Gå til innhold

Er det egentlig brems på denne diffen? e30 325

Ch88
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Lurer på om det egentlig er brems på gamle diffen min. den bremser/sperrer ikke. men ifølge forje eier skulle det vist være brems på den. tallene som står på diffen er: 3,73 5311

noen som kan tyde seg frem til om det er brems eller ikke? :)

bilen en er 90mod 325i

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er fryktelig enkelt å sjekke om det er diffbrems på bilen 8) sett kjerra i 1 gear og riv laus ta noen piruetter :lol: Hvis det går som en lek hver gang er det sperre på den. testen må taes på asfalt 8)

Alternativt kan du jekke opp ene siden og prøve å vri hjulet mens bilen står i fri hvis det er enkelt er det ikke sperre på den er det derimot tungt som F er det sperre 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er fryktelig enkelt å sjekke om det er diffbrems på bilen 8) sett kjerra i 1 gear og riv laus ta noen piruetter :lol: Hvis det går som en lek hver gang er det sperre på den. testen må taes på asfalt 8)

Alternativt kan du jekke opp ene siden og prøve å vri hjulet mens bilen står i fri hvis det er enkelt er det ikke sperre på den er det derimot tungt som F er det sperre 8)

jada vet at den ikke bremser. men den kunne jo kanskje være ødlagt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

står den en s på nummer plata di? uten s før tall er det ingen diffbrems, eller du kan ta jekk trikset som autoart sier.

står ingen S der nei. så da er den bare kast da :( jeg som hadde håpa det var en ødlakt bremse-diff som kanskje kunne fikses.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

står den en s på nummer plata di? uten s før tall er det ingen diffbrems, eller du kan ta jekk trikset som autoart sier.

står ingen S der nei. så da er den bare kast da :( jeg som hadde håpa det var en ødlakt bremse-diff som kanskje kunne fikses.

og fikse en diffbrems er langt dyrere enn og finne deg en brukt enn enten her til lands eller på ebay.

men som autoart sier quife innmat er go sort.

ellers finnes der jo esab sperrer, men det vil jeg ikke anbefale;P (sveisadiffer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

325Ti hva er det som er så dyrt med å fikse diffen da ? bare lurer siden jeg holder på med det nå. =)

kjøper du ny innmat fra BMW med lammeller,lager,pinjong og styr kommer de på nesten 20 k. iallefall heroppe. dette er origianle BMW da, prisene til kaaz og quife vet jeg ikke i hodet, men regner me de ikke er billige. en brukt diffbrems fra tyskland får du får 3-3500

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk pris på lagerene hos os bildeler da fikk jeg 1400,- for ett lager bak på diffen, sjekka opp med en lokal forhandler (jobber som cnc operatør og vi har litt rabatter på div. så alle lagrene endte på 1200,-) istedenfor 1400x4 viser bare at det er litt avanse på delene. diffen som jeg har må det bare byttes lager i , jeg har aldri gjort det så tar det litt som det kommer. shimsene lager jeg på jobb. like greit det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaaz har også sterke differ, men prisen ligger deretter også.. tror det er ca 10lapper for innmat.

hørtes intresangt ut. men akkurat brukt 5 lapper på m3 diff da så blir nok ikke med det første. men hadde jo vært gøy å lagd no sperre diff av den gamle diffen. skal ihvertfall åpne den for å ta en titt hvordan det ser ut. så blir det vel antagligvis å sveise den da hvis ikke jeg kommer over no billig innmat med brems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk pris på lagerene hos os bildeler da fikk jeg 1400,- for ett lager bak på diffen, sjekka opp med en lokal forhandler (jobber som cnc operatør og vi har litt rabatter på div. så alle lagrene endte på 1200,-) istedenfor 1400x4 viser bare at det er litt avanse på delene. diffen som jeg har må det bare byttes lager i , jeg har aldri gjort det så tar det litt som det kommer. shimsene lager jeg på jobb. like greit det.

lagrene er ikke dyre. men så er ikke det og overhale en brems heller da;)

er lamellene som i hovedsak koster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...