mhane Skrevet Desember 3, 2006 Share Skrevet Desember 3, 2006 Når man har benyttet fjernlysene (ikke xenon) for å gi signal til et 12v rele som styrer ekstra fjernlys vil man miste denne muligheten ved å montere xenon i fjernlysene med tanke på ballast, tennere, spenning osv? (altså står det en fast 12v spenning på en trafo som sender høyer spenning til xenon pærne når man slå på fjernlysene) Noen som skjønner spørsmålet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Desember 3, 2006 Share Skrevet Desember 3, 2006 du kobler relet bare inn før ballast Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esben86 Skrevet Desember 3, 2006 Share Skrevet Desember 3, 2006 hvis dette er ettermontert xenon så kan du hente styrestrøm til ekstra fjernlys før trafoen(e) til xenonsatsen. er bare å måle seg frem de:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Desember 3, 2006 Share Skrevet Desember 3, 2006 Hvis poenget er at du ønsker å bruke den vanlige 12Ven som går til fjernlysene som styrestrøm for ekstralys, så er det ingen problemer med ettermontert xenon. Ballastene (transformatorene) kobles uansett bare rett på kontaktene pærene normalt sitter tilkoblet. Ergo har du fortsatt 12V der. En annen sak er at du kan bruke denne strømmen kun som styrestrøm, og koble xenonene opp rett mot batteriet slik som du gjør med ekstralysene. Dette medfølger det eget ledningsnett m/ relé til ihvertfall i settene jeg selger i webshopen her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet Desember 4, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 4, 2006 Ok, det er nettop dette settet du selger jeg vurderer å kjøpe Siden jeg akkurat har montert "skjulte" vinter ekstralys hadde det vært dumt hvis de mistet styringen sin. Poenget med å koble xenonlysene direkte på batteriet må vel være at de skal få bedre/mer stabil spenning da? Ellers går jeg utifra at det er enklere å koble de opp mot orginale ledninger. Eller er relet der med tanke på at du kan bruke de som ekstralys? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Desember 4, 2006 Share Skrevet Desember 4, 2006 Poenget med å koble xenonlysene direkte på batteriet må vel være at de skal få bedre/mer stabil spenning da? Ellers går jeg utifra at det er enklere å koble de opp mot orginale ledninger. Eller er relet der med tanke på at du kan bruke de som ekstralys? Det er absolutt enklest å koble de rett på de originale ledningene, og det er i de aller fleste tilfeller godt nok. Går de på den gamle E34en min burde det gå på det meste.. Reléet kan jo alltids gjøre at du kan bruke de som ekstralys også, men har du reflektorer å putte de i har du normalt slikt ferdig opplagt, så da trengst det ikke der heller. Men ledningsnettet følger nå med, så det er opp til kjøper å bestemme om det skal brukes eller ikke. De aller fleste lar det nok ligge i fred i eska.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet Desember 4, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 4, 2006 Ja sikkert lurest . Har akkurat slitt noe sinnsykt med å få noen ledninger gjennom torpedoveggen på et skapelig vis. Det gikk til slutt så nå har jeg bryter på ekstralysene også. Får tenke litt og eventuelt bestille meg xenon på langlysa også da, hvis det er noen igjen da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Desember 5, 2006 Share Skrevet Desember 5, 2006 Begynner å nærme seg slutten nå (et par igjen), men får ny leveranse i løpet av en ukes tid. Får da også noen 55W-sett for fjernlysbruk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Desember 5, 2006 Share Skrevet Desember 5, 2006 Begynner å nærme seg slutten nå (et par igjen), men får ny leveranse i løpet av en ukes tid. Får da også noen 55W-sett for fjernlysbruk. Hvordan er det å montere opp dette i fjernlys? Bruker ikke xenon ei lita stund på å tenne, slik at det ikke vil fungere optimalt som fjernlys? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Desember 5, 2006 Share Skrevet Desember 5, 2006 Hvordan er det å montere opp dette i fjernlys? Bruker ikke xenon ei lita stund på å tenne, slik at det ikke vil fungere optimalt som fjernlys? Tiden det tar før de har full styrke varierer litt fra merke til merke, alt fra 3-10 sekunder. De jeg har er av de raskeste, ca. 3-4 sekunder. Men dette er kun første gangen når pærene/transformatorene er kalde. Har man brukt de litt går de på umiddelbart etterpå.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Desember 5, 2006 Share Skrevet Desember 5, 2006 Hvordan er det å montere opp dette i fjernlys? Bruker ikke xenon ei lita stund på å tenne, slik at det ikke vil fungere optimalt som fjernlys? Tiden det tar før de har full styrke varierer litt fra merke til merke, alt fra 3-10 sekunder. De jeg har er av de raskeste, ca. 3-4 sekunder. Men dette er kun første gangen når pærene/transformatorene er kalde. Har man brukt de litt går de på umiddelbart etterpå.. Det høres bra ut! Får bestille meg to slike sett når lommeboka sier OK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet Desember 5, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 5, 2006 Samme her. Ekstralysene og xenon nærlysene lyser med tilnærmet samme farge. Fjærnlysene skulle så absolutt vært byttet ut med xenon. Ikke så godt å se på bildet, men det synes godt i virkeligheten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå