sugress Skrevet Desember 12, 2006 Skrevet Desember 12, 2006 klipper inn noe fra en salgstekst på en m5 på finn.no "ETTER NYTTÅR ØKER IMPORT TAX PÅ EN M5 MED FRA NOEN 10-TUSNER TIL 230.000 NOK (Co2 Utslipp)!". http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... os=3&tot=3 stemmer dette?? jævli dyrt?
R Andersen Skrevet Desember 13, 2006 Skrevet Desember 13, 2006 Det stemmer at det stiger voldsomt på nye biler, men bilen i annonsen kommer nok ikke til å stige langt fra så mye pga alder..
Orjan Skrevet Desember 13, 2006 Skrevet Desember 13, 2006 Teit annonse 1) At importavgiften stiger fra nyttår har jo ingenting å si for en bil som allerede er registrert her i landet. 2) DF 74311 er reg som en 518 - og er derfor IKKE en 100 % Original Bil som det står i annonsen... 3) og dagens eier er eier nr 4 i Norge............. Reg 1. gang i Norge 14.09.90 (så historikke gjelder sikkert "donor-bilen"...) Det irriterer meg at folk legger ut falske opplysninger i annonsene sine og at han i tillegg er frekk nok til å skrive Kun Seriøse Henvendelser! så bør han #¤%&!§ være seriøs selv
sugress Skrevet Desember 13, 2006 Forfatter Skrevet Desember 13, 2006 flott at dere undersøker slike annonser. selgeren skulle fått et nakkeskudd!
Captain Skrevet Desember 13, 2006 Skrevet Desember 13, 2006 I tillegg er det vel slik at på eldre biler, hvor det er vanskelig å finne nøyaktige data om CO2-utslipp, så skal slagvolum fremdeles benyttes?
Orjan Skrevet Desember 13, 2006 Skrevet Desember 13, 2006 Stemmer... Toll.no - avgiftsrundskriv... Plikten til å dokumentere CO2-utslipp fremgår av kjøretøyforskriften kapittel 49. Statens vegvesen har lagt ut en oversikt over drivstofforbruk og CO2 utslipp for nye biler i 2001, 2002, 2003, 2004 og 2005, se for øvrig: www.vegvesen.noI praksis gjelder dette personbiler (og drosjer) med tillatt totalvekt til og med 2,5 tonn som er registrert første gang etter 1. januar 2001. For personbiler med tillatt totalvekt over 2,5 tonn må kjøretøyet være registrert etter 1. januar 2002 for å kunne bli avgiftsberegnet etter den nye ordningen........ ... Dette innebærer at engangsavgiften fortsatt vil bli beregnet med elementet slagvolum for en del kjøretøy. Dette gjelder særlig brukte kjøretøy, men også noen nye kjøretøy (bl.a. noen amerikanske) uten europeisk typegodkjenning. Ved avgiftsberegningen skal det da skilles mellom bensindrevne kjøretøy og de som benytter annet drivstoff
D.C.V Skrevet Desember 13, 2006 Skrevet Desember 13, 2006 Nå husker jeg ikke regelen helt, men den der kan vel heller ikke brukes som firmabil? Man får jo ikke statskassa inn i den der Og en personbil kan jo ikke kjøres på grønne skilter Rett på meg hvist jeg tar feil...
Orjan Skrevet Desember 13, 2006 Skrevet Desember 13, 2006 Firmabil er ikke nødvendigvis det samme som varebil (som må ha plass til "statskassa")
D.C.V Skrevet Desember 13, 2006 Skrevet Desember 13, 2006 Du har i grunn rett i det, har jobbet for noen som regisrerte alle privat bilene og motorsykkeln på firmaet, men kaller du en bil firmabil skal det vel gå under grnn skilter, men som sagt så husker jeg ikke de reglene noe særlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå