Gå til innhold

Veivhusventilasjon


Garasjesalg
 Share

Anbefalte innlegg

Alle motorer har veivhusventilasjon orginalt. Den går fra toppdeklset eller bunnpannen til innsuget. Men ved trimming så ledes denne til en ekstern tank/beholder

Hva er fordelen med det, vet du det?

Hvis poenget er å få mye krefter ut av en bil, vet vi at temperaturen på innsugsluften spiller en vesetlig rolle. Ved å lede veivhus-ventilasjonen til en catch-tank, slipper en å få varm oljedamp inn i innsuget. Lurer forresten på hvor mye dette egentlig har å si for effekten på standard biler. Hadde vært atrig å testet. Preinsippet er utrolig enkelt, så en kan faktisk lage en catch-tank av en drikkeflaske på noen få minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle motorer har veivhusventilasjon orginalt. Den går fra toppdeklset eller bunnpannen til innsuget. Men ved trimming så ledes denne til en ekstern tank/beholder

Hva er fordelen med det, vet du det?

Oljedampen far veivhuset går inn i gasspjeldet og blir forbrent. Dette er selvsagt ikke bra for forbrenningen hvor det kun skal være luft og bensin, ved å føre oljedampen fra veivhuset i en egen tank, altså ikke inn i motoren igjen, vil man da bedre forbrenningen, noe som gir økt ytelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget med veivhusventilasjon i dag er å forbrenne uforbrent drivstoff bla.

Krav til utslipp bla-bla-bla :D

Det man vil oppnå er altså å redusere utslipp av skadelige gasser (Les: bensin/oljedamp) dette ved å føre dampen inn i innsug igjen,for å oppnå større grad av forbrenning.

Napper man av dette blir det som å kjøre uten kullkanister,eller med oljelekkasje. Ulovlig...

Finnes sikkert en måte å gjøre dette miljøvennlig osv uten å føre den tilbake, men skjønner ikke helt vitsen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...