Gå til innhold

BMW 325 TIC Noen som har kjennskap til?


UltraComp
 Share

Anbefalte innlegg

har vel ikke akkurat sagt d. mener selføgelig sp lenge det er samma motorstørrelsen og betegnelsen.

herregud. må jeg tenke for deg også.

som sagt makan til suppehuer.

helt utrolig.

Gjrene tenk for meg! Hadde vært topp at en som kan alt, og vet alt hadde tenkt for meg! hehe, nok om det. ALle har selvsagt lov til å ha sin egen mening..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har vel ikke akkurat sagt d. mener selføgelig sp lenge det er samma motorstørrelsen og betegnelsen.

herregud. må jeg tenke for deg også.

som sagt makan til suppehuer.

helt utrolig.

er greit at det diskuteres om diverse her i posten og på resten av forumet, men personangrep er unødvendig spør du meg. du har din oppfatning og andre har sin egen. Lev med det og skriv heller konstruktive poster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å si d mildt karer, så tror jeg virkelig dere er skikkelig på bærtur nå.

dere liker sikkert bmw'er like godt som meg. dere vet sikkert også hvor flink bmw er til å lage biler. og da bør dere også skjønne det at hadde bmw byggd etterfølgeren til e30 DÅRLIGERE enn bilen de skulle etterfølge, så hadde de da faen ikke sluppet den på markedet. tror virkelig gutta på bmw fabriken kan, vet og har litt mer peiling enn dere. ikke ta det personlig.

dømmer dere ut ifra det dere skrev tidligere i teksten som er det mest latterlige jeg har hørt.

konklusjon: bare fordi dere liker E30 bedre enn E36 så har e30 SELFØLGELIG lavere markedsverdi enn en E36. dette må dere virkelig skjønne.

ett eksempel: grunnen til at du nå kan få en e39 til under 100000 er pga at det har kommet E60. for hver gang det komer nye modeller synker de gamle modellene i markedsverdi.

og dette er FAKTA dere ikke kan fornekte. sånn er livet.

makan til suppehuer.

heheheheheheheheheheheheheheheheheheheheheheheh

lol ass!!!!!

detta blir for teit..

jeg personlig ville alldrig betalt 100k for en e36 om jeg så måtte ut med 120 k for en e30 mot en e36 så hadde jeg heller gått for e30.. det er smak og behag!!

men uansett... den e30`n der var feit..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt og greit.

En e36 m3 er en bedre bilen enn e30 m3,

en e46 m3 er en bedre bil enn e36 m3.

Dette har ikke med smak og behag å gjøre.

kan sette det på en annen måte;

hvis bmw hadde laget 1 splitter nytt eksemplar av både e30 og e36 med de orginale slitedelene fra de respektive bilen nye. altså, delene er nye, men av gammel årgang. de ruller av samlebåndet samtidig og kjøres like hardt begge to. hvem holder lengst? (satt på spissen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er det dummeste jeg har hørt! Mener du si, at en 1991mod e36 316i, har høyere markedsverdi en en e30 m3 evo? Du må fakstisk tenke litt over hva slags e30 og hva slags e36 du snakker om her...

Nettopp. Du sammenligner epler med bananer. Du må jo selvfølgelig sammenligne:

E36 318 vs E30 318

E36 320 vs E30 320

E36 325 vs. E30 325.

Osv.

Ellers er jeg enig med Hazey.

Generelt:

E46>E36>E30.

Nå er E30 M3 et lite unntak for min del, da den står mye høyere i kurs enn andre E30'er.

E36 M3 er ikke så spesiell. Er vel derfor E30 M3 og E36 M3 begynner å nærme seg hverandre i pris også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Markedsverdien" på en E30 (generelt en bil) har ingenting med kvaliteten å gjøre eller at dens etterfølger, i dette tilfelle E36 er en bedre eller dårligere bil.

E30 er en POPULÆR bil. Derfor har de såpass høy pris og E30 er blitt ETTERTRAKTET hos mange entusiaster som er villig til å bla opp mange lapper for en fin e30. E36 kryr det av og man kan derfor kanskje gjøre et bedre kjøp her enn E30.

En fin E30 325i koster fra 50lapper. Du får sikkert en ok 325i e36 til samme pris snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Markedsverdien" på en E30 (generelt en bil) har ingenting med kvaliteten å gjøre eller at dens etterfølger, i dette tilfelle E36 er en bedre eller dårligere bil.

E30 er en POPULÆR bil. Derfor har de såpass høy pris og E30 er blitt ETTERTRAKTET hos mange entusiaster som er villig til å bla opp mange lapper for en fin e30. E36 kryr det av og man kan derfor kanskje gjøre et bedre kjøp her enn E30.

En fin E30 325i koster fra 50lapper. Du får sikkert en ok 325i e36 til samme pris snart.

jeg føler nesten det er galskap å betale 50 tusen får en 20 år gammel bil e30 325. ( tenke ikke på den i anonsen ) men en helt grei 325.

men det er detjeg syns om noen føler de er vært 1 mill så bryr ikke jeg meg om det :)

og 50 tusen får en e36 325 fins det mange av ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt og greit.

En e36 m3 er en bedre bilen enn e30 m3,

en e46 m3 er en bedre bil enn e36 m3.

Dette har ikke med smak og behag å gjøre.

kan sette det på en annen måte;

hvis bmw hadde laget 1 splitter nytt eksemplar av både e30 og e36 med de orginale slitedelene fra de respektive bilen nye. altså, delene er nye, men av gammel årgang. de ruller av samlebåndet samtidig og kjøres like hardt begge to. hvem holder lengst? (satt på spissen)

da har du liten kjennskap til motoren i E30 tror jeg. kjører du begge like hardt så kommer toppen i en E30 til å sprekke 200000km før motoren på E36'n går til helvette skal jeg love deg. ett kjent problem med m20 motoren dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt og greit.

En e36 m3 er en bedre bilen enn e30 m3,

en e46 m3 er en bedre bil enn e36 m3.

Dette har ikke med smak og behag å gjøre.

kan sette det på en annen måte;

hvis bmw hadde laget 1 splitter nytt eksemplar av både e30 og e36 med de orginale slitedelene fra de respektive bilen nye. altså, delene er nye, men av gammel årgang. de ruller av samlebåndet samtidig og kjøres like hardt begge to. hvem holder lengst? (satt på spissen)

Hvis du mener E30'n holder lengre enn e36,da har du liten kjennskap til motoren i E30 tror jeg. kjører du begge like hardt så kommer toppen i en E30 til å sprekke 200000km før motoren på E36'n går til helvette skal jeg love deg. ett kjent problem med m20 motoren dette.

som dere sikkert skjønner så kommer dette selfølgelig an på hvilken modell det er snakk om, er det e30 m3 mot e36m3 så vet jeg ikke.

men sammenlign e30 325i mot e36 325i så stemmer ihvertfall dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du mener E30'n holder lengre enn e36,da har du liten kjennskap til motoren i E30 tror jeg. kjører du begge like hardt så kommer toppen i en E30 til å sprekke 200000km før motoren på E36'n går til helvette skal jeg love deg. ett kjent problem med m20 motoren dette.

som dere sikkert skjønner så kommer dette selfølgelig an på hvilken modell det er snakk om, er det e30 m3 mot e36m3 så vet jeg ikke.

men sammenlign e30 325i mot e36 325i så stemmer ihvertfall dette.

Grunnen til at du sier dette er vell at du ser oftere at topper på m20 sprekker oftere enn m50/m52 topper. Og grunnen til det er at m20 er en gamlere motor enn m50/m52 = flere kilometer PLUSS at de fleste m20 har fått et hardt liv av ungdommer som har vært harde på høyre foten uten å tenke seg skikkelig om.

Viktig å kjøre alle desse motorene skikkelig varme før man tråkker pedal.

M20 er en veldi bra motor bare man tar vare på den! Man sprekker LETT en m50/m52 topp også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som sier "xx xxx kr for en 20 år gammal bil, det er galskap!" er vel dem som ikke kommer under kategorien entusiaster. Her mener jeg skillet mellom "interessert" og "entusiast" går. Enkelt og greit.

Jeg gleder meg over å ha noe spesielt som det ikke kryr av på veien, eller som hvem som helst kan gå å kjøpe ny i butikken. Har prøvd flere ganger å gå over til nyere biler, men ender alltid å gå tilbake til e30 325 etter å ha gått en periode uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror helt ærlig aldri e36 m3 kommer til og holde seg på samme prisnivå som e30 m3 f.eks. men det er min troskap bare.. :) jeg synest e36 m3 ikke er noe pen og den forsvinner bare inn i mengden noe enn e30 m3 ikke gjør. og man ser jo på e46 m3 att bmw gikk tilbake på bredere skjermer og mye forandringer på cassiet noe de ikke gjorde på e36 som jeg mener er en "tabbe" fr bmw sin side. M3 skal skille seg ut og ikke c ut som en staylet 316 om man ønsker d. :)

og aizman... jeg er bekymret for deg... folk har lov til og skrive meningen sine siden dette er ett diskusjonsforum.. men spar oss for slikt......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...