espet Skrevet Desember 4, 2006 Share Skrevet Desember 4, 2006 Kupevifta på doningen har begynt å svikte meg. Problemet er som følger: Nivå 1,2,3 virker sporadisk, nivå 4 fungerer alltid. Det hjelper ikke å dunke/slå på eller ved siden av bryteren. Det virker ikke som det er noe mønster i når det virker og når det ikke virker, f.eks i forhold til skru den på maks og så ned igjen. Er dette noe typisk/kjent/vanlig, F.eks bryter, regulatormotstanden eller selve vifta? Og hvor ligger regulatormotstanden i forhold til vifta? I Haynes-boka mi står det ingenting om hvordan kupevifta er plassert. Derfor er jeg også totalt blank på om hele dashbordet må ut, eller om det kanskje finnes en enkel og lettvint metode for å komme til vifta dersom det skulle være nødvendig. Tilbakemeldinger mottas med stor takk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fatboy Skrevet Desember 4, 2006 Share Skrevet Desember 4, 2006 bare og fjerne det midterste dekslet på torpedoveggen bak motor så ser du hele vifta. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Endre87 Skrevet Desember 7, 2006 Share Skrevet Desember 7, 2006 Kansje du ser hele vifta, men lykke til med å skifte noe trangt der for å si det slik , prøv å smør lagert du , men det blir da en midlertidig løsning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Desember 7, 2006 Share Skrevet Desember 7, 2006 Må bare beklage å si at küpe vifte og bmw er som vw og g-lader...Det holder ikke i lengden.Det lureste er nok å kjøpe ny vifte,eller få tak i en hos en høgger som nylig er byttet av forrige eier. Dette er en del som burde gå inn under forbruks materiell. Har fortsatt til gode å eie en bmw der det ikke har vært noe tull med vifta. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ostespiller Skrevet Desember 7, 2006 Share Skrevet Desember 7, 2006 Viften på min gamle e30 røyk 2 ganger. Så byttet jeg til en ford vifte som passet rett inn. Den var mye bedre. tror viftene er en svakhet på e30 og E28. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet Desember 7, 2006 Share Skrevet Desember 7, 2006 pass på at om du skal bytte vifta at du for riktig vifte,det er to forskjellige størrelser på viftene i e30... å desverre er det ikke slikt at facelift har den ene typen og pre-facelift har den andre.. gjorde denne feilen selv, jeg skulle bytte over vifta fra delebilen til bruksbilen så etter jeg hadde stresset med og få ut begge fant jeg ut at den ene vifta var dobbel så stor som den andre,begge bilene var 86 mode 4 dørs. bare slik du er obs! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KeRu (Joavg) Skrevet Desember 7, 2006 Share Skrevet Desember 7, 2006 Vifta på min e36 bråker og er dårlig og kan svikte på "1"... drit.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
superbmw Skrevet Desember 7, 2006 Share Skrevet Desember 7, 2006 Har hatt samme problem,måtte bytte hele viftemotoren! Nå har også den "nye" begynnt å skrike.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espet Skrevet Desember 7, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 7, 2006 Usjameg. Jaja, jeg får vel bare kjøpe meg en ny vifte. Tenkte jeg skulle smøre opp lageret med sånn lagersmøreguffe, men da er det vel bare å bytte hele skiden. Men om jeg da forstår det rett så gjøres det fra motorrommet, og er trangt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fatboy Skrevet Desember 7, 2006 Share Skrevet Desember 7, 2006 er faktisk ikke så trangt, hadde ikke noen problemer når jeg hadde ute min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå