Arimanni Skrevet Desember 18, 2006 Share Skrevet Desember 18, 2006 Ja, det er ein ganske konge veg eigentleg Som oftest er det lite trafikk over der om kvelden, så har vorte ein del akebrett/ski etter bil der oppe Det har du, så lenge du sleppe å stoppe opp i ein bakke for å ta ein skarp sving Ofte rompa kjem litt ut på sida da Men satt meg oftere fast når eg hadde Jetta-en (feilhjulstrekk) og vil seie at bakhjulstrekk er betre enn framhjulstrekk på vinteren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sevenord Skrevet Desember 18, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 18, 2006 Jeg har nå fått litt delte meninger Når det gjelder framkommelighet etter vei, glatte veier, snø, etc, så går alt så mye bedre med rwd. Med framtrekk spinner det bare og drar ut til siden... Når det gjelder å snu og slikt på noenlunde flate steder, men med snø og is, så syns jeg ikke å huske jeg var så mye plaget med fwd bilene mine.. Menmen, man har da uendelig mye morro med rwd 99,9% av tiden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet Desember 18, 2006 Share Skrevet Desember 18, 2006 snakket senest med en igår om dette. han mente hans e36 318 var forferdelig på vinterføre,mens jeg har motsatt inntrykk av e34 tds. (jeg har bare sittet på med han 6-7min i sommer,men kjører han likt på snø/is er ikke bilen hovedårsaken til dårlige vinteregenskaper) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pocket Skrevet Desember 18, 2006 Share Skrevet Desember 18, 2006 Var ikke noe problem sist vinter synes jeg. Eneste jeg har hatt problem med er nettopp det når man skal snu og slik, men det kommer vel av at de gangene jeg har stått fast så har det vært så mye snø at bilen henger fast på kanalene. Pleier alltid å kjøre rundt med en slik "lions" gruss sekk bak i bilen. Da får jeg litt ekstra vekt bak, samtidig som det bare er å åpne posen og strø litt hvis man står fast Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Desember 18, 2006 Share Skrevet Desember 18, 2006 Jeg er en del på fjellet og har sutti meg fast en gang med BMW'ene jeg har hatt. Har hatt ASC på alle BMW'ene bortsett fra 1 og må si det hjelper meg mye og er en ekstra trygghet, men jeg må også ta forhåndsregler hele veien ved å velge riktig vei, Ta riktig fart osv.. Dette begynner jeg å bli litt lei av og vurderer jo som resten av familien å gå over til quattro hvor det er bare å kjøre på Men generelt så er det jo mest Oslo-asfaltkjøring og her nede er det ikke mye snø. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suprapete Skrevet Desember 18, 2006 Share Skrevet Desember 18, 2006 Når det kommer til fremkommelighet på min bil må jeg bare si at den er helt super, men også som forventet. Med 50/50 vektfordeling og anti-spinn/skrens duger den veldig bra på vinterføre, selv om ASClampa blinker og står i. Testa dette i går, etter vinterns første snøfall etter bilen ble min i en Meget bratt bakke med fartsdumper i tillegg. Kom meg opp veldig greit uten noen problemer. Litt OT men, fyy sørn så morro man hadde det kl 12 i natt i Trondheim..... 15-20cm nysnø og tomme veier innbyr til festlig lag! Skjønner nå veldig godt hvor god bil jeg har når jeg ligger der sidelengs i 3.gir i 70-80km/t og har full kontroll...!! Til de mere lommekjente i byen, registrerte til tider stor aktivitet på Dragvoll parkpl. i går kveld, håper på like forhold i kveld og...hehe! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sevenord Skrevet Desember 18, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 18, 2006 Jeg er absolutt enig i at følelsen av kontroll er meget stor 0 ekstrastasj bortsett fra ABS, så man holder seg ivertfall våken! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattrokiller Skrevet Desember 18, 2006 Share Skrevet Desember 18, 2006 Du får kjøpe deg et par autosocker til jul, greit å a i beredskap. Før var det noe som het knipetak, med de er ikke å få tak i lenger desverre, de var helt geniale hvis man sto fast og bare skulle løs. En tur over sognefjellet er vel litt drøyt med disse kansje. http://www.norskdesign.no/gfx/historisk ... ipetak.jpg Var drosje sjåfør i studietiden, da lærte jeg av de andre gutta å rygge opp bakker jeg ikke kom opp på vanlig vis. Funket stort sett det! Har noe med slitasje av dekket å gjøre, griper bedre hvis det roterer andre veien etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sevenord Skrevet Desember 18, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 18, 2006 Vurderer å ønske meg slike sokker til jul ja... Tøfler har jeg allerede ønsket meg så. Knipetak har/hadde jeg, men etter en runde med camryen i en grøft så måtte jeg demontere dem for å få dem av, så de ligger i en pose og jeg har ingen sjans til å få de sammen igjen Tror jeg mistet noen deler i snøen.. Å rygge opp bakker med fwd er suverene greier, det er helt sikkert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattrokiller Skrevet Desember 18, 2006 Share Skrevet Desember 18, 2006 Å rygge opp bakker med fwd er suverene greier, det er helt sikkert Funker faktisk på bakhjulsdrevne også. Prøv det! Kjørte merce som drosje, så var samme problem med de. Du bor jo i et snøhelvete, var jo i militæret der oppe så husker det med angst. En 325 ix koster jo ikke all verden, ser litt stygge ut der de kommer på stylter men...er trossalt en artig bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sevenord Skrevet Desember 18, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 18, 2006 Skal gi det ett forsøk om jeg ikke skulle komme meg opp en bakke! Nå har det kommet noe helt sinnsykt med snø her iløpet av det siste døgnet! Skal knipse noen bilder i kveld, satser jeg på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattrokiller Skrevet Desember 18, 2006 Share Skrevet Desember 18, 2006 kan godt vise oss bilde av snøen. Har glemt hvordan det så ut som vinteren er nå for tia. Kan byttelåne bil, trenger ikke x jeg nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ioctl Skrevet Desember 18, 2006 Share Skrevet Desember 18, 2006 snø? nei det har jeg ikke sett her på sørlandet trenger jeg jo ikke vinterdekk en gang. Parkerer bare bilen et par uker. Jepp. Har nesten vurdert å legge tilbake sommredekkene... Har vært kjipt å kjøre på vintergummi siste måneden med bare regn, regn og regn. Men de siste par dagene har det jo vært litt glatt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonass Skrevet Desember 18, 2006 Share Skrevet Desember 18, 2006 med sperre er det en helt annen ting var å testa m5en med noen slitte 17" 235/45 piggfri hjul og klart jeg merker det er dårligere feste og alt en caddyen min men det tok seg overraskende bra fram.. Og så utrolig moro Men det er ikke bil for "mann i gata" med 315hk, bakhjulstrekk, sperre og ikke antispinn det er helt sikkert må være obs ikke mye gass før den legger ut ræva uansett gir. men hadde sikkert vært noe bedre med nye dekk selfølgelig da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet Desember 18, 2006 Share Skrevet Desember 18, 2006 Nå har det kommet noe helt sinnsykt med snø her iløpet av det siste døgnet! Skal knipse noen bilder i kveld, satser jeg på De bildene ser jeg fram til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå