Hedfelt Skrevet Desember 16, 2006 Skrevet Desember 16, 2006 Etter en god del respons angående anlegget mitt har jeg bestemt meg for å legge uten en tråd om bilen min, hva jeg har gjort med den og hva jeg skal gjøre med den videre. Bilen er en 1993 modell 318i med den fineste BMW fargen, lagunegrønn metallic Bilen er lakkert helt ned og den var relativt standard da jeg kjøpte den for snart 1 og 1/2 år siden. Eneste som var gjort med den var hvite blinklys. Det jeg i skrivende stund har gjort med den utenom normalt vedlikehold er følgende: - Orginal M front - Shortshift fra E36 M3 - CCFL 7000K angeleyes og fjernet øyelokk som satt på en stund - K&N konfilter - Rieger M-diffusor i orginal bakfanger - Eksos fra katalysator og bakover - AP 40/30 senk - "E39 look" baklykter - div. dekk, matter osv. - Sony Xplod XM-2002GTR forsterker - Infinity Kappa 50.5CS 5,25'' frontsett - MDS fanatic 700W bassere x 2 - Sony Xplod 6*9'' som forløpig er tatt ut ANLEGGET: Anlegget er ikke på langt nær ferdig, mye arbeid og finpuss gjenstår, for ikke å nevne demping I sommer satt jeg (med en god del hjelp av fatter'n) i gang med litt glassfiberbygging. Erfaringen vi sitter med nå er vel egentlig at det er ganske mye arbeid. Etter å ha surfet nettet en god stund for å finne info og eksempler på hvordan jeg ville ha det tegnet jeg et oppsett jeg ville ha og skaffet deretter materialer. Glassfibermatte hadde vi i massevis ettersom fatter'n har drevet med litt båtbygging tidligere, så det vi trengte videre var egentlig bare masse med polyester, herder, slippmiddel, maskeringsteip og alu-folie. For ikke å nevne gassmasker, ruller, pensler og MDF da. Mye maskering er viktig når man skal dytte bagasjen full av farlige kjemikalier Også greit med tanke på å få ut glassfiberen igjen. Etter et lag glassfiber tok vi ut bunnen og fortsatte med 5 nye lag før vi monterte et trestativ med en MDF-ring vi freste ut for å få senket elementet ned. Underveis... Trukket med stoff før vi smurte på polyester og deretter la på 5 til 6 lag med glassfiber. Etter mye om og men ser det slik ut i dag. Vi bygde nytt gulv for å senke ned forsterkeren i og trakk kassene (etter sliping og sparkling) samt gulvet i stoff. Alulistene er delvis hjemmemekka. Men det er jo ikke nok med bare bass, så derfor gikk jeg til innkjøp av et Infinity 50.5CS 5.25'' frontsett som skulle få erstatte de elleville orginale 25W Nokia høyttalerene Diskantene havner oppe på "speildekslet" på dørene. Disse er ikke helt ferdige ennå. Disse er laget ved hjelp av braketter som fulgte med settet samt et par lag polyester på stoff. Bilen rett etter innkjøp. Noen bilder av slik den er nå, bortsett fra at den nå har angeleyes og ikke øyelokk ... Montering av front i sommer... VIDERE PLANER: Bygge ferdig anlegget, trekkes mer om baki, eventuelt finne finere stoff å trekke i. Finpussing av listene og montere en til forsterker og kondensator. MDS basserne skal byttes ut.
Azzido Skrevet Desember 16, 2006 Skrevet Desember 16, 2006 Bra prosjekt dette misunner deg kunnskapen om bruk av glassfiber og støping tenkte selv å starte med ett stereo prosjekt etterhvert
Nautiluz Skrevet Desember 17, 2006 Skrevet Desember 17, 2006 Pent detta. Bare å bygge i vei morro med polyester. hehe.. Om du trenger noe sterkere polyester så kan du si i fra til meg.
Hedfelt Skrevet Desember 17, 2006 Forfatter Skrevet Desember 17, 2006 Takker for hyggelige tilbakemeldinger Når det gjelder pris så er tid penger for å si det sånn, det samme gjelder vel glassfiber hehe.
mbrothe Skrevet Desember 17, 2006 Skrevet Desember 17, 2006 Hvordan får du skifta pærene i baklyktene?
Dirty Skrevet Desember 18, 2006 Skrevet Desember 18, 2006 jeg syns synd på deg når du skal bytte dempere men fint ble det
Hedfelt Skrevet Desember 18, 2006 Forfatter Skrevet Desember 18, 2006 Hehe, skifte pærer går relativt greit, litt skruing så er det bare å skyve kassene til side. Dempere skal nok gå det også, må bare demontere en god del først Verre er det kanskje med tanke på punktering da men
Sollitoo Skrevet Desember 18, 2006 Skrevet Desember 18, 2006 jeg driver å hjelper en kompis av meg med litt anlegg bygging.. men vi har brukt veldig fin hønse netting, nesten samme opplegget som du har, men detta skal bak i en golf da, sånn det ser ut nå blir det bra tror jeg, bare slipe jobben som kan bli treg.. Men vi har laget kassa hans etter hva som ble kult i golfen... det er 2 x 45 liter kassene hans, hvor mye er det dine rommer? Skal inn to 12" i kassa hans, de råeste elimentene til Focal, husker ikke hva de heter.. Men har ihvertfall fått inn 3 komsett til focal i kupèn, utopia eller noe heter de, de er det sinnsyk lyd i... Focal er veldig å ambefale, hvis du har tenkt til å bytte merke i bilen din!?
Nautiluz Skrevet Desember 19, 2006 Skrevet Desember 19, 2006 Skal inn to 12" i kassa hans, de råeste elimentene til Focal, husker ikke hva de heter.. Men har ihvertfall fått inn 3 komsett til focal i kupèn, utopia eller noe heter de, de er det sinnsyk lyd i... Focal er veldig å ambefale, hvis du har tenkt til å bytte merke i bilen din!? Det er bare den minste serien til Focal som er i 12" dem større er i 11" og 13". Og om han har 3stk utopia i bilen koster det rundt 70000kr Men kan være ening med deg at siden trådstarter har ett såpass gjennomført anlegg burde bytte til focal
Hedfelt Skrevet Januar 2, 2007 Forfatter Skrevet Januar 2, 2007 Endelig på nett igjen! Første gang på over en uke tror jeg, sånn er det å ha ferie Bytte bassere er noe jeg har planer om å gjøre ganske snart, skal bare måle det nøyaktige volumet først da jeg bare har et ca. mål fra da vi holdt på i sommer. Husker ikke i hodet hva det volumet var, men det passet relativt greit overens med anbefalt volum til MDS'ene. Kommer med nøyaktig volum når det er målt til deg som lurte på det (Sollitoo)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå