Gå til innhold

Noen som driver motorsport?

BMWE34
 Share

Anbefalte innlegg

Så lav som mulig!! Veit ikke hvor låg man får volvoaksel da, men på e30 ville jeg prøvd å fått taki 4.10 fra 316.. kan ikke skjønne det ryker!! På andre biler blir jo 1.3l driverk brukt med spreke 2.0l osv.. :)

Er jo en E30 automat som leveres med 4.27 utveksling. E34 leveres med 4.44 på en automat modell, men tror ikke den diffen er "bolt on". Usikker på den 4.27 og da det er 2 størelser på E30 diffen! Noen som vet?

Du får kjøpt løse pinjong og kronhjul fra Koed til E30 differ. Helt opp til 5,0:1. 6000,- med drev i motorsport kvalitet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må huske på at det er mye arbeid og at det koster litt å bygge om til volvo bakaksling. Kjøp heller en skikkelig utveksling til den du har.

Noe som pleier å fungere er å henge lenkearmene bak opp med wire. Da "detter" ikke lenkearmene så langt ned og drivakslingene holder :wink: Det er også viktig å ikke ha en skamsenket BMW. Bedre å heve den fremme med stive dempere og ha den neste orginal bak, kappe en ring på fjæren, da bør det være ganske bra! :) Invester også i spacere, 15-20 mm på hver side, du kommer til å merke stor forskjell, anbefales på det sterkeste!!

Skal skrive mer når jeg kommer på mer! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du klarer nok å få de til å ligge i skålen nede? Går på E36èn min ivertfall. Det som er med senkefjærene er at de får bilen til å dabbe over humpene. Orginalfjærene er mykere og da setter bilene seg mer over humpene, og da blir det bedre grep :wink:

Hva har du av vekt baki bagasjerommet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke har så veldig mye vekt baki så går det fint. Men lurt å ha litt baki. Jeg kan anbefale Gullabo Rally og Maxsport O34 tror jeg de heter. Maxsport dekkene som styredekk og gullabo bak. Det fant jeg ut at passet best på min BMW, og det passet veldig bra på en Sierra jeg hadde.De dekkene koster ca 900-950 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...