Gå til innhold

Justere basskasse


Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt et basselement som skal ha en kasse på 28,33 liter. Fra før av har jeg en kasse som rommer 40 liter, som jeg tenkte å bruke til formålet.

Spørsmålet blir derfor:

Vil det bli sukess å bygge veggen litt lenger inn med noen tjukke lister og en plate? Og eventulet fylle opp med Glava eller noe gammelt tøy mellom den nye plata og veggen?

Skal også ha et sånt bassrefleksrør på Ø 76mm / 178mm i kassa. Bør dette plasseres på noen spesiell måte i forhold til basselementet? Er det ellers noe man bør tenke på innvendig i kassa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilken kasse har du? og hvilket element? har nett laget min egen kasse, ca 60 liter, og elementet skal ha ca 35 liter, hadde en liten kasse, men syns det spilte dårlig.. mye bedre bass i den store kassen, har ett 4" refleksrør ved siden av kassen

november2006003.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monter porten på samme side som elementet,det git best lyd. Ikke bruk glava,det kan ødelegge sub(glava=glass,det kan skjære skader i elementet). Hvis du skal endre kassevolum,prøv med å legge inn plater eller klosser av tre inne i kassa og prøv deg frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok fått frekvens toppen for lavt med den kassen. Så da vil den nok høres grumsete og treig ut til vanlig musikk. Pluss at elementet kanskje er litt slapt fra før. ;) Du kan jo kappe av 15cm på langsiden å sette på nye plate der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...