Bollemus Skrevet Desember 4, 2006 Share Skrevet Desember 4, 2006 Hei, kjører idag en sliten tass og lurer på følgende: Kan en legge på f.eks 200k på huslånet sitt til bil uten å måtte forklare hva det er til? Poenget er jo å slippe det såkalte bil-lånet med høyere rente, så sant en klarer å betale pengene hver mnd da. Er dette ulovlig eller er det mange her som har gjort det sånn? Synspunkter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Desember 4, 2006 Share Skrevet Desember 4, 2006 du kan jo ta forbruktslån ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E46Hazey Skrevet Desember 4, 2006 Share Skrevet Desember 4, 2006 Hei, kjører idag en sliten tass og lurer på følgende:Kan en legge på f.eks 200k på huslånet sitt til bil uten å måtte forklare hva det er til? Poenget er jo å slippe det såkalte bil-lånet med høyere rente, så sant en klarer å betale pengene hver mnd da. Er dette ulovlig eller er det mange her som har gjort det sånn? Synspunkter? Det går helt fint, banken bryr seg ikke om hva du bruker pengene dine på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E46Hazey Skrevet Desember 4, 2006 Share Skrevet Desember 4, 2006 Derimot tror jeg ikke jeg hadde giddi lånt penger til noen som kaller seg bollemus. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36-M-Tech cab Skrevet Desember 4, 2006 Share Skrevet Desember 4, 2006 problemet med å flette bil-lån inni huslånet er at en ødelegger den gode renten på huslånet. En må oppgi hva pengene skal brukes til, utenom ved forbruklån. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet Desember 4, 2006 Share Skrevet Desember 4, 2006 Derimot tror jeg ikke jeg hadde giddi lånt penger til noen som kaller seg bollemus. hahaha! Får håpe han/hun ikke signerer med det i banken hvertfall! Da tror jeg det kan bli lite penger! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet Desember 4, 2006 Share Skrevet Desember 4, 2006 problemet med å flette bil-lån inni huslånet er at en ødelegger den gode renten på huslånet. En må oppgi hva pengene skal brukes til, utenom ved forbruklån. Man ødelegger ikke nødvendigvis den gode renten, hvis man ikke passerer en eller annen øvre grense for det rentenivået man ligger på fra før. Det må sjekkes opp med banken i hvert enkelt tilfelle, hvor mye ekstra man kan låne til, før renten går opp ett hakk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard Selvåg Hansen Skrevet Desember 4, 2006 Share Skrevet Desember 4, 2006 Hei, kjører idag en sliten tass og lurer på følgende:Kan en legge på f.eks 200k på huslånet sitt til bil uten å måtte forklare hva det er til? Poenget er jo å slippe det såkalte bil-lånet med høyere rente, så sant en klarer å betale pengene hver mnd da. Er dette ulovlig eller er det mange her som har gjort det sånn? Synspunkter? Kontakt banken din for å finne løsning.Alternativt kan du låne billån her.De har ok betingelser www.bs.no (under produkter) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_Larsen Skrevet Desember 4, 2006 Share Skrevet Desember 4, 2006 du kan jo ta forbruktslån ? er det ikke veldig høy rente på disse forbrukslånene?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Anders Skrevet Desember 4, 2006 Share Skrevet Desember 4, 2006 Forbrukslån er fyfy.. Vet om mange som betaler seg ihjel pga renten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bollemus Skrevet Desember 4, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 4, 2006 Joda, må jeg selvfølgelig kontakte banken min, jeg kan jo si jeg skal pusse opp bad og kjøkken;P forandrer renta seg altså? det jeg IKKE ville var å ha flere enn ett lån... skrev jeg ikke det da?! Ja jeg heter nok like mye bollemus som du heter e46 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas1 Skrevet Desember 4, 2006 Share Skrevet Desember 4, 2006 Som Tore Diesel skriver så kan du utvide boliglånet ditt for å kjøpe bil. Eventuell renteendring på boliglånet inntrer først dersom du overskrider 60 eller 80% finansieringsbehov beregnet utfra boligens verdi. Dette er imidlertid ingen regel uten unntak så du bør ta en prat med bankkontakten så kanskje du kan beholde dagens rentesats selv om du øker lånet. Det har lite for seg å si at lånet er til bad eller kjøkken da det til syvende og sist allikevel er tallene som betyr noe. Det eneste du kan oppnå ved å si det er til oppussing er at du kan få konsulenten til å tro på en innbilt verdiøkning (som du må huske på neste gang du er i banken og snakker med samme person igjen). Si det som det er at du vil låne penger til bil med sikkerhet i bolig. Enkelt og greit. En annen fordel ved å finansiere bil i bolig er at man ikke lenger er pålagt fullkasko på bilen (krav ifra de fleste banker om kaskoforsikring dersom lån er tatt med sikkerhet i bil) og du står dermed vesentlig friere om du vil benytte kun ansvar, delkasko eller fullkasko. Dessuten vil bilen vil stå registrert fri for heftelser. Forbrukslån vil jeg anbefale deg å holde deg laaagt unna da det er generelt dyrt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zun Skrevet Desember 4, 2006 Share Skrevet Desember 4, 2006 Er det ikke noe som heter flexilån da? Leste noe om det i banken her om dagen. At du f. eks låner penger til en bil og setter lånesummen på huslånet til samme renten. Dette var Sparebanken Hedmark, vet ikke om dette er en vanlig tilbud i andre banker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bollemus Skrevet Desember 4, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 4, 2006 Takk for dagens beste svar Andreas1, du har nok rett ærlighet lønner seg, også her.. Jeg burde stille godt ann også, leiligheten min har steget 300k det siste året Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toro Skrevet Desember 4, 2006 Share Skrevet Desember 4, 2006 Som Tore Diesel skriver så kan du utvide boliglånet ditt for å kjøpe bil.Det har lite for seg å si at lånet er til bad eller kjøkken da det til syvende og sist allikevel er tallene som betyr noe. Det eneste du kan oppnå ved å si det er til oppussing er at du kan få konsulenten til å tro på en innbilt verdiøkning (som du må huske på neste gang du er i banken og snakker med samme person igjen). Si det som det er at du vil låne penger til bil med sikkerhet i bolig. Enkelt og greit. En annen fordel ved å finansiere bil i bolig er at man ikke lenger er pålagt fullkasko på bilen (krav ifra de fleste banker om kaskoforsikring dersom lån er tatt med sikkerhet i bil) og du står dermed vesentlig friere om du vil benytte kun ansvar, delkasko eller fullkasko. Dessuten vil bilen vil stå registrert fri for heftelser. Forbrukslån vil jeg anbefale deg å holde deg laaagt unna da det er generelt dyrt. Ett par ting. Når en baker bilen inn i boliglånet så vil det jo etterhvert bli en ganske dyr bil når man sitter å betaler på det i kanskje 20 år. En annen ting er at hvis man kjøper bil til 200K som det var snakk om her, så er det vel en selvfølge å ha full kasko..? Du kommer kanskje billigst ut av det i månedlige beløp ved å låne mer på huset for å kjøpe bil, men over årenes løp så er det nok ikke det rimeligste alternativet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå