Sunspec Skrevet Desember 17, 2006 Share Skrevet Desember 17, 2006 Hei, Jeg bare lurte på hvor mye et orginalt understell tåler. Tenkte ikke på antall HK, men med tanke på juling fra sladding, dumper osv. Fordi jeg føler at understellet får masse, ja kanskje litt for masse juling når jeg prøver og ligge bredt. Først så slepper det, så plutselig så tar det tak igjen! snakk om 30-50km/t og noen ganger full bil. Er dette veldig skadelig eller? Tar understellsinnfestninger også skade av dette? Takker for alle svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Desember 17, 2006 Share Skrevet Desember 17, 2006 Sladd på vått og glatt føre, så slipper du å ødelegge bilen, og så er det mye mer behagelig. Det sier seg selv at det blir mye mer belastning enn normalt i det bilen tar tak igjen på tørr asfalt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Desember 17, 2006 Share Skrevet Desember 17, 2006 Det skal vel egentlig tåle ganske mye. Men så er jo kreftene det utsettes for kollosale også da.. Ellers er det vel bare en måte å finne det ut på Edit: Ja som gunnar sier også, sladd ikke for mye på tørr asfalt! Det er det føret som utsetter understellet mest. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bård Skrevet Desember 17, 2006 Share Skrevet Desember 17, 2006 det sliter veldig på foringer, opphengskuler, hjullager osv med sånn herjing. det sliter mer når du har en bil med lite power i, og røsker og river for å få det til å slippe litt for så å hugge tak igjen. sliter selvsagt mer med full bil , da bilen blir endel tyngre... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36-M-Tech cab Skrevet Desember 17, 2006 Share Skrevet Desember 17, 2006 Det du beskriver der kaller man på godt norsk rasskjøring av bilen. Du sliter på hele bilen, drivverk foringer dempere innfestninger. Alt...Til slutt så ender du opp med en bil so er so herpa at det føles ut som du kjører vannseng med hjul på ..Viss du bare gir på i en sving uten å herje med clutchen så er det ikke det verste da, men dersom du bryter løs med full gass og full bil for å spinne så kan du vente på en brukbar klonkelyd fra diffen eller kassa di...Men nå er det jo vinter, da kan man leike seg litt ekstra, da er det liten påkjenning for alt det overnevnte. Men viss du er flink og bytter slitedeler som foringer og diverse andre ting så kan det være at bilen din holder seg ok. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sunspec Skrevet Desember 18, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 18, 2006 Skjønner.. Det var det jeg tenkte. Men jeg tror jeg har vært litt uklar. Jeg prøver bare å få bilen til å slippe på våt/glatt asfalt, men noen ganger dukker tørr asfalt opp, og da tar det godt tak. Jeg gir aldri bånn gass, også slipper klutsjen. Det blir litt dumt ja. Skal uansett bytte motor og drivverk/bærebro++, men er litt redd for at originalfestene til understellet skal gå/har gått Det blir vel ikke så fort ødelagt håper jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bård Skrevet Desember 18, 2006 Share Skrevet Desember 18, 2006 vet ikke hvordan det er på e34, men på e36 er dette en svakhet, innfestingene til bakstillinga ruster/blir revet i stykker, en kompis av meg klarte dette med en 320i. m3 3,2 l har forsterkningsplater som kan sveises på, vet ikke hvordan dette er med 34, men det kan sikkert skje hvis du herjer nok.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sunspec Skrevet Desember 18, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 18, 2006 Takk bård, Noen andre her som vet hvordan det er med E34? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Desember 18, 2006 Share Skrevet Desember 18, 2006 Er ikke noe problem. Det som jeg har sett har gitt seg er innfesting til nedre bærearm front, men denne traversen med feste kan bare byttes. I det tilfellet hvor det blir ødelagt er det dessuten når det slår nedi seriøst resten mener jeg holder, har aldri sett disse punktene noe spes rustskadet heller... For å hjelpe understellet kan det være greit med powerflex og tårnavstivere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattrokiller Skrevet Desember 19, 2006 Share Skrevet Desember 19, 2006 At går vel så lenge du ikke treffer fortauskanter og sånn. Å ta brekksladd og så treffe en fortauskant sidelengs er ikke noe særlig feks (ja, har skjedd meg) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TomasK Skrevet Desember 19, 2006 Share Skrevet Desember 19, 2006 Jeg leker ihvertfall litt ifra meg når det er glatt og våt asfalt. Liker meg ikke på tørr asfalt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sunspec Skrevet Desember 19, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 19, 2006 Det var sånn jeg håpet på at det var Men ved å skru på ett 535-540 understell, så vil understellet klare 400 RWHP håper jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Desember 19, 2006 Share Skrevet Desember 19, 2006 Skulle gå greit det Får håpe 540 understellet mitt er ok Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sunspec Skrevet Desember 19, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 19, 2006 Skulle gå greit det Får håpe 540 understellet mitt er ok Det gjør jeg også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå