Garasjesalg Skrevet Desember 15, 2006 Share Skrevet Desember 15, 2006 Noen som har et bilde av veivhus ventilasjonen installert? Har aldri vært borti det før... Skal det gå en slange fra veivhuset til tanken med et filter montert utenpå? Eller har jeg missforstått her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TexWiller Skrevet Desember 15, 2006 Share Skrevet Desember 15, 2006 Alle motorer har veivhusventilasjon orginalt. Den går fra toppdeklset eller bunnpannen til innsuget. Men ved trimming så ledes denne til en ekstern tank/beholder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattrokiller Skrevet Desember 15, 2006 Share Skrevet Desember 15, 2006 Alle motorer har veivhusventilasjon orginalt. Den går fra toppdeklset eller bunnpannen til innsuget. Men ved trimming så ledes denne til en ekstern tank/beholder Hva er fordelen med det, vet du det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Desember 16, 2006 Share Skrevet Desember 16, 2006 Veivhusventilasjon er for å forbrenne skadelige gasser bla. Det quattrokiller ser ut til å mene er slangene til kullkanister. Disse fører overskuddsbensindamp til et kullfilter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.E.E. Skrevet Desember 17, 2006 Share Skrevet Desember 17, 2006 Alle motorer har veivhusventilasjon orginalt. Den går fra toppdeklset eller bunnpannen til innsuget. Men ved trimming så ledes denne til en ekstern tank/beholder Hva er fordelen med det, vet du det? Hvis poenget er å få mye krefter ut av en bil, vet vi at temperaturen på innsugsluften spiller en vesetlig rolle. Ved å lede veivhus-ventilasjonen til en catch-tank, slipper en å få varm oljedamp inn i innsuget. Lurer forresten på hvor mye dette egentlig har å si for effekten på standard biler. Hadde vært atrig å testet. Preinsippet er utrolig enkelt, så en kan faktisk lage en catch-tank av en drikkeflaske på noen få minutter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian329 Skrevet Desember 17, 2006 Share Skrevet Desember 17, 2006 Om man ikke fører veivhusventilasjonen til en ekstern beholder ved turbokonvertering så vil veivhuset trykksettes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 323i E36 Skrevet Desember 17, 2006 Share Skrevet Desember 17, 2006 Om man ikke fører veivhusventilasjonen til en ekstern beholder ved turbokonvertering så vil veivhuset trykksettes. Dette er vel også en måte å gjøre det på: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Desember 17, 2006 Share Skrevet Desember 17, 2006 Er ikke lovlig da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 323i E36 Skrevet Desember 17, 2006 Share Skrevet Desember 17, 2006 Ikke lovlig? Pga gasser? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattrokiller Skrevet Desember 17, 2006 Share Skrevet Desember 17, 2006 Er det noen ulemper med det eksterne systemet? Den oljedampen som kommer tilbake i innsuget orginalt, har det noe funskjon når det gjelder smøring feks? Tenkte kansje det er gunstig over tid at det kommer oljedamp i innsuget, liten dose, men dog. Bli jo litt to-takter prinsipp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Desember 17, 2006 Share Skrevet Desember 17, 2006 Alle motorer har veivhusventilasjon orginalt. Den går fra toppdeklset eller bunnpannen til innsuget. Men ved trimming så ledes denne til en ekstern tank/beholder Hva er fordelen med det, vet du det? Oljedampen far veivhuset går inn i gasspjeldet og blir forbrent. Dette er selvsagt ikke bra for forbrenningen hvor det kun skal være luft og bensin, ved å føre oljedampen fra veivhuset i en egen tank, altså ikke inn i motoren igjen, vil man da bedre forbrenningen, noe som gir økt ytelse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Desember 17, 2006 Share Skrevet Desember 17, 2006 Poenget med veivhusventilasjon i dag er å forbrenne uforbrent drivstoff bla. Krav til utslipp bla-bla-bla Det man vil oppnå er altså å redusere utslipp av skadelige gasser (Les: bensin/oljedamp) dette ved å føre dampen inn i innsug igjen,for å oppnå større grad av forbrenning. Napper man av dette blir det som å kjøre uten kullkanister,eller med oljelekkasje. Ulovlig... Finnes sikkert en måte å gjøre dette miljøvennlig osv uten å føre den tilbake, men skjønner ikke helt vitsen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Garasjesalg Skrevet Desember 18, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 18, 2006 Lovlig eller ikke er helt urelevant for meg Men ok. På M20B25 motoren er der et ånderør fra bunndelen til innsuget. Dette er vel det? Bare ta vekk den montere på slange til tanken med 25mm filter på da? Tenkte og benytte meg av catchtanken til pure-pf. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Desember 18, 2006 Share Skrevet Desember 18, 2006 Holder vel å ta slangen som går fra toppdekslet til en tank -ikke skyt meg om jeg tar feil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Garasjesalg Skrevet Desember 18, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 18, 2006 Og si meg en ting..Hvor faen er lambdaen på disse motorene Må nok benytte meg av bredbåndslamba senere så burde jeg nesten vite hvor den orginale står.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå