Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

ja.. vegvesenet gir deg en straks avtale på benken en time senere som du bare må møte opp på hvis du er riktig heldig! (da er dem raske) :P

Skrevet

Hmm... dette ble like komplisert som jeg trodde. Har ikke spesielt lyst å bygge om bilen for 100 000, totalvrake den på rudskogen i det jeg snurrer og drar med meg to nye M5-er som også blir totalvrak. Storebrand oppdager hva som har skjedd og nekter å dekke noen ting pga den kompressoren. De sender melding til skatt-og avgiftdirektoratet.

Da blir det som følger:

1: tap av egen bil: ca 400 000 + nye kompressor med div. modifiserunger: 500.000kr

2: regress fra forsikringsselskap 2 stk M5 a`1,5mill : 3.000.000kr

3:straffeskatt til staten, Hk avgift: 250.000 kr

Totalt: 3.750.000kr

Er kansje jeg som har en dårlig dag, men er kansje ikke verd det.

Skrevet

når du sier det på den måten, så er det vel like greit å spare til en brukt m3? eller hvertfall få det godkjent!

Skrevet
når du sier det på den måten, så er det vel like greit å spare til en brukt m3? eller hvertfall få det godkjent!

Har litt lyst på en sånn BMW som du har, en E-39, men touring, og bygge den om til M5. En 1998 model feks med bra karroseri, bygge den om i løpet av et år. Blir ikke så mye i avgifter da. Kom over en side der et firma i tyskland setter inn en V10 motor, bygger om alt av bremser etc og får det tüv godkjent. Var g-power tror jeg.

Skrevet

hehe ja, litt sjeldent med en e39 m5 stv men!

tenkte på den nye m5 motoren?

så på en side fra tyskland hvor de kunne bygge inn det meste av motoralternativene til bmw i min! 6liter v-12 f.eks :D

Skrevet
hehe ja, litt sjeldent med en e39 m5 stv men!

tenkte på den nye m5 motoren?

så på en side fra tyskland hvor de kunne bygge inn det meste av motoralternativene til bmw i min! 6liter v-12 f.eks :D

Er mye våte drømmer der ute ja. Koster jo endel, men når man tenker på at et nytt kjøkken og bad til kona blir fort 300 000 så er det f**n meg verd det!

Skrevet

Man kan liksom ikke tenke sånn.. På sist BMW treff på Våler tror jeg at jeg telte 10-12biler med ESS kompressorkit.. Meget populært og har enda ikke hørt noe. Kræsjer du på banen så sliter du uansett om du har kompressor eller ikke.

  • 5 months later...
Skrevet
Men tilbake til spørsmålet:

Man kan godkjenne ESS kompressorkit (ESS gjør det ikke), men det blir såpass mye avgifter hvis bilen din har vært noen få år i Norge. Har man en bil som har vært 10år i Norge slipper man evt avgifter og det er vel derfor mange venter på dette. Selv kan jeg godkjenne min om litt over 2år uten å betale avgifter :) Selve godkjenningen må du ta på TUV hvis det allerede ikke er en lignende bil i Norge som er godkjent hvor du kan få låne hans papirer.

Æ ønsker å montere kompressor på min e34 2 liter. Denne bilen er jo i år 14 år gammel; slipper æ da avgiftene ved registrering? Eller er det på noen måte rimeligere å registrere en eldre bil? Hvilken sum snakker vi om?

Skrevet

Da må man til tyskland og på Tüv for å godkjenne.

Etter det jeg har lest her på forumet, så koster det MEGET med penger for å få dette gjort (dem tar seg godt betalt).

Skrevet

Eller om du finner en lik bil med likt kompressorkit som har papirer fra TUV du kan låne. Har seg ikke slik at enhver person med en e46 320 må dra til tyskland for godkjenning på kompressor om det finnes folk som har papirene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...