. det er mitt forslag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pumba Skrevet Desember 2, 2006 Share Skrevet Desember 2, 2006 ser at du valgte båndåasskasse, bra. jeg husker ikke i hodet dimensjonene til min kasse men de tette kamrene var på 36 ltr og det i midten 26 ltr. brukte 2 4" porter. dette var riktignok på 12" element så du må nok ha litt mindre kasse. når du bygger en kasse så bruk reflexrørene til å tune bassen. Hør med en glassmester ang. plexi. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hendo Skrevet Desember 2, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 2, 2006 når du bygger en kasse så bruk reflexrørene til å tune bassen. quote] hva mener du med dette ?.. plasseringen... eller hvor langt ned rørene skal stikke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pumba Skrevet Desember 2, 2006 Share Skrevet Desember 2, 2006 flytt rørene opp og ned for å tune bassen, dette er litt vanskelig da du ikke får tettet rundt reflexen mens du spiller. Tuningen med rørene er en noe uviss teori, det er ikke noe fasit svar på hvordan rørene skal stå, du må bare prøve deg fram. om du kan stille inn forsterkeren husk at den skal stå på LP(lowpass), eller under70hz, og at du kobler av andre høytalere mens du prøver deg fram, om du har en plate som bare spiller bass er den best og bruke. Når du skal ha refleksene gjennom hatthyllen er det ikke så mye justeringsmuligheter du har. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hendo Skrevet Desember 3, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 3, 2006 det er jo bare å føre refleksene igjennom hattehyllen og sitte inne i bilen å "justere"... ... tipper vi kjører på med "food for woofers vol 4" for testing av bassen.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå