haugejan Skrevet Desember 4, 2006 Skrevet Desember 4, 2006 Hadde problem med att oljelampa kom på etter att eg starta bilen. Det kom etter ca 10 sekund, og var på i ca 10 sekund. Har nå byta nivåfølaren, men det som nå skjer, er att etter ca 5 minutt, så blir oljelampa gul, og er gul til eg stopper bilen. Problemet med att det lyser etter eg starta er altså vekke, men det er jo tydelegvis eit eller ann forsatt. Må bilen på verkstad for å nullstille noko etter byte av nivå følar, eller kan det være noko anna? Har peila oljen fleire gangar, og rett etter att eg byte var den på midten, har nå fult opp til maks, men same problem. Nokon som har vært bort i dette før?
haugejan Skrevet Januar 14, 2007 Forfatter Skrevet Januar 14, 2007 Har nå vært på verkstad å tatt diagnose på bilen, men dei kunne ikkje finne noko gale. Dei har også reprogrammert eit eller anna i håp om att det skulle fikse problemet, men oljelampa kjem forsatt på etter 10 til 30 minutt. Vist bilen er heit før eg startar, så kjem den før. På korte turar, så er det ikkje alltid den kjem på, men av og til kjem den på når eg sløkker bilen. Har peila olje, og nivået er heilt fint. Nå ligg det på nesten maks. Er det nokon som har vært bort i liknande problem? Har fått bekrefta av BMW verkstadet att det ikkje er farlig å kjøre med bilen, men kan jo ikkje kjøre rundt med gul oljelampe... Har kjørt ca 12 000 km på olje som er på nå. Når eg tappa av oljen, var den ganske svart, men det skal vell den kanskje være? Nokon som veit om olje nivå følaren også sjekkar kvaliteten på olje, slik att det rett og slett kan være eit oljeskifte som må til? Takker for alle svar, er ganske oppgjett nå.
KIM320D Skrevet Januar 14, 2007 Skrevet Januar 14, 2007 Har prob med at lyset kommer på 10 sek etter start og forsvinner etter 10 sek.Skal til jæger og få skifte denne på fredag. di har ikkje sagt noe til meg om at denne måler kvalitet på oljen.Den skal kun måle vist du kommer under minimum olje niva. etter hva eg har forstått. Men eg fikk grei beskjed om at eg måtte vente 15 min etter stop av bilen før eg peila oljen. for og få riktig nivå. _Skal spørre litt ang dette som du skriver her på fredag når eg er hos jæger. Så skal eg ta kontakt med deg igjen. Selv har eg diesel bil. veit ikke om det e noe forskjell her.
haugejan Skrevet Januar 14, 2007 Forfatter Skrevet Januar 14, 2007 Da har du altså akkuratt same problem som eg hadde før eg byta nivåfølaren. Dette er ein kjent problem på desse bilane. Ser att delenummeret er likt på så godt som alle nyare BMW'ar på nivåfølaren, så det er sikker det same om det er bensin eller diesel. Har venta ei stund før eg har peila olje, så nivået skal være ok. Du får sjekke litt med Jæger. Takker for hjelpa så langt
Norman Skrevet Januar 14, 2007 Skrevet Januar 14, 2007 Da har du altså akkuratt same problem som eg hadde før eg byta nivåfølaren. Dette er ein kjent problem på desse bilane. Ser att delenummeret er likt på så godt som alle nyare BMW'ar på nivåfølaren, så det er sikker det same om det er bensin eller diesel. Har venta ei stund før eg har peila olje, så nivået skal være ok. Du får sjekke litt med Jæger. Takker for hjelpa så langt Har også nøyaktig samme problem! Har kjørt med dette en stund nå, men er vell påtide å skifte føleren hos meg og! Hva betalte du for denne føleren?
haugejan Skrevet Januar 14, 2007 Forfatter Skrevet Januar 14, 2007 Kosta litt over 1000 kr på GS. Det var pris med klubb rabatt. Delenr er: 12617508003
KIM320D Skrevet Januar 17, 2007 Skrevet Januar 17, 2007 koster 2100kr og skifte den hos jæger. ikkje so himla dyrt. og skulle det skje igjen kan ein gå tilbake på det. skriver til deg på fredag.
KIM320D Skrevet Januar 19, 2007 Skrevet Januar 19, 2007 halla Nå skal dere høre noe gøy. Var ikkje sensoren min som var gåen. Hadde vert ein liten musejævel og gnagd over ledninga. Så nå er det fiksa. Spurte jæger om prob. ditt. Han hadde ikkje vert borti det der før. så han anbefalte deg og ta en diagnose test, da ser di hva som er galt med 1 gang.
haugejan Skrevet Januar 19, 2007 Forfatter Skrevet Januar 19, 2007 Det var jo og ein variant!! Sist dei hadde bilen inne tok dei diagnose på den, og der såg alt rett ut. Har snakka med dei i dag igjen, så nå skal den inn igjen for å sjekke nokon kontakter, samt legge inn ny software. Blir spennande å sjå om dette løyser det.
Thunegutt Skrevet Januar 19, 2007 Skrevet Januar 19, 2007 Har vært borti dette noen ganger, og ny software i kombi-instrument fungerer som oftes...
haugejan Skrevet Januar 19, 2007 Forfatter Skrevet Januar 19, 2007 Var sikkert det dei menten med å oppgradere software'en. Men kva ei kompi instrumentet?
Thunegutt Skrevet Januar 19, 2007 Skrevet Januar 19, 2007 Det er det instrumentet som speedo, turteller osv viser...
haugejan Skrevet April 1, 2007 Forfatter Skrevet April 1, 2007 Har no byta to nivå følere samt hatt bilen på verksted fleire ganger, men det dette problemet ser altså ikkje ut til å la seg løyse. Olje er også byta, samt software på kombiintrumentet er oppgradert to gangar. Kan ikkje fatte att dette skal være så vanskelig å fikse. Noen som har vært bort i likande? Er du mulig å sjekke kva for versjon av software som er på kombiintrumentet utan å ta diagnose på bilen. Veit det er mulig å komme inn i ein eigen meny på speedometert, men er usikker på kva for informasjon ein kan hente ut her
steinegv Skrevet April 6, 2008 Skrevet April 6, 2008 Samme problem jeg også, men lampa tenner ca 1-2 sec etter start og forsvinner etter ca 10sec, helst på varm motor, men har også en sjelden gang tent på kald motor. har bare hatt bilen en uke så har ikke fått forsket sæli på problemet...
simenbk Skrevet Desember 4, 2008 Skrevet Desember 4, 2008 Jeg har samme problemet på min BMW 318i E46 .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå