Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det stemmer at det stiger voldsomt på nye biler, men bilen i annonsen kommer nok ikke til å stige langt fra så mye pga alder..

Skrevet

Teit annonse :roll:

1) At importavgiften stiger fra nyttår har jo ingenting å si for en bil som allerede er registrert her i landet.

2) DF 74311 er reg som en 518 - og er derfor IKKE en 100 % Original Bil som det står i annonsen...

3) og dagens eier er eier nr 4 i Norge.............

Reg 1. gang i Norge 14.09.90 (så historikke gjelder sikkert "donor-bilen"...)

Det irriterer meg at folk legger ut falske opplysninger i annonsene sine :x

og at han i tillegg er frekk nok til å skrive Kun Seriøse Henvendelser! så bør han #¤%&!§ være seriøs selv :angry:

Skrevet

Stemmer...

Toll.no - avgiftsrundskriv...

Plikten til å dokumentere CO2-utslipp fremgår av kjøretøyforskriften kapittel 49. Statens vegvesen har lagt ut en oversikt over drivstofforbruk og CO2 utslipp for nye biler i 2001, 2002, 2003, 2004 og 2005, se for øvrig: www.vegvesen.no

I praksis gjelder dette personbiler (og drosjer) med tillatt totalvekt til og med 2,5 tonn som er registrert første gang etter 1. januar 2001. For personbiler med tillatt totalvekt over 2,5 tonn må kjøretøyet være registrert etter 1. januar 2002 for å kunne bli avgiftsberegnet etter den nye ordningen........

...

Dette innebærer at engangsavgiften fortsatt vil bli beregnet med elementet slagvolum for en del kjøretøy. Dette gjelder særlig brukte kjøretøy, men også noen nye kjøretøy (bl.a. noen amerikanske) uten europeisk typegodkjenning. Ved avgiftsberegningen skal det da skilles mellom bensindrevne kjøretøy og de som benytter annet drivstoff

Skrevet

Nå husker jeg ikke regelen helt, men den der kan vel heller ikke brukes som firmabil? Man får jo ikke statskassa inn i den der :? Og en personbil kan jo ikke kjøres på grønne skilter :?

Rett på meg hvist jeg tar feil...

Skrevet

Du har i grunn rett i det, har jobbet for noen som regisrerte alle privat bilene og motorsykkeln på firmaet, men kaller du en bil firmabil skal det vel gå under grnn skilter, men som sagt så husker jeg ikke de reglene noe særlig. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...