Søreng Skrevet Desember 8, 2006 Share Skrevet Desember 8, 2006 UPDATE SIDE 5 Har nå hatt lappen i tre dager å så skjer dette! Etter jeg har kjørt 3 stykker til byen, så på veien hjem hører jeg en dyp lignende dunkelyd som jeg hører i fra høyre hjulhus bak.. Denne ble bare sterkere og sterkerer på vei hjem, synes jeg hørte det vesentlig bedre idet jeg bremset, men det varierte litt i hvor intenst det var. Men hver gang jeg begynner å kjøre fra stillestående hører jeg et slags "dunk" bakifra.. Så idag når det var lyst jekket jeg opp bilen for å sjekke inni for å se om jeg kunne se noe, men jeg har jo ingen spessiel peiling på hva jeg skulle se etter! Men jeg måtte ivertfall jekke som en helt for å få av hjulet bak.. Framhjulet var sikkert en 10-15cm over bakken før jeg i hele tatt klarte å rikke på bakhjulet!! (og ja, den stod på flat mark) Så etter mye om og men fikk jeg av dekket og fikk kikket inn, men som sagt har jeg ikke mye peiling på hva jeg skulle se etter.. Kikket inn med lommelykt men så ikke noe som jeg synes unormalt ut da... (Men jeg synes at jeg måtte jekke jæ**g høyt opp før jeg kunne få av dekket! ) Kan det være noe på demperen som har røket, eller feste som har løsnet eller et eller annet Noen som har peiling hva dette kan være, er litt kjipt å ikke kunne kjøre når jeg nettop har fått lappen Takker kjempemye for svar :!: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwfanatic Skrevet Desember 8, 2006 Share Skrevet Desember 8, 2006 er ikke helt sikker på hva det kan være, sikkert noen som kan svare bedre enn meg.. men man må ofte jekke bilen opp en god del bak før selve hjulet letter fra bakken, er mye fjæringsvandring.. Tror ikke det er noe du skal bekymre deg over Kan være noe med demperen som er løst i allefall, det vil jo dunke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Skrevet Desember 8, 2006 Share Skrevet Desember 8, 2006 Har du skivebrems bak?.. har det vært byttet noe på bremsene i det siste?.. jeg hadde en dunkelyd bak på min e46 og der viste det seg at bremsekalipperen var løs.. kan vere den som beveger seg når du bremser\begynner å kjøre.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Desember 8, 2006 Share Skrevet Desember 8, 2006 Av med hjul igjen. Sjekk om ALT av skruer og muttrer sitter fast, at det ikke er noe som er løst, at det ikke er fremmedlegemeer som på ett eller annet vis tar imot bremseskive/kalipper. en annen god test er jo mens dekket er skrudd skikkelig på, så tar du å jekker opp bilen, så tar du tak med hendene på klokka 2 og 8 på dekket mens du rikkler godt, så kan du jo kjenne om det er noen form for slakk i opphenget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw328ci Skrevet Desember 8, 2006 Share Skrevet Desember 8, 2006 Jeg også hadde ein dunkelyd fra mitt venstre hjulhus bak... Det viste seg å vere en gummi foring som hadde gått ut av sporet sitt i feste til bærearmen fremme.. dette gjorde at berearmen lå og slo metall mot metall når den var i bevegelse. Fikk bare foringen ett "kjøl" igjen og problem løst du kan jo sjekke om det er det samme som har skjedd med deg.. Foringen er vell nr 4 på bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kabeldeigen Skrevet Desember 8, 2006 Share Skrevet Desember 8, 2006 Kan jo være at demperen er løsnet i tårnet, eller at en fjær er knekt... Løst batteri eller jekken. Eller kanskje mye søppel som ligger å slenger... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Søreng Skrevet Desember 8, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 8, 2006 ok, takk for foreløpige svar! Er ikke noen spessialist på dette, men kan prøve noen av de tingene dere har foreslått! Lars: Ja, har skivebrems bak, men har ikke skiftet noe på de etter jeg fikk bilen, hadde av hjulene for litt siden for å skifte klosser, men var en del igjen ennå så ble ikke gjort noe! Bmw_728i: Kan prøve det når det blir lyst igjen! Og jeg kan ikke se noe som tar borti kalipperen... bmw320ic: Kan du legge linken til bildet, eller si hvor jeg finner det, kommer bare til bildesiden når jeg trykker på bildet Kabeldeigen: Jeg hadde også tankene mine rundt løsnet demper eller noe der.. Batteriet er det garantert ikke! Vet ikke hvordan det er med deg, men jeg har ikke søppel i bilen Noen som har noen formening om dette kan bli veldig dyrt? eller om dette sansyneligvis vil være overkommelig! Tar imot alle forslag rundt dette! Får ikke noen som har skikkelig peiling til å se på dette før mandag... Litt kjipt siden det er først helg med lappen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
seid Skrevet Desember 8, 2006 Share Skrevet Desember 8, 2006 Jekk opp bilen ta av hjulet og ta tak i demper og prøv å riste i den. Er den løs oppe kan de være støtdemperlagret, det koster ca 200 bols. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet Desember 8, 2006 Share Skrevet Desember 8, 2006 Det er ikke helt uvanlig att traværs festene løsner i fra karoseriet heller på e36 og da får du en dyp dunkelyd, Kan også være foringen på toppen av demperen som har tatt kvelden dette ser du greit hvis du tar av side trekket inne i bagasjerommet. Da ser du toppen av demperen. hvis du ser bevegelse der når du gynger bilen opp og ned så er foringen slitt koster ca 200kr og er lett å skifte:-) Men hvis traværsen er laus så blir det mellom 10 og 30 tusen på verksted hvis du ikke gjør det selv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Søreng Skrevet Desember 8, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 8, 2006 ok, skjønner det kan være så mangt her.. Får ikke håpe det er traværsen da autoart, 10-30 høvdinger hørtes vondt ut Sånt går vel ikke på forsikring heller?? Dersom det skulle være worst case! Med full kasko? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maartn Skrevet Desember 8, 2006 Share Skrevet Desember 8, 2006 Klassikeren er bærearmsforingen.. Ligger i nr.17 på det bildet bmw320ic viste. Kik litt på den foringen du Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw328ci Skrevet Desember 8, 2006 Share Skrevet Desember 8, 2006 linken til bildet: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=30 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Søreng Skrevet Desember 8, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 8, 2006 Takk... Har en som skal se på det på mandag, men skal se om jeg får tatt et bilde før det blir mørkt i morgen, men tviler siden jeg jobber til kl 17:00... Da er det nok rimelig mørkt når jeg er hjemme så får ikke gjort noe da heller! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE34 Skrevet Desember 8, 2006 Share Skrevet Desember 8, 2006 Framhjulet var sikkert en 10-15cm over bakken før jeg i hele tatt klarte å rikke på bakhjulet!! (og ja, den stod på flat mark) : Tror problemet må være i denne settningen. Hvis fremhjulet er over bakken før bakhjulet, hvor jekket du da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Søreng Skrevet Desember 8, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 8, 2006 jekket bak på den klupen under skjørtet der du skal jekke bak! Jeg følte jeg måtte jekke MYE høyere enn det som har vert nødvendig før! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå