KalMar Skrevet Desember 8, 2006 Share Skrevet Desember 8, 2006 Når jeg er ute å kjører så rister det mye i bilen når en gir på... men vis en slipper spiden heilt så rister det ingen ting.... vis jeg ligger på 3 på ca 2000rpm å trør på så merker en at det rister godt.... det høres ut som ristingen kommer fra rett under baksettene... har just skiftet hardyskive... men det hjalp ikke stort, men litt... å er det lurt å kjøre når det er sån ?? noen som har peiling på sånt ??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet Desember 8, 2006 Share Skrevet Desember 8, 2006 Hva med lageret til mellomakslingen da? Eller kansje det er pungtert svinghjul Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalMar Skrevet Desember 8, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 8, 2006 Hva med lageret til mellomakslingen da? Eller kansje det er pungtert svinghjul jeg kjøpte den for ca 2 mnd siden å da fuka alt fint. da hadde den just vært på eu godkjening... å da sa de at demperene og gummi opphenge til akslingen var dårlige.... men bilen gikk fint gjenom. http://norway.schmiedmann.com/ProductPi ... 66_big.jpg forige eier mente at det var dette lageret som gjorde det.... Stress å bytte ?????? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Platepratar Skrevet Desember 8, 2006 Share Skrevet Desember 8, 2006 Må ut med mellomakselen for å bytte det. Må vel delvis demontere eksosanlegget for å komme til. Er kanskje ikke så gøy å begynne å demontere et gammelt eksosanlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalMar Skrevet Desember 8, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 8, 2006 Må ut med mellomakselen for å bytte det. Må vel delvis demontere eksosanlegget for å komme til. Er kanskje ikke så gøy å begynne å demontere et gammelt eksosanlegg. men er det stress å ta av det laggeret ????? må jeg inn på verksted for å dra av å presse på nytt lager ?? har scorpion effekt anlegg helt fra manifoil... så tror det skal gå greit !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet Desember 9, 2006 Share Skrevet Desember 9, 2006 Det lageret der har ingen ting med Eu kontroll å gjøre Må muligens på verksted å presse det av og på ja. Jeg vet ikke har ikke skifta det før. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalMar Skrevet Desember 9, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 9, 2006 Det lageret der har ingen ting med Eu kontroll å gjøre Må muligens på verksted å presse det av og på ja. Jeg vet ikke har ikke skifta det før. Men det var en luring som sa at han ikke sveiv på alle.... for jeg har merket at han har blitt litt slapere.... å er det da lurt å se etter ??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet Desember 9, 2006 Share Skrevet Desember 9, 2006 Hvis den ikke går på alle så er det muligens plugg ledning eller plugg, kan vell være fordeleren også Går utifra att du kjører e30 nå Ta av fordeleren og se om kontakt punkta og ankeret ser helt ut:-) ev spray no kontakt rens nedider så kansje det blir igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalMar Skrevet Desember 9, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 9, 2006 Hvis den ikke går på alle så er det muligens plugg ledning eller plugg, kan vell være fordeleren også Går utifra att du kjører e30 nå Ta av fordeleren og se om kontakt punkta og ankeret ser helt ut:-) ev spray no kontakt rens nedider så kansje det blir igjen Ja kjører 88 mod 320 med 325 motor.... men tror du det kan være årsak til at det rister i bilen også ?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet Desember 10, 2006 Share Skrevet Desember 10, 2006 kan være det hvis den går bare på feks 4 syl. vil ikke tro den rister når den bare kutter 1 sylinder E6 gjør ialle fall ikke det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
verticalescape Skrevet Desember 10, 2006 Share Skrevet Desember 10, 2006 på m50b25 var det dårlig kontakt på ei dyse, gikk kun på 5 syl. da rista det fælt under 3000rpm eller no sånt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalMar Skrevet Desember 10, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 10, 2006 på m50b25 var det dårlig kontakt på ei dyse, gikk kun på 5 syl. da rista det fælt under 3000rpm eller no sånt testet litt igår..... tok å nappet ut en å en tenplugghete.... når jeg nøket den ene ut så var det så vidt den sveiv... dalte fælt på turtallet..... jeg tokk opp pluggene, å da var de sorte... å er det som er galt da ??? for skal ikke pluggene ha en melkesjokolade farge ??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per Christian Skrevet Desember 10, 2006 Share Skrevet Desember 10, 2006 På min 325i så ristet det når jeg ga gass og slapp gassen,Det var foringene på bakstillingen som var nesten borte.Så da vibrerte hele bakstillingen når jeg ga gass.Jeg hadde sjekket det hadde jeg vært deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalMar Skrevet Desember 10, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 10, 2006 På min 325i så ristet det når jeg ga gass og slapp gassen,Det var foringene på bakstillingen som var nesten borte.Så da vibrerte hele bakstillingen når jeg ga gass.Jeg hadde sjekket det hadde jeg vært deg. det rister ikke når jeg slipper gassen.... bare når en gir gass... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet Desember 10, 2006 Share Skrevet Desember 10, 2006 Sjekk at hardykoblingen står riktig vei. Det skjedde hos meg. Det var ny kobling da jeg kjøpte den, men oppførte seg som du nevner. Viste seg at koblingen var satt feil vei E34 jeg da, men regner de for ganske like på dette området. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå