Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har planer om å kjøpe noen svarte hamman replica felger. Jeg har litt lyst til å høyglanspolere felg kanten istedenfor å ha helsvarte felger.

Vet noen om noen som gjør dette, hvor mye det koster osv.? helst i nærheten av Oslo.

Skrevet

Problemet med å høyglanspolere felger er at de ofte er brennlakkert, noe som vil si at det er brent inn et plastikklag i felgen. Dette er PAIN å få av. Jeg polerte mine kanter, men brukte sikkert 15 timer til sammen. Løsningen var malingsfjerner, høytrykksspyler og masse stål ull.

Det ble bra til slutt, men det er mye arbeid! Det skal sies at hvis du tar av dekkene og får spent dem opp i en roterende jigg (les dreibenk el.) så går det mye raskere!

PS! Jeg pratet med felgservice, og de skulle ha 500 kr pr. felg + klar lakk for å polere mine 17".

Skrevet

Jeg bruker da dreiebenk og fikk ett ok resultat etter ca 30-60min jobb. er mye som gjenstår men det var bare for å teste. må tenke ut ett greit program som gjør at jeg kan bare sitte å slappe av å se felgen bli polert ene og alene. :)

Skrevet

Kan det gå å bruke f.eks. en avbalanserings rulle og pusse med den?

Saken er jo at disse felgene er svartlakkert, så først må jo lakken fjernes, også polere kanten.

Skrevet
Kan det gå å bruke f.eks. en avbalanserings rulle og pusse med den?

Saken er jo at disse felgene er svartlakkert, så først må jo lakken fjernes, også polere kanten.

Det vil jeg tro vil fungere helt ypperlig!

Skrevet

Nice, jeg føler meg ikke helt sikker på dette. Jeg har muligens tilgang på en slik rulle, faren min er lakkerer så han tar seg vel av klarlakkinga, Men hvordan går man frem for å høglanspolere kanten. noen som har en mini diy?

Skrevet

Begynn med ganske grovt papir, og bruk finere og finere papir helt til du kommer til 2000 våt. Deretter ville jeg bruke stål ull for deretter å avslutte med massevis av Autosol :)

Dropper du klarlakkinga må du pusse over felgene igjen lett omtrent hver måned da det begynner å irre.

Skrevet

du kan gå inn på f.eks www.gasolin.no og bestille alu polishen så dem har, jeg gjorde det og det var dag/natt opplevelse kontra å gjør slik med grovt papir og finere og finere. selv om det eneste som betyr noe er å "mette" stålet. tette porer.

• 1 year later...
Skrevet

hvordan blir det om man allerede har polert kant, men ønsker å shine dem opp litt? går det an å bare rubbe og polere? eller må det sterkere lut til?

hadde litt lyst til å få kanten på Rondellene lik disse:

1gf7rg6c3r4hjy3mpfny.jpg

Skrevet

Vanlige alu felger er vell klar lakka uten på kanten. Værtfall de jeg har vært borti.

Da må klarlakken bort før man kan polere opp kanten med skikkelig polish for alu ;) Den på gasolin er kjempe bra :D

Å siden faren din er billakkerer så har de en 2K klarlakk beregnet på å lakke på polert alu/stål, uten at man må legge grunning slik man må med vanlig lakk for og så skikkelig vedheft ;)

Den klarlakken er rimelig dyr så har ikke prøvd den selv men skal få det gjort. Mulig det går å bruke en celulose lakk som poleres før man legger vanlig klarlakk oppå :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...