Gå til innhold

Hvor mye tåler et understell? Tar det skade?

Sunspec
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg bare lurte på hvor mye et orginalt understell tåler. Tenkte ikke på antall HK, men med tanke på juling fra sladding, dumper osv.

Fordi jeg føler at understellet får masse, ja kanskje litt for masse juling når jeg prøver og ligge bredt. Først så slepper det, så plutselig så tar det tak igjen! snakk om 30-50km/t og noen ganger full bil.

Er dette veldig skadelig eller? Tar understellsinnfestninger også skade av dette?

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det sliter veldig på foringer, opphengskuler, hjullager osv med sånn herjing. det sliter mer når du har en bil med lite power i, og røsker og river for å få det til å slippe litt for så å hugge tak igjen. sliter selvsagt mer med full bil , da bilen blir endel tyngre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du beskriver der kaller man på godt norsk rasskjøring av bilen. Du sliter på hele bilen, drivverk foringer dempere innfestninger. Alt...Til slutt så ender du opp med en bil so er so herpa at det føles ut som du kjører vannseng med hjul på :? ..Viss du bare gir på i en sving uten å herje med clutchen så er det ikke det verste da, men dersom du bryter løs med full gass og full bil for å spinne så kan du vente på en brukbar klonkelyd fra diffen eller kassa di...Men nå er det jo vinter, da kan man leike seg litt ekstra, da er det liten påkjenning for alt det overnevnte. Men viss du er flink og bytter slitedeler som foringer og diverse andre ting så kan det være at bilen din holder seg ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner.. Det var det jeg tenkte. Men jeg tror jeg har vært litt uklar.

Jeg prøver bare å få bilen til å slippe på våt/glatt asfalt, men noen ganger dukker tørr asfalt opp, og da tar det godt tak.

Jeg gir aldri bånn gass, også slipper klutsjen. Det blir litt dumt ja.

Skal uansett bytte motor og drivverk/bærebro++, men er litt redd for at originalfestene til understellet skal gå/har gått :?

Det blir vel ikke så fort ødelagt håper jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke hvordan det er på e34, men på e36 er dette en svakhet, innfestingene til bakstillinga ruster/blir revet i stykker, en kompis av meg klarte dette med en 320i. m3 3,2 l har forsterkningsplater som kan sveises på, vet ikke hvordan dette er med 34, men det kan sikkert skje hvis du herjer nok.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe problem.

Det som jeg har sett har gitt seg er innfesting til nedre bærearm front, men denne traversen med feste kan bare byttes. I det tilfellet hvor det blir ødelagt er det dessuten når det slår nedi seriøst :D

resten mener jeg holder, har aldri sett disse punktene noe spes rustskadet heller...

For å hjelpe understellet kan det være greit med powerflex og tårnavstivere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...