Gå til innhold

Hva er performance tuning?

Toro
 Share

Anbefalte innlegg

Akkuratt da har eg veldige tvil på.

Kan nok ikkje det med berre ein kode. Slik dei gjorde med performance tuning på min 530 dA så henta dei ut softwaren i hjernen ved hjelp av en PC. Så sendte dei denne på mail til Tyskland og fikk i retur en optimalisert software og installerte denne. To ca 1 time og motoren økte effekten fra 193 til ca 230 hester og fra 410 Nm til 490 Nm.

Endten kan de gjøre det slik eller på eldre motorer så lodder de av den originale chipen i hjernen og loddet inn en annen oppgradert og fintunet.

Slik funker dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkuratt da har eg veldige tvil på.

Kan nok ikkje det med berre ein kode. Slik dei gjorde med performance tuning på min 530 dA så henta dei ut softwaren i hjernen ved hjelp av en PC. Så sendte dei denne på mail til Tyskland og fikk i retur en optimalisert software og installerte denne. To ca 1 time og motoren økte effekten fra 193 til ca 230 hester og fra 410 Nm til 490 Nm.

Endten kan de gjøre det slik eller på eldre motorer så lodder de av den originale chipen i hjernen og loddet inn en annen oppgradert og fintunet.

Slik funker dette

fikk hvertfall høre at de måtte bestille en koda og så tune opp hjernen.

hvis du gikk fra 193hk til 230hk på din 530 da, så virker det jo ikke så usannsynlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en diesel bil er det fullt mulig og få en så stor effektøkning bare med å programere ECU igjen. På en bensin motor uten turbo kan du bare glemme å få noe særtlig effektøkning bare med ny Chip.

Er ikke noen kode de legger inn, men et helt nytt og opimalisert program som ECU skal jobbe med.

Bruk pengene på noe annet før du chip trimmer. Nei motoren tar ikke skade av det.. Den tåler myye mere enn du tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...