Frode_E30 Skrevet Desember 15, 2006 Skrevet Desember 15, 2006 Motoren er nå innkjørt og går som ei klokke Har prøvd litt over 3000rpm og da slutter den å dra, mest bare "gurgling"?? Går helt strøkent under 3000, og turboen lader på 2000. Står på minimum trykk som er 0,5-0,6bar. Det lader den hele veien fra ca2500rpm. Er det logiskt at den ikke får bensin da den originale btr skal ha vakum for å gi mer bensin, men får nå trykk istedet pga turboen? Skal bytte til progressiv btr 1-1:4, men tenkte jeg først skulle få den til å gå normalt. Er dette vanlig? Tips? http://img132.imageshack.us/img132/6789/bmwturbotg4.jpg
propan Skrevet Desember 15, 2006 Skrevet Desember 15, 2006 Du kjører helt orginal innsprut? Den orginale forandrer seg ikke ved turbo,den senker kun bensintrykket 0.5kg ved vakum når du går av gassen. Kjøp btr 1,4:1 som du sier så tenker jeg det hjelper,du vil ikke få det til å gå rent på orginal innsprut uten. Da raser det før du aner.
Frode_E30 Skrevet Desember 15, 2006 Forfatter Skrevet Desember 15, 2006 Ja får snart på 535 dysene, men tenkte å begynne med ny btr. Hvem selger disse progressive btr med 1-1:4 MED manometer?? Skal da den originale fjernes eller kobles den bare etter den?
D.Toft Skrevet Desember 15, 2006 Skrevet Desember 15, 2006 ang btr, hva er best: 1-1 eller 1.4-1? hva er org på m20b25?
Frode_E30 Skrevet Desember 15, 2006 Forfatter Skrevet Desember 15, 2006 ang btr, hva er best: 1-1 eller 1.4-1? hva er org på m20b25? Originalt er vel fast trykk på 3bar..
ehrnst Skrevet Desember 15, 2006 Skrevet Desember 15, 2006 den gamle skal fjernes http://kimmit-sport.com/e-shop/product_ ... ucts_id/72 edit: så nå det var 1:1
gbraen Skrevet Desember 15, 2006 Skrevet Desember 15, 2006 GIK turbo i Kongsberg selger progressive bensintrykkregulatorer, 1,4:1. Kjøp heller en MF2 med ekstradyser, har brukt dette selv, enkel å grei måte å få det til å fungere på. Skift ut den slangen som smører/kjøler turboen, kan ikke ha noe med slangeklemme der, må være pressa koblinger og helst skikkelig armert.
Frode_E30 Skrevet Desember 15, 2006 Forfatter Skrevet Desember 15, 2006 Skift ut den slangen som smører/kjøler turboen, kan ikke ha noe med slangeklemme der, må være pressa koblinger og helst skikkelig armert. Må isåfall bytte de nipplene da.. Hvor får man kjøpt slanger og nippler som passer?
propan Skrevet Desember 16, 2006 Skrevet Desember 16, 2006 Tess etc. Du har brukt en uarmert bensinslange som trengt talt er forbudt. Den tåler ikke varme og sprekker fort ved varme kombinert med trykk. Du må ha armert slange med skrukoplinger som sagt her før.
Frode_E30 Skrevet Desember 16, 2006 Forfatter Skrevet Desember 16, 2006 Okey, takker for svar! Kjøpte denne bilen med det meste ferdigmontert, skal kontakte tess. Blir vel bra bil av dette til slutt
Rotty Skrevet Desember 16, 2006 Skrevet Desember 16, 2006 Kjøp heller en MF2 med ekstradyser, har brukt dette selv, enkel å grei måte å få det til å fungere på.quote]er dette tillegsprut? og hvor selges det? jeg fant men gik sidene kommer ikke opp hos meg, noen andre som selger btr 1:4:1
gbraen Skrevet Desember 17, 2006 Skrevet Desember 17, 2006 http://www.gikturbo.se/performance.asp? ... =2&level=1 Her har du å velge mellom. Ring GIK turbo Norge, de har samme produktene der. Tlf 32767000 Har en kompis med 325i E36 og turbo, han har kun tenningssenker og progressiv btr i tillegg til turbo og IC. AFR på full gass ca 11,5-12,0:1.
Rotty Skrevet Desember 17, 2006 Skrevet Desember 17, 2006 Hva er forskjell på en progresiv og en justerbar btr? litt teit spm men fant ikke nå info om det.
Frode_E30 Skrevet Desember 17, 2006 Forfatter Skrevet Desember 17, 2006 progressiv btr gir mere bensin når turbotrykket øker. justerbar btr er fast trykk, men kan selvfølgelig justeres.
Rotty Skrevet Desember 17, 2006 Skrevet Desember 17, 2006 progressiv btr gir mere bensin når turbotrykket øker. justerbar btr er fast trykk, men kan selvfølgelig justeres. ah takker så mye
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå