Gå til innhold

Bytte forsikringsselskap

c_ellef
 Share

Anbefalte innlegg

Har nå 30% bonus hos Gjensidige og skal betale

nesten 7500,- for delkasko.

Jeg har en snart 14år gammel bil med kun 1,6 liters motor

som er verdt maks 50.000,-

Da syntes jeg det er litt ille og betale så mye.

Har ringt til If og Vesta men de er like dyre eller dyrere.

Noen som har forslag til andre forsikringsselskaper med

lavere priser? BMW og audi er dyrt sier de.

Kan jo evt flytte tilbake til Stavanger igjen.. hehe, da faller premien

til 5600,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1900,- dyrere for Oslo? :shock:

Syk forskjell.. de stedene jeg har sjekka mellom tidligere har bare vært 2-300,-.

Men uansett, hvor gammel er du?

Før jeg ble 23 var Terra de som klarte å gi meg best pris. De siste årene har Gjensidige vært den klare vinneren på alle områder. Halv pris og enda bedre enn hva noen av de andre klarer å gi meg, på samtlige biler jeg har sjekket..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenstridige er billigst fant eg ut, for 540 betaler eg 3400,- i året, mens if skulle ha 19 000,- og ringte rund videre men mange ville ikke en gang forsikre den, dyreste jeg fikk var på 51 000,- med en bonus på 70% på 5 året.

Selv om eg har kjørt skade fritt de siste 14 åra, sykt eller????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1900,- dyrere for Oslo? :shock:

Syk forskjell.. de stedene jeg har sjekka mellom tidligere har bare vært 2-300,-.

Men uansett, hvor gammel er du?

Før jeg ble 23 var Terra de som klarte å gi meg best pris. De siste årene har Gjensidige vært den klare vinneren på alle områder. Halv pris og enda bedre enn hva noen av de andre klarer å gi meg, på samtlige biler jeg har sjekket..

De krasjer tydeligvis mindre på vestlandet. Ikke så overraskende kanskje siden det er så mildt der. Kan kanskje kalle det et forsikringsparadis :)

Jeg er 24 år.

Tenkte å kjøpe meg en cab, men hvis en 14 år gammel bil koster 7500 i året for meg med delkasko så tør jeg ikke tenke på hva en 2000mod eller nyere cab med full kasko vil koste.. Må vente til jeg har bonus på 2-300% tror jeg 8)

PS: 7500,- er når det er trukket ifra NITO rabatt på 1600,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjensidige forsikring på Z3'n min, kom på 10000, jeg er 21 og har 30% bonus, pluss medlem av naf og norges bondelag som gir gode rabatter.. uansett, det jeg skulle fram til er at når jeg sjekker pris hos IF, skal de ha den nette sum av 44000!!!! Lurer på hva de tenker egentlig!! Håper INGEN kjøper en så dyr forsikring! :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler nå 10500 i året for kasko på min bil, 16000km/8000 egenandel/20% bonus/25 år hos DnB NOR (samme hos Postb.). Det var veldig mye billigere enn jeg fant andre steder, anbefaler å sjekke der. Krever at du er kunde i enten DnB, PB eller Nordlandsbanken dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjensidige forsikring på Z3'n min, kom på 10000, jeg er 21 og har 30% bonus, pluss medlem av naf og norges bondelag som gir gode rabatter.. uansett, det jeg skulle fram til er at når jeg sjekker pris hos IF, skal de ha den nette sum av 44000!!!! Lurer på hva de tenker egentlig!! Håper INGEN kjøper en så dyr forsikring! :shock:

If er desidert dyrest og det er ikke så rart. De holder det de sier i reklamene sine "Rolig, det ordner seg". De er flinke til å pøse ut penger.

Det er det jo noen som må betale for. Jeg hadde If tidligere. Har skrevet om den saken tidligere. Jeg rygget inn i garasjeporten til en tidligere kamerat. Han sendte saken til mitt forsikringsselskap. Porten hadde mindre skader og kunne lett repareres. Den gikk fint opp og igjen. Kun noen fester som var knekt og noen bøyde plater.

If så på bildene han sendte på e-post. De gadd ikke å sende takstmann. På bakgrunn av bildene fikk han 30.000 !! Til ny port!

Blir du påkjørt så får du håpe at motparten har If, kjører du på noen selv så får du håpe at du har valgt noe annet enn If :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

If er gjerne billigere hvis man har andre forsikringer også..

Innbo, reise, ulykke, ufør, forikring på barn osv..

Jeg sparte 3000kr i året med å bruke if, isteden for gjensidige.

Ser man på enkelt tingene så er bilen min 1000kr dyrere i if enn gjensidige. Men jeg sparer såpass pga de andre fosikringene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt gjensidige i alle år, alltid kommet billigst ut der.

Da har jeg immidlertid tatt meg god tid og små pratet med forsikringsagenten, og vi har kommet opp med løsninger som fører til billigere forsikring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg byttet fra gjensidige til if da jeg sparte rundt 2000kr. Nå etter 4år bytter jeg til gjensidige igjen da de ligger 2000kr under if. Har 75% på 8-9året ,del kasko, alder 36år, bosted modum. Har 3 forsikringer hos if idag. Pr idag betaler jeg 5400,- for en 518i 93 mod, medlem av jakt og fiske 15% rabatt.Syntes premien er helt på på trynet men ny forsikring blir på 3600 som jeg syntes blir ok. Slik jeg erfarer det lønner det seg sjekke rundt annen hvert år.

Noen som har brukt www.Tjenestetorget.no å har noen erfaringer med denne tjensten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...