Gå til innhold

Anbefalte verksted i Trondheim/Midt-Norge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke ett direkte teknisk spørsmål men likevel av stor betydning for det tekniske på min bil:

Det er på tide at min kjære BMW får sitt årlige ettersyn av fagfolk - og jeg ønsker å høre andres erfaringer/anbefalinger/advarsler når man kommer til hvem som skal få æren av å ivareta min bils tekniske tilstand.

Bor på Stjørdal, men har hytte i Sverige så anbefalinger av verksteder innenfor området Trondheim-Steinkjær-Østersund er å foretrekke.

For de som søker litt på forumet kan kanskje forstå at jeg er noe skeptisk til merkeverkstedet i Trondheim - de har ikke utført mye arbeid på min bil, men føler likevel at jeg har måttet besøke de litt for mye i etterkant av arbeidet i forbindelse med reklamasjon. Det har blitt bra til slutt, men jeg ser gjerne at en jobb er perfekt utført i første forsøk. Det er ikke jeg som skal utføre kvalitetskontroll på utført arbeid. Dersom det finnes andre fullgode anbefalinger er jeg klar for å prøve det...

Skrevet

Ikke sett bilen på Strandveien Auto uten at du økonomisk klar for at regninga blir langt dyrere enn først forevist. EMM Sport er ok. I Østersund er Ivar's Bil. Bestilte emblem til Alpinaen der, men fikk i ettertid vite at de hadde overpriset med 300%. Da jeg konfronterte de med det, og at jeg hadde kjøpt samme emblem i Norge til laangt lavere pris, tok de emblemet i retur. Voksent gjort det ihvertfall.

Skrevet

Pris er en ting - kan finne meg i å betale mer dersom jobben gjøres med ett resultat som er en BMW verdig... Men når man opplever scenarioet å måtte reklamere på en jobb som er utført som er reklamasjon på en garantijobb, da blir man jo litt betenkt - jeg har ikke hatt problemer med reklamasjonene; har blitt møtt med forståelse og slikt, men når de som utfører jobben ikke gjør "reparasjonen" når man reklamerer bedre enn det slurvet de har gjort når de har reparert følrste gangen så hjelper det lite.

Jeg ønsker derfor ett verksted som gjør det de skal, med den nødvendige flid og presisjon, slik at man føler at bilen har hatt godt av servicen, og at det som er gjort har ført til en bedre bil, samt at man kan stole på at alle servicepunktene er gjennomgått slik at bilen blir "problemfri" frem til neste service uten utallige ekstrabesøk som følge av reklamasjon på utført arbeid.

Noen som har erfaring med Ivars Bil?

Skrevet

EMM Sport er bra. Har iallefall ingen negative erfaringer med dem så langt.

Strandveien Auto skal aldri få røre noen av mine biler igjen.

Var uheldig i fjor og fikk vann i brenselssystemet og bremsekraftforsterkeren på bilen min (ikke spør hvordan det skjedde, men det skjedde i en vaskehall på bensinstasjon). Hadde bilen stående i 14 dager på Strandveien Auto uten at de fant noe feil. De koblet kun bilen til pc som ikke ga utslag på feil. Til slutt fant de vann i luftfilteret og pluggene, etter at jeg hele tiden ba dem om å sjekke dette.

Dette ble skiftet da.

Klarer tydeligvis ikke å finne mekaniske feil, da pcen ikke finner noen tekniske feil.

Bremsekraftforsterkeren ble ikke skiftet før den var en stor isklump.

Dette ble ikke gjort på Strandveien Auto.

Skrevet
Hvilke verksteder har du hatt problemer med i Trondheim, så vet jeg hvem jeg skal være skeptisk til?
For de som søker litt på forumet kan kanskje forstå at jeg er noe skeptisk til merkeverkstedet i Trondheim

Merkeverkstedet i Trondheim er Strandveien Auto, og som du ser av andre innlegg, er han ikke alene om å ha noe negativt å si om dem desverre. Slik skal det egentlig ikke være.

Håper egentlig ledelelsen på slike steder leser slike innlegg, men skal vel mye til.

Skrevet
Pris er en ting - kan finne meg i å betale mer dersom jobben gjøres med ett resultat som er en BMW verdig...

Jeg synes ikke det er greit at en klesbutikk kjører et tilbud på kr. 499,- for en jakke, for så å forteller meg i kassa: -Hør her, denne jakka er så bra at vi synes du bør betale kr. 699,- for den.

Hva er vitsen med å innhente pristilbud dersom tilbudsgiver ignorerer sitt tilbud i ettertid?

Ivar's bil: http://www.ivarsbil.se/default2.asp?Ortid=ostersund

Skrevet
Pris er en ting - kan finne meg i å betale mer dersom jobben gjøres med ett resultat som er en BMW verdig...

Jeg synes ikke det er greit at en klesbutikk kjører et tilbud på kr. 499,- for en jakke, for så å forteller meg i kassa: -Hør her, denne jakka er så bra at vi synes du bør betale kr. 699,- for den.

Hva er vitsen med å innhente pristilbud dersom tilbudsgiver ignorerer sitt tilbud i ettertid?

Det var ikke slik jeg mente det; men mer at jeg er villig til å gå til den som har det dyreste pristilbudet dersom jeg er garantert en bedre utført jobb. Men en fastsatt pris er ufravikelig også i mine øyne.

Har noen erfaring med service hos Ivar's bil i Østersund?

Sålangt er det iallefall mye som peker på at jeg ikke har noe å tape på å prøve EMM denne gangen.

Skrevet
Merkeverkstedet i Trondheim er Strandveien Auto, og som du ser av andre innlegg, er han ikke alene om å ha noe negativt å si om dem desverre. Slik skal det egentlig ikke være.

Håper egentlig ledelelsen på slike steder leser slike innlegg, men skal vel mye til.

Om ikke ledelsen gjør det så har folk der sett mine innlegg her om reklamasjonen jeg hadde på bakluka - men i mitt tilfelle har jeg ikke hatt problemer med de som styrer sjappa - de har gitt meg medhold og vi har hatt en god dialog, men likevel liker jeg ikke at de som utfører arbeidet farer med harelabb og slurv når de skal ta hånd om min bil. Jeg kunne godt ha gått til merkeverksedet igjen, men føler at jeg ikke har noe å tape på å prøve noe annet, kanskje jeg til og med kan glede meg over at de har ivaretatt bilen på en slik måte at jeg selv slipper å bruke tid på reklamasjon, irritasjon og dokumentasjon i ettertid *drømme* ...

Skrevet

Om det økonomiske er i orden,så er det bare å kjøre den på steinkjer bil.Men må ikke være redd for bulker.om du har senket bilen.Til meg brukte di spett for å få ene labben til bukken under,å alle skjønner åssen det gikk.Men å klage hjelp ikke.SITAT må regne med bulker på senket biler,på norske veier :roll::roll::roll:

Skrevet
[...men likevel liker jeg ikke at de som utfører arbeidet farer med harelabb og slurv når de skal ta hånd om min bil.

Jeg hadde selv min bil inne til EU-kontroll der. Jeg tenkte at når de driver med BMW dagen lang, må eller iallefall BØR finne eventuelle feil. Jeg visste at det var et indre styreledd som var gåent til meg (fikk konstantert det en annen plass både før og etter) pluss lykter som dugget og noen småting. Leverte bilen og fikk den tilbake med 0 feil/anmerkninger. Jeg klagde ikke på dette da det ville kostet meg mer med etterkontroll og slikt, men synes egentlig dette var for dårlig.

Faderen har også hatt noen episoder med dem som ikke akkurat er positive, og det gjelder garanti på nybil!

Skrevet
Om det økonomiske er i orden,så er det bare å kjøre den på steinkjer bil.Men må ikke være redd for bulker.om du har senket bilen.Til meg brukte di spett for å få ene labben til bukken under,å alle skjønner åssen det gikk.Men å klage hjelp ikke.SITAT må regne med bulker på senket biler,på norske veier :roll::roll::roll:

Bilen min har sports-chassis (orginalt), Dersom de bruker spett for å få bilen på bukken, er det uansett ikke verkstedet for meg... Jeg forventer at de håndterer andres biler med mer respekt enn som så...

• 2 weeks later...
Skrevet

Jeg bruker Steinkjer bil, og er veldig godt fornøyd. Kan vel nevnes at jeg bruker kun en kar, men det er fordi at jeg er meget godt fornøyd med ham. Spett metoden kjenner jeg ikke ijenn, men de har byttet endel folk for en stund siden. Cabèn jeg hadde før E39`n var VELDIG lav, men hadde ikke prob. med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...