Gå til innhold

Nedskalering av bilde til avatar??

Toro
 Share

Anbefalte innlegg

søk litt på dette.. i den forrige tråden som omhandlet dette. så kom Gunnar med et brilliant innlegg på dette. det var en applikasjon i Windows. som het "resize" eller noe lignende.

lå ihvertfall på Mic. Windows sidene. jeg lastet det ned der. og det fungerer som en drøm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker photoshop cs2 til å endre størrelsen på bilder bl.a før jeg legger dem ut her. (er da eneste jeg kan i photoshop :P )

Et problem jeg har er å få bildene under 12kb. Bildene jeg tar med mitt kamera (eos-350) blir ofte 4-5mb. Når jeg endrer størrelsen til rundt 100*68pixler og dårligste lagringskvalitet, så er fortsatt filen over 12kb... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superbeetle, Velg 'Save as for web..' i PS, så får du det lett under 12kB.

Resizeren teck snakker om heter Microsoft Windows Image Resizer, og er fra Microsoft PowerToys. Image Resizeren kan lastes ned herfra: http://www.microsoft.com/windowsxp/down ... rtoys.mspx (se et stykke ned på høyre side).

Liten og kjapp utility som gjør at du får opp resize-valg når du høyreklikker på en fil.. velg custom og tast inn størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superbeetle, Velg 'Save as for web..' i PS, så får du det lett under 12kB.

Resizeren teck snakker om heter Microsoft Windows Image Resizer, og er fra Microsoft PowerToys. Image Resizeren kan lastes ned herfra: http://www.microsoft.com/windowsxp/down ... rtoys.mspx (se et stykke ned på høyre side).

Liten og kjapp utility som gjør at du får opp resize-valg når du høyreklikker på en fil.. velg custom og tast inn størrelse.

ah...sehr gut! Da blir det bilde på meg iallefall.... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...