alkj Skrevet Desember 12, 2006 Skrevet Desember 12, 2006 Skal bytte motorolje på min første bil som er en 91. mod. E36 325i. Tenkte derfor å bytte girolja i samma slengen.. Noen som kan komme med noen ålreite tips om f. eks: hvor tappepluggen sitter, om det må byttes noen pakkninger og hvilke(n) oljetype® som egner seg best til denne bilen.. Takk på forhånd! =)
Superbeetle Skrevet Desember 12, 2006 Skrevet Desember 12, 2006 Tappepluggen og påfyllingspluggen sitter på siden av girkassen. 16mm pipe? Det er lurt å åpne påfyllingen før du tapper, først for å kontrollere hvilken olje som er på, og for å få bedre flyt på oljen som skal ut. Du skal sikkert ha en dextron III automat olje på girkassen, jeg spurte hos forhandler og kjøpte olje der også. Tenkte det var tryggest. Når du fyller opp igjen,så skal du fylle til det renner over. Ca 1L Det er stålpakninger rundt skruene.Disse blir litt dårlige, jeg byttet de ut med vanlige kobberpakninger..
Håvard ///M3 Skrevet Desember 13, 2006 Skrevet Desember 13, 2006 Superbeetle mente sikkert at påfyllingspluggen sitter på siden, mens tappepluggen sitter i bunn på kassa.
alkj Skrevet Desember 13, 2006 Forfatter Skrevet Desember 13, 2006 Håvard ///M3 skrev: Superbeetle mente sikkert at påfyllingspluggen sitter på siden, mens tappepluggen sitter i bunn på kassa. Jeg regner i grunn med det.. Hvis ikke kan det vel bli problemer med å få all oljen ut!? Men kan du spesifisere litt nærmere om de pakningene? Vil det altså si at jeg bør ha bestilt nye pakninger før oljen skal skiftes..?
Superbeetle Skrevet Desember 13, 2006 Skrevet Desember 13, 2006 Tja, jeg har en slik wurth boks med masse pakninger i.. men har du ikke tilgang på slikt kan det være greit, så er alt på stell
Oil drop man Skrevet Desember 13, 2006 Skrevet Desember 13, 2006 På min 94 mod 318i er det ikke pakninger på tappe/påyllingspluggen,det er kon på pluggene,så det blir tett når du drar til.Type olje skal stå på girboksen,ved påfyllingspluggen
Håvard ///M3 Skrevet Desember 13, 2006 Skrevet Desember 13, 2006 Det stemmer. Skal ikke være pakninger på påfylling/tappepluggene så det trenger du ikke bry deg om
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå