Ivanrogov Skrevet Desember 14, 2006 Skrevet Desember 14, 2006 Da har jeg kjøpt meg nye senkefjærer. Ettersom de som sto på bilen fra før, ikke stemte med de i vognkortet. Spm1: Er det vanskelig og bytte fjærer rundt om? Spm2: Hvilke verktøy trenger jeg? Fjærklemmer!? Tips og erfaringer, sleng det ut Bilen er en E30 320i Touring.
Azzido Skrevet Desember 14, 2006 Skrevet Desember 14, 2006 Vil tro det er rimelig samme fremgangsmåte som på e36 som jeg selv bytta på nettopp. Det jeg trengte var fjærklemmer og mekka til en finurlig sak for å få skrudd toppmuttern på demperne... Ellers så bytta jeg alt av pakninger og foringer også i samme slenge. Mulig du finner noen tips i tråden min. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=34416&postdays=0&postorder=asc&start=0
Jan e34 Skrevet Desember 14, 2006 Skrevet Desember 14, 2006 Det er vel ikke dumt med et sånt verktøy http://www.biltema.no/products/product. ... emId=82368
tobben! Skrevet Desember 14, 2006 Skrevet Desember 14, 2006 Det er vel ikke dumt med et sånt verktøyhttp://www.biltema.no/products/product. ... emId=82368 Hva er den saken til?
Bmw-Racer Skrevet Desember 14, 2006 Skrevet Desember 14, 2006 17 og 19mm nøkkelene er helt topp,men støtdemperhylsene passet ikke på mine orginal bmw dempere(der passer 8mm)passer heller ikke på KW sports dempere. passer de fleste støtdempere er vel å ta litt hardt i http://www.biltema.no/products/product. ... emId=82368
e30forever Skrevet Desember 14, 2006 Skrevet Desember 14, 2006 Hei. Har gjort dette selv på min 320 og det er ikke så vanskelig. Fjærklemmer er et must. Den enkleste fremgangsmåten er å ta ut fjærbeina i sin helhet. Tre muttere i toppen, de du ser fra motorrommet og to stk mot bærearmen og styrestaget i bunnen. De to sistnevnte er bærekuler og kan ha en tendens til å gå rundt når du prøver å løsne dem. De er koniske, så trikset er å tvinge dem lenger inn på festet med feks ei stor vannpumpetang. Når du har fått alt ut er det bare å stramme fjærklemmene (2stk per fjær) og skru opp støtdempermutteren. Monter senkefjærene, sett alt sammen igjen.Vær oppmerksom på at enkelte senkefjærer har opp og ned, da skal som regel skrifta på fjærene være rett vei når alt er montert på bilen. Bak er det mye enklere, bare løft opp bilen og press bærearmen ned med feks et spett. Ta fjæra ut og erstatt den med ny. Du trenger ikke å løsne en eneste bolt.
Ivanrogov Skrevet Desember 14, 2006 Forfatter Skrevet Desember 14, 2006 Ah. Takk for en skikkelig beskrivelse.
D.Toft Skrevet Desember 14, 2006 Skrevet Desember 14, 2006 mutteren i toppen går lettere av met luftverktøy.. pleier å løsne den først, før du jekker bilen opp.. skrur den nesten helt av..
Ivanrogov Skrevet Desember 14, 2006 Forfatter Skrevet Desember 14, 2006 Den i midta det? Skru nesten helt ut, før jeg jekker og skrur ut resten.. *huske*
Ivanrogov Skrevet Januar 17, 2007 Forfatter Skrevet Januar 17, 2007 Bak venstre side brukte jeg kanskje 30min bare på og FÅ ut fjæra. Klemte den sammen med fjærklemmer, og videre med BREKKJÆRN for og få den ut. hehe.. Bakstillinga kommer ikke lenger ned, regner med det er demperen som holder igjen? (fikk såklart ikke løsnet den, for den satt noe inni H.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå