Nautiluz Skrevet Januar 3, 2007 Skrevet Januar 3, 2007 Ca mål holder nok. Eneste du burde være sikker på er at dem er like store. Du skal utenfor +/- 15% før kasse volumet har noe hørbar effekt. Større lukket kasse dypere frekvens, men det vet du sikkert. Du får gi lyd i fra deg om Focal skulle være intressant.
Hedfelt Skrevet Januar 8, 2007 Forfatter Skrevet Januar 8, 2007 Da kommer en aldri så liten update Har fått målt kassevolum ved å fylle med vann og volumet viste seg å være ca. 40 L, nærmere 41,5 L for å være nøyaktig.. Har kun målt på en kasse, så kan jo være det er litt avvik mellom dem, men tror ikke det er så ille. Har også fått trukket "diskantdekslene" i ekte skinn, så nå begynner de å være klare for montering. Bare litt finpuss til før de glir på plass... Skal blant annet sy de inn på toppen (øverste vinkelen) slik at skinnet folder seg bakover slik at det ikke blir en stygg kant der når man monterer de. Slik ser de ut i deilig, überhøyoppløselig samt superb bildekvalitet ala SonyEricsson
ryste Skrevet Mars 15, 2007 Skrevet Mars 15, 2007 Det bagasje rommet ditt ble rått, faen jeg vil være flink som deg =) Mye penger skulle du hatt for å mekke det bagasjerommet i en annen bil? må bare lure ;D
Mirakulix Skrevet Mars 15, 2007 Skrevet Mars 15, 2007 Dette ble sinnsykt rått He///e ;D Skal begynne i morgen. Tror jeg følger prøver på det samme som deg
Hedfelt Skrevet Mars 17, 2007 Forfatter Skrevet Mars 17, 2007 Hehe, takker for skryt Tror ikke jeg skal begynne med noen kommersiell drift av dette helt enda da men, så foreløpig må du nok bygge selv Ryste
Mirakulix Skrevet Mars 17, 2007 Skrevet Mars 17, 2007 Begynte med dette igår. Ser det blir å gå en god del glassfiber, polyester og pensler
Hedfelt Skrevet Mars 18, 2007 Forfatter Skrevet Mars 18, 2007 Du får legge ut noen bilder etterhvert da Mirakulix, spennende å se hvordan det blir Har forresten skjedd litt små ting med bilen siden sist jeg oppdaterte nå. M-tech speil og ny lambda er på vei samt at jeg også har fått meg ny frontrute som følge av en litt drøy steinsprut. Div. bremserør er byttet pluss at noen av de gamle er slipt ned og tectylert på nytt Var noen tullinger som hadde kastet en stein i veien jeg var så heldig å kjøre over Burde vært skutt...
Hedfelt Skrevet Mai 22, 2007 Forfatter Skrevet Mai 22, 2007 Jaja, lenge siden jeg har oppdatert her nå... Kanskje ikke så rart med tanke på at jeg er i militæret. Meeen det har jo skjedd noen små ting siden sist da. M-tech speilene er lakkert og montert samt at jeg har fått montert inn diskantene og delefilter Til helgen tenker jeg at jeg skal få montert på sideskjørtene jeg har liggende. Bilde av diskant i ultra lav kvalitet og elendig lysforhold, bedre bilder kommer etterhvert.
bmwJon Skrevet Juni 3, 2007 Skrevet Juni 3, 2007 hvordan er det bygd opp under all glassfiberen?..står bassene i noen innebygde bokser (evt. treverk eller noe?)..eller står den rett og slett bare nedi glassfiberen?
^B^M^W^ Skrevet Juni 3, 2007 Skrevet Juni 3, 2007 bmwJon: Hvis du ser på bildene han har lagt ut ser du oppbyggingen med en ring av mdf som elementene står og er skrudd fast i går jeg ut fra, resten av kassen er i glassfiber, han skriver 5-8 lag, det blir vell 10mm ++ Glassfiber er jo et stivt materiale så jeg tror nok det holder fint =)
Hedfelt Skrevet Juni 5, 2007 Forfatter Skrevet Juni 5, 2007 Blir fin lyd med glassfiber så lenge du demper bra.
bmwJon Skrevet Juni 5, 2007 Skrevet Juni 5, 2007 sikkert litt dumt spørsmål, men hvor demper du, og hva demper du med?
Hedfelt Skrevet Juni 7, 2007 Forfatter Skrevet Juni 7, 2007 Jeg har dempet inne i kassene langs veggene med en type skumgummi eller dempeull, dette for å fjerne resonansen. Slikt selger de hos en hver bilstereoforhandler eller f. eks på biltema. Siden glassfiber er såpass stivt og hardt har det lett for å bli mye resonans, det kan i verste fall høres ut som om man spiller i en tønne om det ikke dempes.
bmwJon Skrevet Juni 7, 2007 Skrevet Juni 7, 2007 hmm, spørs om det ikke må bli glassfiberanlegg i bmw'n min å
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå