Bimmerlars Skrevet Desember 12, 2006 Share Skrevet Desember 12, 2006 Så lav som mulig!! Veit ikke hvor låg man får volvoaksel da, men på e30 ville jeg prøvd å fått taki 4.10 fra 316.. kan ikke skjønne det ryker!! På andre biler blir jo 1.3l driverk brukt med spreke 2.0l osv.. Er jo en E30 automat som leveres med 4.27 utveksling. E34 leveres med 4.44 på en automat modell, men tror ikke den diffen er "bolt on". Usikker på den 4.27 og da det er 2 størelser på E30 diffen! Noen som vet? Du får kjøpt løse pinjong og kronhjul fra Koed til E30 differ. Helt opp til 5,0:1. 6000,- med drev i motorsport kvalitet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwrasaren Skrevet Desember 12, 2006 Share Skrevet Desember 12, 2006 Du må huske på at det er mye arbeid og at det koster litt å bygge om til volvo bakaksling. Kjøp heller en skikkelig utveksling til den du har. Noe som pleier å fungere er å henge lenkearmene bak opp med wire. Da "detter" ikke lenkearmene så langt ned og drivakslingene holder Det er også viktig å ikke ha en skamsenket BMW. Bedre å heve den fremme med stive dempere og ha den neste orginal bak, kappe en ring på fjæren, da bør det være ganske bra! Invester også i spacere, 15-20 mm på hver side, du kommer til å merke stor forskjell, anbefales på det sterkeste!! Skal skrive mer når jeg kommer på mer! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE34 Skrevet Desember 12, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 12, 2006 Har senking både framme og bak nå, skal på med org fjærer framme til neste år. Må prøve og lage noen spacere da muligens! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwrasaren Skrevet Desember 12, 2006 Share Skrevet Desember 12, 2006 Kjør med orginale kappte fjærer bak, og oljedempere. Da setter den seg bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE34 Skrevet Desember 12, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 12, 2006 Blir litt vanskelig å kappe E30 fjærene da de er smalere både i topp og bunn, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwrasaren Skrevet Desember 13, 2006 Share Skrevet Desember 13, 2006 Du klarer nok å få de til å ligge i skålen nede? Går på E36èn min ivertfall. Det som er med senkefjærene er at de får bilen til å dabbe over humpene. Orginalfjærene er mykere og da setter bilene seg mer over humpene, og da blir det bedre grep Hva har du av vekt baki bagasjerommet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE34 Skrevet Desember 14, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 14, 2006 Har kjørt med alt fra 70kg til null. Da jeg ikke er verdens mest erfarne BC-sjåfør trives jeg best med mint mulig vekt. Skulle vel hatt litt bedre dekk, men det koster. Noen billige merker og annbefale? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwrasaren Skrevet Desember 14, 2006 Share Skrevet Desember 14, 2006 Om du ikke har så veldig mye vekt baki så går det fint. Men lurt å ha litt baki. Jeg kan anbefale Gullabo Rally og Maxsport O34 tror jeg de heter. Maxsport dekkene som styredekk og gullabo bak. Det fant jeg ut at passet best på min BMW, og det passet veldig bra på en Sierra jeg hadde.De dekkene koster ca 900-950 kr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325i-Handicapraser Skrevet Desember 14, 2006 Share Skrevet Desember 14, 2006 Ellers så er RAMBO dekk veldig bra, sitter veldig bra både på grus og asfalt!! har sitti veldig bra på bilen min hvertfall.. De koster vel rundt 1000 lappen hver trur jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE34 Skrevet Desember 15, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 15, 2006 Gullabo her et asfalt-dekk, noen som har prøvd det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwrasaren Skrevet Desember 16, 2006 Share Skrevet Desember 16, 2006 Det har jeg kjørt med i hele år framme på bilen. Sitter som støpt. Fungerer ganske bra bak også når det er tørt. Men kjøp Gullabo Akropolis. Det andre asfalt dekket har vist seg å være nesten dårligere, og det koster mer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE34 Skrevet Desember 16, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 16, 2006 Disse? Vet du av forhandler? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwrasaren Skrevet Desember 17, 2006 Share Skrevet Desember 17, 2006 De der ja! Jeg vet om en forhandler her på vestlandet, men kommer ikke på noen nå rundt der du bor. Men jeg kan høre meg litt rundt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå